Jag har faktiskt ett ljudklipp på Jan Nygren som Nalle Puh, som fanns kvar på datorn - bifogat här. Flera av de andra rösterna känner man igen från gamla SVT-dubbningar, men jag har inte lyckats placera in någon. Men man kan lugnt påstå att ingen av rösterna i filmen var alltför imponerande...
Jag har heller ingen aning vem Gösta Lindgren är, och namnet är alldeles för vanligt för att det ska gå att hitta något användbart på nätet. Men min bästa gissning är att han
kanske jobbade för den ursprungliga distributören, och att det var distributören som dubbade filmen
in-house. Under senare decennier har
Nalle Puh och årstiderna distribuerats av InterFilm i Danderyd, men det företaget grundades 1989 och var således inte inblandad från första början - tydligen köpte de in filmen (och dubbningen) från något konkurslager, men vilken den ursprungliga distributören var har jag tyvärr inte lyckats ta reda på.
För några år sedan kontaktade jag både InterFilm och ett halvt dussin av skolornas Mediecentraler (numera AV-Media) runt om i Sverige, men jag lyckades alltså tyvärr inte komma längre kring uppgifter om dubbningen än detta.