Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 185510 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 391
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Önska creditlistor
« Svar #1035 skrivet: 16 juni 2019 kl. 10:40:50 »
Hur går det med creditsen till Buzz Lightyear - Rymdjägare och Postis Per - Filmen

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1036 skrivet: 16 juni 2019 kl. 10:47:49 »
det står på creditsen till Som Hund och Katt - Kitty Galores Hämnd att Butch spelas av Dick Eriksson men egentligen är det Peter Harryson. Kan du fixa det Daniel :)
Kan du fixa detta Daniel, jag är 100% säker på att det Peter Harryson för det låter helt klart som honom ;)

Och det står också på creditlistan till Katten Gustaf att Orson dubbas av Linus Wahlgren men egentligen är det ju Joakim Jennefors och det är jag också 100% säker på ;) Så det kan du väl också fixa

Inloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 728
    • Visa profil
« Svar #1037 skrivet: 16 juni 2019 kl. 14:36:38 »
Hur går det med creditsen till Buzz Lightyear - Rymdjägare och Postis Per - Filmen

Men Buzz Lightyear finns där redan eller menade du någon särskild karaktär som skulle läggas till:

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/buzzlightyear/

Eller menade du serien!?^^  :P ::)

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1038 skrivet: 16 juni 2019 kl. 14:39:46 »
Eller menade du serien!?^^  :P ::)
Ja jag menar serien, det skrev jag ju också ;)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 358
    • Visa profil
« Svar #1039 skrivet: 16 juni 2019 kl. 14:43:25 »
Kan du fixa detta Daniel, jag är 100% säker på att det Peter Harryson för det låter helt klart som honom ;)

Och det står också på creditlistan till Katten Gustaf att Orson dubbas av Linus Wahlgren men egentligen är det ju Joakim Jennefors och det är jag också 100% säker på ;) Så det kan du väl också fixa
Jag vill kolla upp båda dessa med egna ögon/öron innan jag ändrar i creditlistorna, i och med att det låter mycket märkligt om officiella creditlistor för så pass nya produktioner skulle innehålla så grova fel...

Vad gäller Katten Gustaf - har du sett och granskat alla 121 avsnitten, eller kan det vara så att Orson byter röst under seriens gång?

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1040 skrivet: 16 juni 2019 kl. 14:47:14 »
Vad gäller Katten Gustaf - har du sett och granskat alla 121 avsnitten, eller kan det vara så att Orson byter röst under seriens gång?
Jag har inte sett alla och jag vet inte om han byter röst :-\

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1041 skrivet: 16 juni 2019 kl. 14:49:03 »
Jag vill kolla upp båda dessa med egna ögon/öron innan jag ändrar i creditlistorna, i och med att det låter mycket märkligt om officiella creditlistor för så pass nya produktioner skulle innehålla så grova fel...
Det kan vara så att dom som dubbade filmen kanske blandade ihop karaktärerna Mr Tinkles och Butch, för den förstnämnda dubbas ju av Dick Eriksson

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 159
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #1042 skrivet: 16 juni 2019 kl. 15:49:10 »

Om jag inte minns helt fel, det är ett tag sedan jag såg tv-serien, så gjordes Orsons röst av Joakim Jennefors i de avsnitt som Eurotroll dubbade någon gång i mitten av 90-talet.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1044 skrivet: 18 juni 2019 kl. 08:39:29 »
Så där ja, nu har filmen gått upp på plejen. https://www.svtplay.se/video/11027521/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama-avsnitt-1

Konstigt nog så har är inte dom svenska creditsen närvarande i textningen här :/
Även på TV-sändningen på Barnkanalen saknades helt svenska dubbcredits. :(

Jag har tagit mig en snabbtitt, men blev ärligt talat inte så mycket klokare. Den enda jag är 100% säker på är att Tuva Novotny utan tvekan dubbar sig själv.

Jag ska kontakta Disney Character Voices International, och fråga om dubbningen gått genom dem så att man i så fall kan få en komplett svensk creditlista. Väldigt svårt att säga om dubbningen gått via dem, när nu filmen distribueras av Disney men inte är producerad av Disney - då kan det vara vilket som...

Utloggad Sabelöga / Raltseye

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Har ingen. Är det okej att länka sin Bulbapedia-användarsida?
« Svar #1045 skrivet: 18 juni 2019 kl. 09:28:15 »
Även på TV-sändningen på Barnkanalen saknades helt svenska dubbcredits. :(

Jag har tagit mig en snabbtitt, men blev ärligt talat inte så mycket klokare. Den enda jag är 100% säker på är att Tuva Novotny utan tvekan dubbar sig själv.

Jag ska kontakta Disney Character Voices International, och fråga om dubbningen gått genom dem så att man i så fall kan få en komplett svensk creditlista. Väldigt svårt att säga om dubbningen gått via dem, när nu filmen distribueras av Disney men inte är producerad av Disney - då kan det vara vilket som...
Hm, va krångligt  :-\

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 424
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #1046 skrivet: 20 juni 2019 kl. 17:53:08 »
Vet ni svensk credits för  Fancy Nancy Clancy ?

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #1047 skrivet: 23 juni 2019 kl. 17:00:20 »
Credits till Sköna dalen (serie som gick på Barnkanalen för några år sen):

Berättare: Tuvalisa Rangström

Översättning: Tuvalisa Rangström

Inspelning och Mix: Jörn Savér/Eurotroll

Projektledare SVT: Per-Arne Ehlin

Källa: Eftertexterna (dom visar inte credits utan Tuvalisa säger själv vilka som varit inblandande)

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #1048 skrivet: 23 juni 2019 kl. 22:45:24 »
Vilken är originaltiteln?

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem