Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Smurfarna (The Smurfs, 1981-1989)

Startat av TonyTonka, 9 april 2009 kl. 23:00:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nilsson

Nilsson

Positivt att det faktiskt står vilket avsnitt som går där på Pluto som det inte gjorde med Pluto TV Tecknade klassiker 

Haivchru04

Citat från: Nilsson skrivet 15 januari 2026 kl. 20:25:20Helt rätt. Dom minns jag. Men undrar med dom också vilka svenska namn dom fick och röster.
Sassette benämner Wooly Smurf som "Yllesmurfen" i den här videon:

Jag har också improviserat fram svenska namn på flera av smurfarna:
Arkitektsmurfen - Architect Smurf
Golfsmurfen - Golf Smurf
Gråtsmurfen - Weepy Smurf
Ingensmurfen - Nobody Smurf
Reportersmurfer - Reporter Smurf
Skomakarsmurfen - Cobbler Smurf

Nilsson

Citat från: Haivchru04 skrivet 18 januari 2026 kl. 15:00:23Sassette benämner Wooly Smurf som "Yllesmurfen" i den här videon:

Jag har också improviserat fram svenska namn på flera av smurfarna:
Arkitektsmurfen - Architect Smurf
Golfsmurfen - Golf Smurf
Gråtsmurfen - Weepy Smurf
Ingensmurfen - Nobody Smurf
Reportersmurfer - Reporter Smurf
Skomakarsmurfen - Cobbler Smurf
Jag kallat dom lika jag också under lång tid, och dom namnen borde även vara översättningen i serien men jag har ju aldrig sett avsnitten med dom på svenska.

Nilsson

Undrar vad Marco Smurf översattes till på svenska. Marcosmurfen då? Visst måste det avsnittet av säsong 5 vara dubbat.

supermantwo

Jag kan inte hitta något sätt att få tag på alla avsnitt på svenska. Någon som har dem eller vet var man kan hitta dem?

Beck

Hej!

Är det någon som har Smurfarna och avsnitten Hearts & Smurfs / Fortune Cookie med svenska röster?
De visades på TV3 under 90-talet.

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty2

https://www.dailymotion.com/video/x6ykty4