Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nya Röstskådespelarna

Startat av Christian Hedlund, 18 juli 2019 kl. 07:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 02:35:00Lite tråkigt, men ärligt talat är jag inte förvånad över att intresset varit lågt. Jag gissar att jag inte är den enda som tycker att en och en halv timme blir på tok för mycket - jag har sällan 90 minuter till övers, och när jag väl har det prioriterar jag hellre att se en bra långfilm än att se några personer sitta och prata.

Inget illa menat, men hur bra det än är så blir 90 minuter helt enkelt för mycket av det goda. Det är nog relativt få personer som är lika intresserad av ämnet som jag, men inte ens jag orkar lyssna på så mycket vid ett och samma tillfälle, så då kan jag tänka mig vad mer måttligt dubbningsintresserade tänker...

Hade varje avsnitt varit på 15 - 20 minuter, eller max en halvtimme, så hade jag sett varje avsnitt på studs när det kommit ut - men när det blir så här mycket så har jag ärligt talat aldrig orkat se ett helt avsnitt, utan bara spolat förbi och sett några delar här och var.

Och problemet med längden gäller inte bara Röstskådespelarna. Det är flertalet TV-serier på SVT Play och Netflix som jag haft i min lista i flera månader, men som jag drar mig för att börja se just för att varje avsnitt är på runt en och en halv timme - det är för svårt att ta sig tid att se så långa avsnitt. Då blir det att jag prioriterar serier med halvtimmesavsnitt, som man alltid kan klämma in hur mycket man än har för sig...
Jag tittar också hellre på en långfilm som e 90 minuter än & lyssna på en 90 minuter lång intervju,hur många har ens tittat genom hela videon?Ni verkar ha så mycket & snacka om

Jabberjaw

Jag är långt ifrån en expert på ämnet marknadsföring. Men så mycket vet jag iallafall, att man inte kommer långt idag utan 'click baiting'.

Så att sitta och undra varför inte fler än 2 - 7.000 personer i Sverige kollar på ens YouTube klipp är ganska komiskt. ::)

Nu kollar jag redan Röstskådespelarna videorna eftersom jag är intresserad och tycker det finns en del intressanta diskussioner. Men skulle varit roligare med tecknade inslag jämte själva gästerna och saker som händer mer i varje video. Och då även ändra en videos thumbnail till något som väcker intresset hos någon som får upp kanske 20 klipp åt gången att välja mellan.

Tror inte tiden avskräcker. Snarare att det är samma upplägg och innehåll som sådant. Det är inte lätt att vara kreatör idag. Så tycker nog endå att man skall vara nöjd med dom visningar som man får. Men alltid lätt att blicka framåt eller att jämföra med Pewdiepie.

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 oktober 2023 kl. 13:41:39Jag är långt ifrån en expert på ämnet marknadsföring. Men så mycket vet jag iallafall, att man inte kommer långt idag utan 'click baiting'.

Så att sitta och undra varför inte fler än 2 - 7.000 personer i Sverige kollar på ens YouTube klipp är ganska komiskt. ::)

Nu kollar jag redan Röstskådespelarna videorna eftersom jag är intresserad och tycker det finns en del intressanta diskussioner. Men skulle varit roligare med tecknade inslag jämte själva gästerna och saker som händer mer i varje video. Och då även ändra en videos thumbnail till något som väcker intresset hos någon som får upp kanske 20 klipp åt gången att välja mellan.

Tror inte tiden avskräcker. Snarare att det är samma upplägg och innehåll som sådant. Det är inte lätt att vara kreatör idag. Så tycker nog endå att man skall vara nöjd med dom visningar som man får. Men alltid lätt att blicka framåt eller att jämföra med Pewdiepie.
Men vem har sagt att Röstskådespelarna försöker jämföra sig med PewDiePie?

I livestreamen berättar de att i tider som dessa vill de inte att ccommunityn ska finansiera det hela.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 02:35:00Lite tråkigt, men ärligt talat är jag inte förvånad över att intresset varit lågt. Jag gissar att jag inte är den enda som tycker att en och en halv timme blir på tok för mycket - jag har sällan 90 minuter till övers, och när jag väl har det prioriterar jag hellre att se en bra långfilm än att se några personer sitta och prata.

Inget illa menat, men hur bra det än är så blir 90 minuter helt enkelt för mycket av det goda. Det är nog relativt få personer som är lika intresserad av ämnet som jag, men inte ens jag orkar lyssna på så mycket vid ett och samma tillfälle, så då kan jag tänka mig vad mer måttligt dubbningsintresserade tänker...

Hade varje avsnitt varit på 15 - 20 minuter, eller max en halvtimme, så hade jag sett varje avsnitt på studs när det kommit ut - men när det blir så här mycket så har jag ärligt talat aldrig orkat se ett helt avsnitt, utan bara spolat förbi och sett några delar här och var.

Och problemet med längden gäller inte bara Röstskådespelarna. Det är flertalet TV-serier på SVT Play och Netflix som jag haft i min lista i flera månader, men som jag drar mig för att börja se just för att varje avsnitt är på runt en och en halv timme - det är för svårt att ta sig tid att se så långa avsnitt. Då blir det att jag prioriterar serier med halvtimmesavsnitt, som man alltid kan klämma in hur mycket man än har för sig...

