Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rocky och Bullwinkle

Startat av Elios, 12 juli 2009 kl. 23:10:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Är Rocky och Bullwinkle bäst på svenska eller engelska?

Svenska
4 (57.1%)
Engelska
3 (42.9%)

Antal personer som röstat: 7

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:23:43Det har varit ovärderligt nu de senaste dagarna, då jag håller på att få min nya laptop funktionsduglig och försöker att flytta över allt från den gamla datorn; och flytta över inställningar i program och liknande. Det är liksom inte varje dag man har behov av att flytta inställningar och konton i FileZilla, HeidiSQL och liknande mellan datorer...
Kör du allt på laptop? Själv skulle jag inte klara mig utan min stationära dator där jag har gott om diskutrymme, fullstor bildskärm, rejält tangentbord osv.

Jag har visserligen en laptop också, men den använder jag nästan bara när jag är ute och reser. Den är alltför obekväm och har för lite diskutrymme för att få något vettigt gjort när jag är hemma.

Under december har jag i.o.f.s. blivit tvungen att använda laptoppen som sekundär dator för att kunna ladda ner material från TV2 Danmark i full HD-upplösning. (Av någon anledning blir det bara 720p på den stationära.)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 11:57:38Kör du allt på laptop? Själv skulle jag inte klara mig utan min stationära dator där jag har gott om diskutrymme, fullstor bildskärm, rejält tangentbord osv.

Jag har visserligen en laptop också, men den använder jag nästan bara när jag är ute och reser. Den är alltför obekväm och har för lite diskutrymme för att få något vettigt gjort när jag är hemma.

Under december har jag i.o.f.s. blivit tvungen att använda laptoppen som sekundär dator för att kunna ladda ner material från TV2 Danmark i full HD-upplösning. (Av någon anledning blir det bara 720p på den stationära.)
Nej, jag har även en stationär dator, med ungefär samma program installerade på den. Men jag vill ha allt på laptopen också, för att kunna välja själv var jag ska sitta när jag ska jobba med Dubbningshemsidan; och så vidare - ibland tycker jag det är smidigare med laptopen. Min gamla laptop rymde absolut ingenting (128 GB SSD), men den nya har en SSD-disk på 1 TB, så det borde räcka en bit i alla fall.

Eftersom min nya laptop är helt nyinköpt medan den stationära datorn har ett par år på nacken, så är laptopen nu lustigt nog kraftfullare än den stationära; fast den stationära har i och för sig ett externt "riktigt" grafikkort som inte laptopen har...