Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Digimon

Startat av TonyTonka, 20 juni 2009 kl. 22:48:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Miikee

Citat från: TonyTonka skrivet 19 juli 2022 kl. 00:15:46Och efter att ha hört ett röstprov från henne på rostbanken.se (som Steffan ledde mig till) är jag nu 90% säker på att det är Jeanette Holmgren som gör rösten till Palmon. Jag har skickat henne ett mail för att få bekräftelse hurvida det är hon eller inte, så får vi hoppas att hon svarar. ^^
Fick du något svar? :D 

Läste också att Pontus Gårdinger står på övriga röster av Digimon, har han dubbat? Jag har ändå sätt serien ett antal gånger men kan inte komma ihåg att jag hört hans röst där.

TonyTonka

Citat från: Miikee skrivet 13 september 2022 kl. 00:09:55Fick du något svar? :D

Läste också att Pontus Gårdinger står på övriga röster av Digimon, har han dubbat? Jag har ändå sätt serien ett antal gånger men kan inte komma ihåg att jag hört hans röst där.
Tyvärr inte. :(

Det är Mattias Gårdinger (må han vila i frid) som är med i Digimon, inte Pontus Gårdinger, och han spelar Ogremon.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Redigerade mitt senaste inlägg då jag blandade ihop två personer.  :-[

Miikee

Citat från: TonyTonka skrivet 13 september 2022 kl. 00:12:25Redigerade mitt senaste inlägg då jag blandade ihop två personer.  :-[
Ja, tänkte kommentera det men du hann före! :D Ja precis, han vet jag spelade Ogremon! :) Därav min fråga eftersom Pontus står på övriga röster. Vet du vem det är som dubbar myotismon? :) 

TonyTonka

Citat från: Miikee skrivet 13 september 2022 kl. 00:15:35Ja, tänkte kommentera det men du hann före! :D Ja precis, han vet jag spelade Ogremon! :) Därav min fråga eftersom Pontus står på övriga röster. Vet du vem det är som dubbar myotismon? :)
Enligt en gammal version av Digimon-sidan på Wikipedia ska det vara Jan Simonsson som gör Myotismon, tycker mig också minnas att så är fallet, men det var ett tag sedan jag såg serien nu.

Miikee

Citat från: TonyTonka skrivet 13 september 2022 kl. 00:20:54Enligt en gammal version av Digimon-sidan på Wikipedia ska det vara Jan Simonsson som gör Myotismon, tycker mig också minnas att så är fallet, men det var ett tag sedan jag såg serien nu.
Ja okej, tack så mycket! Det kan faktiskt stämma nu när jag hör honom! :)

Vart hittar du att Mathias Gårdinger är död? Hittar inget sådant när jag googlar

TonyTonka

Citat från: Miikee skrivet 13 september 2022 kl. 00:28:54Ja okej, tack så mycket! Det kan faktiskt stämma nu när jag hör honom! :)
Vart hittar du att Mathias Gårdinger är död? Hittar inget sådant när jag googlar
https://www.facebook.com/mathias.gardinger

På hans facebooksida skriver folk bland annat "hoppas att du har det bra, vilket moln du än sitter på", och det finns en bild på hans grav också.

Har bifogat en skärmdump ifall länken skulle sluta fungera.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 13 september 2022 kl. 00:31:54https://www.facebook.com/mathias.gardinger

På hans facebooksida skriver folk bland annat "hoppas att du har det bra, vilket moln du än sitter på", och det finns en bild på hans grav också.

Har bifogat en skärmdump ifall länken skulle sluta fungera.
Men nej va sorgligt!
Hur gammal blev han?

TonyTonka

Citat från: MOA skrivet 13 september 2022 kl. 21:31:11Men nej va sorgligt!
Hur gammal blev han?
Han dog i augusti 2013, och var född i november 1966, så han blev 46 år gammal.

TonyTonka

Jag såg nu att 40 avsnitt av serien finns på youtube, men avsnitt 12-16, 23-25 och 49-54 saknas, någon som kan lägga upp dem någonstans eller på annat sätt dela med sig av de avsnitten? Håller på att försöka knåpa ihop en komplett rollista genom röstidentifiering nämligen. ^^

Miikee

Citat från: TonyTonka skrivet  9 oktober 2022 kl. 23:00:56Jag såg nu att 40 avsnitt av serien finns på youtube, men avsnitt 12-16, 23-25 och 49-54 saknas, någon som kan lägga upp dem någonstans eller på annat sätt dela med sig av de avsnitten? Håller på att försöka knåpa ihop en komplett rollista genom röstidentifiering nämligen. ^^
Om du söker lite djupare så ska du se att du hittar resterande avsnitt som någon lagt upp :) hela säsong 1 finns 

TonyTonka

Citat från: Miikee skrivet 10 oktober 2022 kl. 01:13:02Om du söker lite djupare så ska du se att du hittar resterande avsnitt som någon lagt upp :) hela säsong 1 finns
I så fall vill jag veta exakt var, för de avsnitten är blockerade på Youtube i alla länder utom Somalia, Norra Cypern och Kosovo, och ingen av de länderna finns på min VPN-tjänst.  :(

Miikee

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2022 kl. 01:25:18I så fall vill jag veta exakt var, för de avsnitten är blockerade på Youtube i alla länder utom Somalia, Norra Cypern och Kosovo, och ingen av de länderna finns på min VPN-tjänst.  :(
Sök på "Digimon var kan jag se" så får du upp det :) tänker inte dela länk men det finns där 

TonyTonka

Citat från: Miikee skrivet 10 oktober 2022 kl. 01:32:57Sök på "Digimon var kan jag se" så får du upp det :) tänker inte dela länk men det finns där
Tack, jag har nu hittat resten av avsnitten. Nu blir identifieringen en barnlek. :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 13 september 2022 kl. 21:51:43Han dog i augusti 2013, och var född i november 1966, så han blev 46 år gammal.
Han dog alldeles för ung