Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Om Shnookums och Meat dubbades önskar credits till den 

Men det kan hända att den bara sändes textad i sverige.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 19:12:05Om Shnookums och Meat dubbades önskar credits till den

Men det kan hända att den bara sändes textad i sverige.
Den serien måste jag medge att jag inte hört talats om, så här behöver jag lite mer information - var, när och hur sändes den?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:05:18Den serien måste jag medge att jag inte hört talats om, så här behöver jag lite mer information - var, när och hur sändes den?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Shnookums_och_Meat

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 01:23:19https://sv.wikipedia.org/wiki/Shnookums_och_Meat
Finns det ens några belägg för att den serien har sänts i Sverige? Wikipedia uppger att serien sänts på Disney Channel i Sverige, men det verkar inte stämma - när jag söker i KBs tidningstjänst verkar alla träffar jag får komma från någon tysk TV-kanal, och inga träffar alls efter 2000; och på den tiden fanns ju ännu inte Disney Channel i Norden...

Om inte serien sänts under någon annan titel än Wikipedia uppger verkar det alltså inte som att serien överhuvudtaget har sänts i Sverige, då man kan tycka att någon tidning i så fall borde ha publicerat tablåer vid något skede då serien nämnts...

Eller har du själv sett serien på svensk TV, så att du vet med säkerhet att den sänts i Sverige? I så fall var och när?

Tillägg: Jag har nu även sökt i Svenska Dagbladets tidningsarkiv, och där får jag inga träffar alls på "Shnookum" - inte ens från tysk TV. Om serien verkligen hade sänts på någon svensk kanal, vare sig Disney Channel eller någon annan, så borde ju SvD ha haft med tablåer för den kanalen... Och även om OCR-teckenigenkänningen (för omvandling från grafik till text) inte är hundraprocentig, så förefaller det högst osannolikt att de skulle ha misslyckats med stavningen av titeln vid varenda sändningstillfälle.

gstone

jag önskar credits till tuffa gänget serien som började gå på Netflix idag

Tuffa gänget: På brottets bana

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:21:55Finns det ens några belägg för att den serien har sänts i Sverige? Wikipedia uppger att serien sänts på Disney Channel i Sverige, men det verkar inte stämma - när jag söker i KBs tidningstjänst verkar alla träffar jag får komma från någon tysk TV-kanal, och inga träffar alls efter 2000; och på den tiden fanns ju ännu inte Disney Channel i Norden...

Om inte serien sänts under någon annan titel än Wikipedia uppger verkar det alltså inte som att serien överhuvudtaget har sänts i Sverige, då man kan tycka att någon tidning i så fall borde ha publicerat tablåer vid något skede då serien nämnts...

Eller har du själv sett serien på svensk TV, så att du vet med säkerhet att den sänts i Sverige? I så fall var och när?

tror du Wikipedia skulle ljuga ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 15:25:05tror du Wikipedia skulle ljuga ?
Vem som helst kan redigera en Wikipedia-artikel. 
Redan utfört ~80 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 15:25:05tror du Wikipedia skulle ljuga ?
Det beror helt på vem som har skrivit texten på Wikipedia - det är ju trots allt bara en wiki, som vem som helst kan lägga till och redigera artiklar på. Och även om det finns moderatorer, så är det här knappast en sådan uppgift som vem som helst kan avgöra att det är fel och åtgärda.

Såvitt jag kan se lades texten om svenska sändningar till den 3 april 2006 av en användare vid namn Pjär80 - huruvida hen verkligen hade belägg för sin text kan jag inte bedöma. Disney Channel hade ju premiär i Skandinavien i februari 2003, så 2006 var det alltså en relativt nystartad kanal som bara hade funnits ett par år; så i fall skulle alltså serien ha behövt sändas så tidigt så att inte alla tidningar hade med tablåer för Disney Channel än. Alternativt att serien hette något helt annat i Sverige, så att inte Shnookum fanns med i titeln.

gstone

Hur går det med Om ingen går i fällan"