Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Asterix i Amerika

Startat av ddubbning, 31 oktober 2005 kl. 17:35:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Är det någon som vet något om vilka skådespelare som medverkar i filmen "Asterix i Amerika" ?
Det var visserligen ett bra tag sedan jag såg filmen ifråga,men vad jag minns saknade filmen helt information om svenska röster,dubbningsbolag etc.
Inte heller på Internet har jag kunnat hitta någon information om vilka svenska skådespelare som medverkar i denna dubbning.


Peter

Jag har den på köpvideo (gammal VHS) nånstans i en papperskasse långt in i ett förråd långt borta (tjugotalet mil). När jag får tillfälle ska se om den kan ge ledtrådar.
----
Peter

Daniel Hofverberg

Jag vore också intresserad av credits för den filmen. Av någon anledning släpptes ju alla Asterix-filmer utom just den på DVD ifjol, och därför har jag också bara credits till de andra sex filmerna.

ddubbning

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 november 2005 kl. 14:35:46
Jag har den på köpvideo (gammal VHS) nånstans i en papperskasse långt in i ett förråd långt borta (tjugotalet mil). När jag får tillfälle ska se om den kan ge ledtrådar.
Ok,tack på förhand!

Elios

Hej
Jag har sett filmen Asterix i Amerika.

Jag hörde röster som Håkan Mohede,Anja Schmidt,Kenneth Milldoff,Dan Bratt och Mikael Roupé.
Det var dem 5 skådisarna jag vet som var med om man ska ta rätt roll för vem så vet jag att Asterix var Håkan Mohede och Obelix var Kenneth Milldoff.

Daniel Hofverberg

Intressant, tack för informationen. Att döma av årtalet och de rösterna, så luktar det Sun Studio långa vägar...

Jag antar att det inte stod utsatt dubbcredits?

ddubbning

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2009 kl. 23:31:17
Hej
Jag har sett filmen Asterix i Amerika.

Jag hörde röster som Håkan Mohede,Anja Schmidt,Kenneth Milldoff,Dan Bratt och Mikael Roupé.
Det var dem 5 skådisarna jag vet som var med om man ska ta rätt roll för vem så vet jag att Asterix var Håkan Mohede och Obelix var Kenneth Milldoff.

Mycket intressant, tack för informationen!

Erik Friman

Asterix i Amerika finns nu på svenska i Swefilmer som man kan titta gratis. Det är tre olika player i varje av andra Asterix-filmerna, annars föredrar jag Player 2 som är enkel.

http://www.swefilmer.com/asterix-i-amerika-1994/asterix-i-amerika-1994-video_4f7c2457f.html

Disneyfantasten

Jag såg filmens svenska dubbning på YouTube förra månaden och den levde upp till mina förväntningar; jag tyckte inte att dubbningen var vidare bra, precis som med Asterix Gallernas Hjälte, inget fel på själva skådespelarna, som i allmänhet är skickliga och talangfulla och gjort ett flertal bra rollprestationer, men i just den här dubbningen tyckte jag inte att någon passade till sina roller...

Elios

Det är ju en väldigt annorlunda dubbning. Allt känns ju som en egen version av Asterix.
Själva dubbningen tycker jag ju ändå är okej och Håkan Mohede funkar bra som Asterix och likaså Kenneth Milldoff som Obelix.
Filmen älskade jag ju som mindre. Men den håller även hög klass än idag.
Vissa roller kanske inte passar alla men den duger bra ändå.  ;D

MOA

Varför animerades Asterix I Amerika i Tyskland?

Elios

Citat från: MOA skrivet 20 december 2020 kl. 17:29:22
Varför animerades Asterix I Amerika i Tyskland?

Den ville kanske göra en egen produktion?^^

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2019 kl. 22:05:53
Jag såg filmens svenska dubbning på YouTube förra månaden och den levde upp till mina förväntningar; jag tyckte inte att dubbningen var vidare bra, precis som med Asterix Gallernas Hjälte, inget fel på själva skådespelarna, som i allmänhet är skickliga och talangfulla och gjort ett flertal bra rollprestationer, men i just den här dubbningen tyckte jag inte att någon passade till sina roller...
Videon e tyvärr borttagen nu :(

Disneyfantasten


Elios