Intressant, då är vi tvärtom, för jag föredrar långa podcasts. Iofs brukar jag inte sitta och fysiskt titta på dem, jag brukar lyssna på dem medan jag gör annat. 

Är jag konstig som lyssnar på youtube-klippet i stället för att lyssna i poddform? xD
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet  7 oktober 2023 kl. 14:52:05Intressant, då är vi tvärtom, för jag föredrar långa podcasts. Iofs brukar jag inte sitta och fysiskt titta på dem, jag brukar lyssna på dem medan jag gör annat.

Är jag konstig som lyssnar på youtube-klippet i stället för att lyssna i poddform? xD
Nä fullkomligt normal skulle jag säga ;)

Gör samma sak när jag står i köket och har tvn på med något som rullar. Så vet jag på ett ungefär hur klockan går också utan att behöva kolla på den. Alltid tyckt det är lättare för koka saker, på tal om inget.

Podcast(s) lyssnar jag rent utav bara när jag jobbade stora geografiska områden och behövde något att lyssna på. Föredrar videos i 99.9% av övriga fallen. Men sett alla klipp som Röstskådespelarna lagt ut. Tycker man att 90 minuter av sitt liv är för "mycket" så borde man nog se över sina rutiner. Dom flesta har ju trots allt bil eller kollektiv trafik resor lika långa dagligen enkel väg.... Så där kan man ju tlll exempel ta sig tiden till att lyssna/kolla. :)

Sabelöga

Citat från: TonyTonka skrivet  7 oktober 2023 kl. 14:52:05Intressant, då är vi tvärtom, för jag föredrar långa podcasts. Iofs brukar jag inte sitta och fysiskt titta på dem, jag brukar lyssna på dem medan jag gör annat.

Nej jag gör detsamma. Har dessutom två skärmar så jag enkelt kan vrida på huvet när det väl händer något visuellt intressant ;) 
Houba !

Daniel Hofverberg

Hade det varit en ren ljud-poddcast, så hade jag hellre kunnat köpa det resonemanget - då hade jag kunnat lyssna på jobbet eller när jag gör något annat. Men när det är bild också känner jag inte att det går, utan då känner man sig tvingad att titta på bilden; och då kräver det full uppmärksamhet i en och en halv timme...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 20:41:06Hade det varit en ren ljud-poddcast, så hade jag hellre kunnat köpa det resonemanget - då hade jag kunnat lyssna på jobbet eller när jag gör något annat. Men när det är bild också känner jag inte att det går, utan då känner man sig tvingad att titta på bilden; och då kräver det full uppmärksamhet i en och en halv timme...

Men den finns ju som ren ljud-podcast också? Eller den gjorde det förr i alla fall.  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 20:41:06Hade det varit en ren ljud-poddcast, så hade jag hellre kunnat köpa det resonemanget - då hade jag kunnat lyssna på jobbet eller när jag gör något annat. Men när det är bild också känner jag inte att det går, utan då känner man sig tvingad att titta på bilden; och då kräver det full uppmärksamhet i en och en halv timme...
Så du känner att du missar något om du inte ser bilden? För den finns ju på renodlade podcast plattformar också.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2023 kl. 20:42:49Så du känner att du missar något om du inte ser bilden? För den finns ju på renodlade podcast plattformar också.
Det visste jag inte om, men innehåller den där bara ljudet rakt av; eller en anpassning så att det ska fungera bättre utan bilden? När jag lyssnar på YouTube-klippen känner jag att jag missar något om jag inte ser bilden...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 20:44:37Det visste jag inte om, men innehåller den där bara ljudet rakt av; eller en anpassning så att det ska fungera bättre utan bilden? När jag lyssnar på YouTube-klippen känner jag att jag missar något om jag inte ser bilden...
Det kanske @Christian Hedlund kan svara på men jag antar att det är samma ljud som i videoversionen.

Sabelöga

Jag lyssnade på något av avsnitten på Spotify men kände att jag missade något och har därefter sett resten av avsnitten på YouTube.
Houba !

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2023 kl. 20:44:37Det visste jag inte om, men innehåller den där bara ljudet rakt av; eller en anpassning så att det ska fungera bättre utan bilden? När jag lyssnar på YouTube-klippen känner jag att jag missar något om jag inte ser bilden...
Det är bokstavligen det första vi säger i varje avsnitt 😄
Ljudversionen är videoljudet rakt av, men som f.d. radiopratare har jag det i åtanke hela tiden när vi spelat in
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Citat från: Christian Hedlund skrivet  8 oktober 2023 kl. 09:49:55Det är bokstavligen det första vi säger i varje avsnitt 😄
Tja, så går det när man inte ser/lyssnar på hela avsnitten, utan bara spolar lite här och var för att hitta åt mer intressanta bitar... ;)

Oavsett vilket tycker jag ändå att det är för långa avsnitt - med en halvtimmes längd skulle antagligen betydligt fler orka och vilja titta/lyssna på hela avsnitten jämfört med mastodontsändningar på en och en halv timme. Sen har jag full respekt för att andra är av annan åsikt, men det är min personliga ståndpunkt.