Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar credits till Haileys lista
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag önskar veta vilka dom svenska rösterna är i serien Little Charmers och Riddarprinsessan Nella.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2024 kl. 21:29:35Jag önskar credits till Haileys lista
Jag har kollat på amerikanska Disney+ med VPN, och tyvärr har Haileys lista fortfarande inga nordiska dubbcredits. Det är också ganska många avsnitt som fortfarande saknar svenskt tal, så förmodligen är det därför dubbcredits ännu inte finns på plats.

Om du råkar veta vem som regisserat dubbningen, och det råkar vara någon som inte är fast anställd på Iyuno, kan det vara värt ett försök att kontakta honom/henne för att få fram dubbcredits. I annat fall är det nog bara att avvakta... :(

Däremot såg jag att Pretty Freekin Scary har fått svenskt, norskt och danskt tal sedan jag senast kollade, och där fanns utsatta dubbcredits - så de håller jag på att skriva av nu. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 april 2024 kl. 13:41:48Jag har kollat på amerikanska Disney+ med VPN, och tyvärr har Haileys lista fortfarande inga nordiska dubbcredits. Det är också ganska många avsnitt som fortfarande saknar svenskt tal, så förmodligen är det därför dubbcredits ännu inte finns på plats.

Om du råkar veta vem som regisserat dubbningen, och det råkar vara någon som inte är fast anställd på Iyuno, kan det vara värt ett försök att kontakta honom/henne för att få fram dubbcredits. I annat fall är det nog bara att avvakta... :(

Jag ska försöka att inte skjuta brevbäraren  :D

gstone

Jag önskar credits till Rebotem av Dora utforskaren !

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 april 2024 kl. 20:49:17Jag önskar credits till Rebotem av Dora utforskaren !
Jag visste inte att det kommit en reboot till serien.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 april 2024 kl. 21:50:11Har just hänt ;)
Du har redan visat de bilderna, jag citerade t.o.m. det inlägget förut;

Citat från: gstone skrivet 24 april 2024 kl. 20:49:17Jag önskar credits till Rebotem av Dora utforskaren !

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 april 2024 kl. 21:56:28Du har redan visat de bilderna, jag citerade t.o.m. det inlägget förut;
oj

tyvär vet jag inte hur man tar bort bilder

gstone

Jag önskar credits till filmen Walking with Dinosaurs från 2013 ?

Oskar

Jag tror att KM Studio dubbar eftersom majoriteten av Nickelodeon dubbning dubbar på KM Studio.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 13:54:28Jag önskar credits till filmen Walking with Dinosaurs från 2013 ?
Jag ska se om jag kan hitta åt mitt Blu-Ray-ex - jag är nästan hundra på att det ska ha funnits utsatt dubbcredits där, som jag verkar ha missat att lägga ut. :)

Citat från: Oskar skrivet  2 maj 2024 kl. 15:16:43Jag tror att KM Studio dubbar eftersom majoriteten av Nickelodeon dubbning dubbar på KM Studio.
Min erfarenhet är att Nickelodeons dubbningar verkar vara ganska jämnt fördelade mellan KM Studio/Plint och Iyuno, så det är nog ungefär 50% chans att Dora - Utforskaren har dubbats av KM. Jag ska höra med Plint. :)
(Är det inte KM, så lär det nog bli svårt; däremot...)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2024 kl. 15:38:11Jag ska se om jag kan hitta åt mitt Blu-Ray-ex - jag är nästan hundra på att det ska ha funnits utsatt dubbcredits där, som jag verkar ha missat att lägga ut. :)

Jag ska även köpa DVDn

så då gissar att om Blu Rayn har Credits så har även DVDn det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2024 kl. 16:48:42Jag ska även köpa DVDn

så då gissar att om Blu Rayn har Credits så har även DVDn det ?
Det borde man kunna förutsätta, ja.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2024 kl. 20:25:28Det borde man kunna förutsätta, ja.
Du har dessutom ändrat mig jag tänker faktiskt köpa den på Blu Ray isället ;)