Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Var det längesen den visades då med den dubbningen då?   :o

Elios

Tycker att då hade dem kunnat ha originaldubbningen som standard till sändningarna. Vet att dem inte har policy till det men fan inte policy till min åsikt inte.  ;D >:(

Elios

Det är ju den bästa lösningen tycker jag.

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2020 kl. 15:12:51
Det här är galet någon vill sälja originaldubbning av Oliver och gänget på DVD för 8000kr.
https://www.tradera.com/item/341128/392622965/oliver-ganget-originaldubb-mycket-sallsynt-samlarobjekt-disney-oliver-och-g
Oj! Det var det absolut mest sinnessjuka priset jag sett i livet... :o

Lycka till att få den såld...

Elios

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 29 mars 2020 kl. 15:43:51
Amen vad fasen. Man kan ju få den mycket billigare.  ??? :o
Grejen är är att detta är originaldubbningen som om man av misstag gav ut på DVD och detta korrigerades väldigt fort det enda sättet att skilja originaldubbning från omdubbningen är att kolla på själva skivan den dyker inte upp så ofta.

Vad menar du att man kan få den mycket billigare?

Daniel Hofverberg

Det är onekligen inte lätt att få tag i originaldubben av Oliver & gänget, som trots allt såldes under en så kort period. Så vill man ha den i original och vara säker på att det är rätt upplaga får man nog tyvärr vara beredd att betala överpriser för den.

Men 8000 kr är ju ändå bortom all rim och reson... :(

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 mars 2020 kl. 16:04:51
Grejen är är att detta är originaldubbningen som om man av misstag gav ut på DVD och detta korrigerades väldigt fort det enda sättet att skilja originaldubbning från omdubbningen är att kolla på själva skivan den dyker inte upp så ofta.

Vad menar du att man kan få den mycket billigare?

Menar att du kan få den mycket billigare som kopia av webbmaster Daniel Hofverberg.  ;D

Elios

Gustav Jonsson

Eftersom att denna VHS kom ut samtidigt som DVD:n så borde väl denna också ha originaldubbningen?

Anders M Olsson

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 30 mars 2020 kl. 02:58:31
Eftersom att denna VHS kom ut samtidigt som DVD:n så borde väl denna också ha originaldubbningen?

Nej. VHS-utgåvan var i princip bara en ny upplaga av 1997 års version. Till DVDn gjordes en helt ny master.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 mars 2020 kl. 07:49:44
Nej. VHS-utgåvan var i princip bara en ny upplaga av 1997 års version. Till DVDn gjordes en helt ny master.

Tja, upplaga och upplaga, även om omslagsbilden är snarlik så kan jag se klar skillnad mellan bägge utgåvorna!  ;)

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 mars 2020 kl. 07:53:23
Tja, upplaga och upplaga, även om omslagsbilden är snarlik så kan jag se klar skillnad mellan bägge utgåvorna!  ;)

Jag skrev "i princip". Omslagen kan bytas, liksom trailers och annan reklam, men det är likväl samma inscanning med samma ljudspår.

Elios

Tror helt klart att den Vhsen är omdubbningen.  ::)