De är mer eller mindre tvungna att använda skådespelare som är i äldsta laget för sina roller, för det finns ju lagar och bestämmelser för hur långa arbetsdagar en barnskådespelare får göra. Ju äldre de blir desto mindre strikta bestämmelser, så då blir det ju mer ekonomiskt att ha en skådespelare som kan göra långa arbetsdagar.
Precis, plus att det ju med yngre personer blir besvärligt med skola och liknande.
Därav att det till längre TV-serier ofta är personer över 18 år som spelar tonåringar, men vid långfilmer är det ju inte riktigt lika besvärligt, så att det ofta kan gå vägen med skådisar som är 16 - 17 år.
Var det förresten någon mer än Johan Hedenberg som var med från serien? Jag hade svårt att hänga med i creditslistan. Matilda Smedius var jättebra som Kim!
Jag tror inte att någon mer än Johan Hedenberg medverkade i samma rollfigur som i serien.
De utsatta creditsen var i alla fall:
Svenska röster:Matilda Smedius
Melker Duberg
Lea Heed
Mimmi Sandén
Louise Raeder
Adil Backman
Norea Sjöquist
Ludvig Johansson Wiborg
Dominique Pålsson Wiklund
Andreas Nilsson
Johan Hedenberg
Jennie Jahns
Ole Ornered
Daniel Sjöberg
Elsa Meyer
Anton Olofson Raeder
Jakob StadellRegissör:Johan LejdemyrÖversättare:Lasse KarpmyrKreativ ledning:Michael RudolphStudioproducent:SDI MediaDet är ju som sagt solklart att Matilda Smedius spelar Kim, och jag förmodar att Melker Duberg måste vara Ron. Det råder ju heller ingen som helst tvekan om att Louise Raeder spelar Kims mormor (vad hon nu hette?). Jag skulle också tro att Andreas Nilsson spelade professor Dementor, då hans röst påminde en hel del om Doofenshmirtz röst i
Phineas & Ferb (och
Milo - Murphys lag).
Men mycket längre än så kom jag tyvärr inte efter att ha sett filmen en gång...
(…) och vart är Rufus?
Denna filmen kommer ju inte ha en chans om dem skippar dessa bitarna då dem har ALLTID varit synonymer till mig från Kim Possible. 
Vad menar du...? Rufus var ju absolut med, även om han inte riktigt såg ut som han brukar se ut i den tecknade serien. Däremot var ju inte Rufus med från början, eftersom filmen skildrade hur Ron kom i kontakt med Rufus första gången.
I den svenska dubbningen av långfilmen valde de för övrigt att kalla Rufus för en
nakenråtta, medan i TV-serien varierade det ju mellan olika avsnitt mellan
nakenmullvad och
nakenråtta (mest troligt på grund av olika översättare för olika avsnitt). Själv är jag mest van vid
nakenmullvad, som jag tror att han kallades för i nästan hela den första säsongen, men såvitt jag förstår är väl båda begreppen korrekta; även fast djuret numera vanligtvis officiellt brukar kallas för
Kalråtta.