Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sun Studio Köpenhamn.

Startat av TonyTonka, 5 mars 2009 kl. 18:59:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 20:34:50
JAAA ;D

Vad är äckligt med det? De sov väl inte i samma säng antar jag
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 20:36:56
De sov på hans soffor

gstone

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 20:36:56

Jag har starka åsikter LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL :D :D :D ;D ;D ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 20:48:45
Jag har starka åsikter LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL :D :D :D ;D ;D ;D

Det kan vi alla ha!  :)

Anders

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juni 2020 kl. 18:48:10
Jag håller med dig till 100%! Att höra Kenneth, Håkan och Nina i alla roller känns nästan som monologer ibland, dessutom att de valde att kalla Shredder för "Strimlaren*" gör att poängen försvinner, har jämfört bägge dubbningarna på YouTube och tycker att MediaDubbs version är mer överlägsen...

*Just att de ibland översatt egennamn till karaktärerna var det största problemet med Sun Studios Köpenhamns-baserade dubbningar, som de jag nämnde förut i Jetsons till exempel, det har blivit betydligt bättre ställt när Sun Studios Stockholms-filial öppnade...
Exakt! "Strimlaren" låter inte direkt som en hotfull skurk, utan som en maskin som strimlar papper. Det ska vara Shredder! Men värst av allt med den dubben måste ändå vara Krangs röst.  :-X

Även om många Sun Studio-dubbningar har sin charm så tycker jag verkligen inte att Turtles var deras typ av serie att dubba. Dessa röster passar helt enkelt inte i en action-späckad värld med kriminella gatugäng, muterade monster och rymdinvasioner. Det går helt utanför deras område enligt mig. Media Dubb har dubbat många liknande serier såsom James Bond Junior och The Real Ghostbusters, så deras version känns mer naturlig för denna genre på något sätt. Sun Studio är mer åt Cow & Chicken- och Johnny Bravo-hållet.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Mikael Roupé är extremt bra som Kyckling i Ko och Kyckling en serie där även Gizela Rasch lyser i sin näst bästa insats.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juni 2020 kl. 13:19:01
Mikael Roupé är extremt bra som Kyckling i Ko och Kyckling en serie där även Gizela Rasch lyser i sin näst bästa insats.
Vilken är hennes bästa?

gstone

MOA

Är inte Sun Studo omnämnd som Sveriges mest ökända dubbningsbolag?

Anders

Citat från: MOA skrivet 22 juni 2020 kl. 14:15:53
Är inte Sun Studo omnämnd som Sveriges mest ökända dubbningsbolag?
Vet inte om det är en officiell titel, men det är nog den mest lågbudgeterade dubbningsbolaget som ofta tar sig an filmer med väldigt låg kvalitét. De har ju dubbat både Dingo Pictures och Bevanfield-filmer.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet 22 juni 2020 kl. 19:56:03
Vet inte om det är en officiell titel, men det är nog den mest lågbudgeterade dubbningsbolaget som ofta tar sig an filmer med väldigt låg kvalitét. De har ju dubbat både Dingo Pictures och Bevanfield-filmer.

Jag vet inte vad Bevandfield är, men Dingo Pictures filmer är riktigt dåliga, både i allmänhet och med den oerhört fula animationen, det absolut fulaste man sett och det sämsta som producerats i film/serie-väg, så jag tror tyvärr inte att några skådespelare hade kunnat rädda dem...  :(

Steffan Rudvall

Citat från: Anders skrivet 22 juni 2020 kl. 19:56:03
Om man ska ge den titeln till ett bolag måste man ge det till Salut Audio & Video A/S ett företag skapat av Sun Studios grudares bror som helt enkelt gjorde alla dubbningar som om inte Sun Studio han med och de använde sig ofta av samma röster som Sun Studio jag tror det kan vara dem som dubbat Dingo Pictures filmer