Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nya Röstskådespelarna

Startat av Christian Hedlund, 18 juli 2019 kl. 07:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Den lever ändå kvar lite

MOA

Citat från: BPS skrivet  5 juli 2024 kl. 13:42:18Den lever ändå kvar lite

https://www.instagram.com/reel/C9CbRutC4qh
Mattias Knave! Han var min favorit för 6 år sedan, jag tror jag var kär i honom...

Jabberjaw

Har Staffan Hallerstam varit medverkande på någon podd? Tycker han är fantastisk, och han har nog även en hel del historier. Han är väl om inte jag minns helt fel utbildad läkare och har trots det hållit på med alla dubbningar han medverkat i. En varm och behaglig röst som jag mest förknippar med SuperTed. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 juli 2024 kl. 16:26:33Har Staffan Hallerstam varit medverkande på någon podd? Tycker han är fantastisk, och han har nog även en hel del historier. Han är väl om inte jag minns helt fel utbildad läkare och har trots det hållit på med alla dubbningar han medverkat i. En varm och behaglig röst som jag mest förknippar med SuperTed. :)
Tyvärr verkar han inte har synts alls i media sen han blev läkare det inkluderar och poddar

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 juli 2024 kl. 16:26:33Har Staffan Hallerstam varit medverkande på någon podd? Tycker han är fantastisk, och han har nog även en hel del historier. Han är väl om inte jag minns helt fel utbildad läkare och har trots det hållit på med alla dubbningar han medverkat i. En varm och behaglig röst som jag mest förknippar med SuperTed. :)
Ja det är väldigt svårt att hitta moderna bilder på honom, han har varit riktigt anonym under dom senaste 30 åren. Älskar Staffan :D

DingoPictures2005

Ny vet jag att Hedlund slutat men undrar om @Disneyfantasten kan interjuva dessa?

Jonas Bergström röst till bland annat Robin Hood, Tintin (Tintin i Hajsjön Esselte dub), Jim (Lady & Lufsen omdub), Prins Philip (Törnrosa), Pappa Kusakabe (Totoro omdub), Glen (Rädda Willy), sedan har Jonas också varit uppläsare i massor av Disney kassettböker för att ge ett urval.

Anna-Lotta Larsson röst till bland annat Vixie (Micke & Molle), Snövit (Snövit och de Sju Dvärgarna omdub), Nani (Lilo & Stitch), Annie (Kogänget), Jojje (Dennis), för att ge ett urval.

Claes Ljungmark röst till bland annat Chick Hicks (Bilar), Lord Dargis (Gustaf 2), Nigel (Rio), Wessman (Kogänget), Delgado (Chihuahuan från Beverly Hills), Pompidou och Git (Råttatouille) för att ge ett urval.

Mia Kihl röst till bland annat Max (Långbens Galna Gäng), Stella (Janne Långben the Movie), Pepper Ann (Pepper Ann originaldubb), Molly (Luftens Hjältar), Tjatte (Quack Pack), Millhouse (Simpsons filmen) för att ge ut urval.

Disneyfantasten

Mathilda Gustafsson

Intressant att Andreas Nilsson säger att han tycker det är svårt att få Kalle Anka tydlig när hans Kalle Anka är tydligare än alla svenska och originalröster.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2024 kl. 11:17:28Kolla vad jag hittade idag;

https://www.youtube.com/@overenkoppkaffe/videos
Han har dessutom en intervju med Per Sandborgh som kommer ut snart och så ska han även ha intervjuat Nick Atkinson.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 30 december 2024 kl. 14:02:00Han har dessutom en intervju med Per Sandborgh som kommer ut snart och så ska han även ha intervjuat Nick Atkinson.
Sigge McQuack och Max.

DingoPictures2005

Steve och Andreas tror jag inte jag har någon sådan wow roll med (som jag kommer på iallafall).

Per kommer evigt vara associerad med Sigge för mig då jag älskade DuckTales som barn och då jag älskar karaktären.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 30 december 2024 kl. 19:11:18Steve och Andreas tror jag inte jag har någon sådan wow roll med (som jag kommer på iallafall).

Per kommer evigt vara associerad med Sigge för mig då jag älskade DuckTales som barn och då jag älskar karaktären.
För mig är det Top Cat för att det var mitt favoritprogram på Boomerang när jag var barn, han är ikonisk

DingoPictures2005

Finns ett sommarprat med röstskådespelaren Ingvar Kjellson som bland annat gjort den svenska rösten till Prins John och Kung Rikard (Robin Hood), Sir Ector (Svärdet i Stenen), Edgar (Aristocats) för att nämna ett urval.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/ingvar-kjellson-2013

Visst Ingvar har gjort mycket teater men han är nog mest känd som röstskådespelare.