Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 oktober 2020 kl. 06:21:05
Nu kommer filmen tydligen finnas att streama på Disney + direkt den 25 december, ingen extra kostnad vad jag läste. Återkommer så fort jag hittar någon ytterligare info.

Syftar du på Sverige eller hela världen?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 07:44:08
Syftar du på Sverige eller hela världen?

Alla länder där Disney + finns tillgängligt vad jag läst.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Såvitt jag kan se har de inte sagt något specifikt om Norden än, men allt verkar ju tyda på att det här ska gälla för alla länder där Disney+ finns; vilket ju innefattar Sverige/Norge/Danmark/Finland.

Lite tråkigt, då Själen nog är en sådan film som hade vunnit på att ses på en stor bioduk - men på sätt och vis ändå förståeligt, då det nog inte är så få som inte vågar gå på bio i dessa tider.

Dessutom blir det svårt att få någon lönsamhet och få tillräckligt många att kunna se filmen på bio inom rimlig tid, så länge som den irriterande och felriktade 50-personersgränsen ligger kvar i Sverige; vilket ju innebär att väldigt många biosalonger inte ens kan fyllas till hälften - och i storstäderna kanske inte ens kan fyllas till en åttondel... :(

Före pandemin var det ju trots allt inte ovanligt att biografer var fullsatta i flera veckor efter stora biopremiärer, även i städer med hyfsat stora biosalonger; så då kan man ju tänka sig hur vansinnigt lång tid det tar om lika många personer ska se en film med max 50 personer vid varje föreställning.

Det känns i alla fall bättre att Själen släpps på Disney+ någorlunda snart, hellre än att skjuta upp biopremiärer i åratal, som skett med flera andra filmer. :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 12:49:10
Nu är det officiellt den kommer det inte till bio i Sverige

https://www.instagram.com/p/CGHg4gtpwqP/?igshid=17eg4wtdb24uy

Då är det alltså dömt att jag inte kommer att kunna se den förrän den släpps på DVD & Bluray och det innebär att jag lär behöva vänta drygt ett års tid (i värsta fall kanske rentav fram till 2022) innan jag kan se den eftersom den antagligen kommer att vara dyr när den väl börjar säljas och priset lär säkerligen inte sänkas förrän ett halvårs tid efter att den släppts...

Daniel Hofverberg

Lite tråkigt, men förståeligt efter omständigheterna. Och det känns som sagt bättre att få se filmen i år, istället för att den ska skjutas upp i åratal som flera andra filmer.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 13:01:17
Då är det alltså dömt att jag inte kommer att kunna se den förrän den släpps på DVD & Bluray och det innebär att jag lär behöva vänta drygt ett års tid (i värsta fall kanske rentav fram till 2022) innan jag kan se den eftersom den antagligen kommer att vara dyr när den väl börjar säljas och priset lär säkerligen inte sänkas förrän ett halvårs tid efter att den släppts...
Du borde verkligen införskaffa Disney+. Det lär nog vara fler filmer som kommer släppas direkt på Disney+, och även om en del filmer säkert även släpps på DVD och/eller Blu-Ray tids nog så kan man inte lita på att så alltid kommer vara fallet.

Dock skulle jag förmoda att en storfilm som Själen kommer att släppas på DVD och Blu-Ray; gissningsvis under våren 2021 (ungefär när den skulle ha släppts om den hade visats på bio under hösten).

Goliat

Håller med. Även bara testa Disney+ en månad så är det billigare än vad filmen kostar på bio samt DVD eller Blu-Ray, dessutom kan du se resten av utbudet efter du sett filmen. Man kan ju välja att avbryta efter en månad också.

gstone

Det gör mig jätte glad !!

Det är den bästa julklappen jag kunde få  ;D ;D ;D

Disney + har genom det jätte mig en underbar present jag är jätte glad !! ;D ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 08:51:48

Det känns i alla fall bättre att Själen släpps på Disney+ någorlunda snart, hellre än att skjuta upp biopremiärer i åratal, som skett med flera andra filmer. :)

Håller helt med !! ;D ;D

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 08:51:48
Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 16:12:02
Håller helt med !! ;D ;D

Jag personligen hade utan tvekan föredragit om de hade släppt filmen på bio sitt första planerade datum iallafall och aldrig skjutit upp den och istället haft randig tejp på varannan stol så att det inte blir fullsatt så att folk inte sitter tätt intill varandra, men det är bara jag...

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 13:12:03
Lite tråkigt, men förståeligt efter omständigheterna. Och det känns som sagt bättre att få se filmen i år, istället för att den ska skjutas upp i åratal som flera andra filmer.

Ursäkta att jag frågar men vilka filmer har skjutits upp i åratal?

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2020 kl. 13:12:03
Du borde verkligen införskaffa Disney+. Det lär nog vara fler filmer som kommer släppas direkt på Disney+, och även om en del filmer säkert även släpps på DVD och/eller Blu-Ray tids nog så kan man inte lita på att så alltid kommer vara fallet.

Dock skulle jag förmoda att en storfilm som Själen kommer att släppas på DVD och Blu-Ray; gissningsvis under våren 2021 (ungefär när den skulle ha släppts om den hade visats på bio under hösten).
Citat från: lost_t3ckn4t skrivet  9 oktober 2020 kl. 13:28:21
Håller med. Även bara testa Disney+ en månad så är det billigare än vad filmen kostar på bio samt DVD eller Blu-Ray, dessutom kan du se resten av utbudet efter du sett filmen. Man kan ju välja att avbryta efter en månad också.

Fast jag föredrar utan tvekan att äga saker fysiskt!

Jag vill bidra till att DVD & Blu-ray fortfarande ska finnas så att de som vill kan få se filmer fysiskt!

Dessutom så vill jag helst inte skada mitt Disney-anseende, då jag antar att där även kommer att vara TV-serier producerade speciellt för Disney Channel, Disney XD, etc. samt Marvels och Star Wars (även "Djungelboken (2016)")

Sen vill jag också helst undvika den eventuella tilläggsdubbningen av Boken om Puh eftersom Guy De La Berg och Charlie Elvegård säkerligen inte kommer att medverka där av förståeliga skäl!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 17:37:17
Sen vill jag också helst undvika den eventuella tilläggsdubbningen av Boken om Puh eftersom Guy De La Berg och Charlie Elvegård säkerligen inte kommer att medverka där av förståeliga skäl!
Försöker du undvika någonting som inte finns?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 17:37:17
Dessutom så vill jag helst inte skada mitt Disney-anseende, då jag antar att där även kommer att vara TV-serier producerade speciellt för Disney Channel, Disney XD, etc. samt Marvels och Star Wars (även "Djungelboken (2016)")

Se bra på det du vill !

Bara för att något finns behöver du ju inte se det !!!

Finns ingen tilläggsdubbninge Boken om Puh  och även om det fanns det är väl inte något fel med att både De La Berg och Charlie Elvegård  då dom är döda , så det är val bra att aptera dom nya rösterna ! >:(

Desutom är det inget fel på Djungelboken (2016) >:( >:( >:(

Eller  Marvels och Star Wars  för den delen ! ;D

Disney Channel och  Disney XD har dock gjort en hel del skräp, jag sftyar främst på deras live-action program   :(

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2020 kl. 17:40:44
Försöker du undvika någonting som inte finns?

Jag vill helst ta säkerhetsåtgärder!

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 17:52:14
Finns ingen tilläggsdubbninge Boken om Puh  och även om det fanns det är väl inte något fel med att både De La Berg och Charlie Elvegård  då dom är döda , så det är val bra att aptera dom nya rösterna ! >:(

Det är svårt att göra det eftersom deras ersättarröster inte är särskilt lyckade...  :( (i mitt tycke)

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2020 kl. 17:52:14
Desutom är det inget fel på Djungelboken (2016) >:( >:( >:(

Eller  Marvels och Star Wars  för den delen ! ;D

För mig så är dessa översvämmade av fel!  ;)

Visserligen finns det mycket på Disney+ som mest troligt bara kan ses där men som jag så gärna vill se, men jag försöker att finna en passande lösning för säkerhetsåtgärder så att jag kan se dem iallafall utan att behöva äga Disney+ (däribland Country Bears, Elena Från Avalor, Olofs Frostiga Äventyr, etc.)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 18:03:49
Jag vill helst ta säkerhetsåtgärder!

Det är svårt att göra det eftersom deras ersättarröster inte är särskilt lyckade...  :( (i mitt tycke)

För mig så är dessa översvämmade av fel!  ;)

Visserligen finns det mycket på Disney+ som mest troligt bara kan ses där men som jag så gärna vill se, men jag försöker att finna en passande lösning för säkerhetsåtgärder så att jag kan se dem iallafall utan att behöva äga Disney+ (däribland Country Bears, Elena Från Avalor, Olofs Frostiga Äventyr, etc.)

Okej, Det är ju bara du som lider av din envishet :D ;)

Men låt oss åter gå till att parta om  Själen (2020) :D :D

gstone

Jag är alla fall jätte glad över att Själen kommer dräkt till Disney Plus !!

Bli en underbar julklapp för mig !! ;D ;D ;D