Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Smurfarna (The Smurfs, 1981-1989)

Startat av TonyTonka, 9 april 2009 kl. 23:00:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Haivchru04

Citat från: inaktiverad skrivet 10 januari 2024 kl. 20:38:26Jag har kollat mina mail med Gunnar Ernblad. Och enligt honom så översatte han som följande -

1988 för TV3/Lasse Svensson
254 st episoder + 1 julspecial

år 1990 översatte Gunnar ytterligare 52st avsnitt av Smurfarna (The Smurfs, 1981-1989) för TV3/Media Dubb. Här framgick aldrig om det också rör sig om delepisoder eller 52 st avsnitt. Men eftersom det verkar gått väldigt fort fram så skulle det lika gärna kunna röra sig om 52 hela avsnitt.

Det är väldigt olyckligt att den här infon kommer såhär sent, från tidigare i tråden. Då jag gjort mig ojobbet att inte anteckna avsnittstitlar för VHS inspelningar där avsnitten inte är "saknade". Men jag är ganska säker på att jag hittat avsnitt från säsong 1 - 8 tidigt för TV3. Men de där jag är 100% säker är:

Säsong 3; Inspelningar från 1992/1993.
Säsong 4 - 5; Inspelningar från 1991 - 1993.
Säsong 6, 7 och 8; Inspelningar från 1988 - 1989.

Behöver gå igenom gamla band igen när min VHS spelare har fått sig en smörjning/genomgång. Har en att kolla på men känner att det är lite onödigt att kolla på ett band om man ändå inte kan föra över det... ::) :-[

Hm. Den här videon som enligt titeln är inspelad 1989 avslutas med Smurfarna-introt följt av title-cardet till "A Float Full of Smurfs" - som är från säsong 4 (och är också en av få avsnitt från den säsongen som ännu inte fått den svenska dubbningen utgiven på DVD eller uppladdad på YouTube).

Beck

Är det någon som kan lägga ut Smurfarna (TV3-dubben) på archive.org - de avsnitt som inte släpptes på VHS och DVD?

Jag söker 2 avsnitt:

Hearts & Smurfs

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty2

Fortune Cookie

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty4