Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 september 2020 kl. 22:06:47
Lugna er lite. Det är inte klart än så ni behöver inte bli så ledsna än.

Jag hoppas inte det blir direkt på tjänsten. Detta är biofilmer punkt slut

Ursäkta, jag tappade visst behärskningen en liten stund, men precis som du så hoppas jag att så inte är fallet, för precis som du säger så är Själen en film som är avsedd för bio...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 september 2020 kl. 22:07:41
Trubbel

https://youtu.be/yNNsWcphN2w

Tack men jag tror inte den tilltalar mig... (kanske om jag ändrar mig och isåfall köper den på DVD, om jag har råd)

När jag tänker på det så kanske Familjen Bigfoot, faktum är att jag under denna lördag var inne i en ny biosalong i Malmö (Nordisk Film Bio som är nyöppnat i Mobilia) och då såg jag trailers till flera olika filmer och av de jag såg tror jag att den kan vara helt okej som ersättare... (fast jag tror jag väntar ett par veckor till tills vi får se hur det blir med Själen, jag hade visserligen inte planerat att se Mulan men man ser hur tydligt som helst att den var avsedd för bio och den flyttades ju över till streaming, men så var det också en spelfilm, det vore betydligt värre om animerade storfilmer från Disney och Pixar flyttades över dit, så jag håller ändå lite hopp uppe)

Oskar

Bra förslag av Disney kommer med.
Det är bättre än skjuta upp hela tiden på bio.

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 15 september 2020 kl. 22:13:22
Bra förslag av Disney kommer med.
Det är bättre än skjuta upp hela tiden på bio.

Fast Disney tjänar ju betydligt mer pengar genom bio, om de släpper sina biofilmer på streaming har de ju slösat med pengar i onödan!

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 september 2020 kl. 22:11:36
Verkar vara en ripoff av Drottningens Corgi

Jag har inte sett den heller, men jag har ett minne av att Trump medverkar i den och jag gillar inte Trump, kanske att jag förväxlar den filmen med någon annan...

Förresten så borde vi hålla oss till ämnet...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:12:47
När jag tänker på det så kanske Familjen Bigfoot, faktum är att jag under denna lördag var inne i en ny biosalong i Malmö (Nordisk Film Bio som är nyöppnat i Mobilia) och då såg jag trailers till flera olika filmer.
Nordisk Film Bio i Mobilia är verkligen modern och fräsch. Vad var de förresten du såg när du var där?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 september 2020 kl. 22:18:01
Nordisk Film Bio i Mobilia är verkligen modern och fräsch. Vad var de förresten du såg när du var där?

En stor bioskärm där de visar trailers för filmer...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:20:25
En stor bioskärm där de visar trailers för filmer...
Så du såg ingen film?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 september 2020 kl. 22:20:59
Så du såg ingen film?

Nej, det gjorde jag inte! Jag brukar sällan se annat än animerade storfilmer från Disney & Pixar på bio!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:22:29
Nej, det gjorde jag inte! Jag brukar sällan se annat än animerade storfilmer från Disney & Pixar på bio!
Jag var där med familjen i lördags vi såg filmen Djuragenterna och Jag upplever att det är bättre än filmstadens biografer, bättre service och även själva upplevelsen var bättre

Men som tidigare sagt borde vi återgå till ämnet

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 september 2020 kl. 22:25:01
Jag var där med familjen i lördags vi såg filmen Djuragenterna och Jag upplever att det är bättre än filmstadens biografer bättre service och även själva upplevelsen var bättre

Jag är då rädd att mitt biokort endast räcker för Filmstaden, jag har lagt 500 kr på det under mars men har inte sett en enda film med det kortet, en filmbiljett kostar 125 kr, så det räcker alltså till 4 filmer, dessutom är det giltigt i 2 år, så jag behöver nog "tömma" det biokortet på filmer (alltså genom att se 4 filmer på Filmstaden) innan jag kan gå in och se filmer på Nordisk Film Bio, dessutom kan det också kosta extra mycket när man köper med godsaker till bion, vilket man helst vill göra!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:03:39
Och det betyder dåligt för mig eftersom jag under våren (efter att ha köpt biljetter till Framåt) fyllde ett nytt biokort med 500 kr och hade Själen som en av de planerade filmerna att se på bio, när animerade storfilmer från Walt Disney Animation Studios och/eller Pixar Animation Studios övergår till Disney+ så tycker jag att det går för långt!  >:(

Vad ska jag nu se på bio...?  :'(

Nu tycker jag du är rät envis som vägrar skaffa Disney och inte vill se visa animerad filmer på bio >:(, Men det är bara vad jag tycker  ;D

Själv skulle jag råda att se Trubbel

https://youtu.be/yNNsWcphN2w

Uppkopplad
https://www.filmstaden.se/

Och Trolls 2: Världsturnén
https://www.filmstaden.se/film/NCG735062/trolls-2-varldsturnen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2020 kl. 22:17:02
Jag har inte sett den heller, men jag har ett minne av att Trump medverkar i den och jag gillar inte Trump, kanske att jag förväxlar den filmen med någon annan...

Förresten så borde vi hålla oss till ämnet...

Han var ingen röst, Utan en Karaktärer i filmen !
Bara för att klar göra Trump spelade inte sig själv :)

gstone