Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilken tvserie/film skulle du vilja dubba om och varför?

Startat av clash, 21 oktober 2005 kl. 11:56:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PAAATE

Alltså... Tycker du att allt med Louise Raeder är dåligt dubbat bara för att hon är med?

Din besatthet börjar skrämma mig... ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

clash

Nja, som Luna suger hon väl inte. Men som Megan, Maxie, Starlight och Clover suger hon. Hon kan inte ens ändra rösten. Och jag är emot att vuxna spelar tonårsröster. Men visst, jag gillar inte henne. Men tar man bort henne från Sabrina blir den mkt bättre.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Citat från: Patrik skrivet 12 november 2005 kl. 14:21:51
Alltså... Tycker du att allt med Louise Raeder är dåligt dubbat bara för att hon är med?

Precis min tanke...  ::)

clash

Tja, en av mina högsta drömmar är att hon ska sluta. Då blir jag jätteglad! Hon förstör serierna med sin hemska röst.

GaBBe

Att vara besatt innebär väl inte att störa sig så mycket på en röst så man inte kan njuta av serien.. Vissa andra här har ju stört sig på röster tidigare och sagt det flera gånger och fått medhåll..

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet 13 november 2005 kl. 01:24:36

Att vara besatt innebär väl inte att störa sig så mycket på en röst så man inte kan njuta av serien.. Vissa andra här har ju stört sig på röster tidigare och sagt det flera gånger och fått medhåll..

Joo, men Clash lyckas på nåt underligt vis glida in på sin avsky för Louise Raeder vilket ämne han än skriver i, och jag börjar, personligen, störa mig ordentligt på det.

Jag tror att alla vet vad han tycker vid detta laget.

Och nog fanken verkar han vara besatt av att hata Louise Raeders röst. :S
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jag håller med Patrik - det har börjat gå lite väl långt. Och som sagt, varenda människa som läst ens ett enda ämne på forumet vet redan exakt hur clash tycker och känner...

Jag tycker personligen inte särskilt mycket om Monica Forsberg, Anders Öjebo eller Ingemar Carlehed; men inte nämner jag det i varenda ämne och inlägg...

clash

Okej., men nog har du sagt att du inte gillar dom 3.  Men ska inte nämna henne mer.Men man ska stå för sina åsikter. Kan hålla med om att jag kanske tjatar. Men kan ju säga att du påpekar varje gång man nämner dubbningar och skådisar som du gillar när man skriver att man ogillar dom,. Alla tycker olika. Alla gillar inte de dubbningar du gillar. Vi två tycker väldigt olika om röster och dubbningar. Föresten är Ingemar Carlhed bättre att förställa rösten till olika lägen än vissa andra. Gillar man inte vissa saker måste man ju acceptera att alla inte alltid håller med en. Men jag ska sluta tjata om My little pony och Luoise Reader.

clash

P.S.
Skicka ett mess istället för att skriva det här.Lite fegt faktiskt. Men åter till ämnet.Sailor Moon behöver också dubbas om.

Daniel Hofverberg

Jo, visst har jag påpekat mina åsikter - men skillnaden är att jag inte gjort det i varenda ämne på tavlan...

Men för att återgå till ämnet, kom ihåg att motivera era åsikter. Att få veta att du tycker att Sailor Moon behöver dubbas om säger ingenting för någon, om du inte motiverar varför...

clash

För att huvudrollerna i Sailor Moon består av 14åriga tjejer. Och i den svenska dubben låter dom inte som det. Om jag skulle vara Naoko Takeuchi skulle jag aldrig godkänt den.

Mysan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 oktober 2005 kl. 10:39:51
Okej, nu har ni sagt era åsikter. Vill ni diskutera Louise Raeder mer ingående, så starta ett nytt ämne eller hitta ett lämpligare annat ämne. Diskussionen i den här tråden gällde trots allt filmer/serier som ni vill dubba om, och mig veterligen är Louise Raeder inte en egen film...  ::)

haha

Experten

Jag kom på en...
Total Drama: Revenge of the Island
Såg ett avsnitt för ett tag sedan med svenskt tal och tyvärr så är de gamla deltagarna (och Chef Hatchet) utbytta.
DET får mig att vilja SKRIKA av ILSKA >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(!
Chris McLain är den enda i serien som inte var utbytt :)

Eriksson

Nu när det här ämnet ändå kom upp så kan jag passa på att säga att jag tycker att Timon och Pumbaa är i stort behov av omdubbning. Öjebo och Maniette är ju vedervärdiga jämfört med Rippe och Rangmar.

Pumbaa skall naturligtvis spelas av Jan Rippe i serien. Timon kan få spelas av Per Fritzell och/eller Andreas Nilsson. Svante Thuresson som Rafiki skall ju verkligen inte bytas ut, men däremot Zazu. Det är kanske inget större fel på Anders Aldgård, men jag tror Knut Agnred hade varit fenomenal som Zazu. Han borde ha spelat honom i filmen och i tveserien.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

TonyTonka

Citat från: Eriksson skrivet 15 september 2012 kl. 19:51:51
Nu när det här ämnet ändå kom upp så kan jag passa på att säga att jag tycker att Timon och Pumbaa är i stort behov av omdubbning. Öjebo och Maniette är ju vedervärdiga jämfört med Rippe och Rangmar.

Pumbaa skall naturligtvis spelas av Jan Rippe i serien. Timon kan få spelas av Per Fritzell och/eller Andreas Nilsson. Svante Thuresson som Rafiki skall ju verkligen inte bytas ut, men däremot Zazu. Det är kanske inget större fel på Anders Aldgård, men jag tror Knut Agnred hade varit fenomenal som Zazu. Han borde ha spelat honom i filmen och i tveserien.
Inte för att jag tror att någon håller med mig, men jag tycker faktist inte att Anders Öjebo och Bo Maniette är vedervärdiga i rollen som Timon & Pumbaa. Jag tycker för övrigt att Peter Rangmar inte håller i slutet av Känn en doft av kärleken* men det var ett tag sedan jag såg filmen. Anders Algård tycker jag däremot inte passar eftersom att Rowan Atkinson är orginalrösten. Jag tror också att Knut Agnred skulle passa väldigt bra som Zazu.

*Jämfört med den Finska, Hebreska, Japanska och Isländska versionen.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games