Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Oliver och gänget

Startat av Elios, 4 augusti 2009 kl. 22:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 februari 2021 kl. 17:38:22
Du menar dvd utgåvan från 2002? Finns inte den på tradera för ett rymligt pris?

Ja den finns ! men INTE för rymligt pris ! >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  3 februari 2021 kl. 18:22:56
Ja den finns ! men INTE för rymligt pris ! >:(

Jag gissar att både du och Scoobydoofan1 menar rimligt och inte rymligt. Genom att byta i:et i ordet till ett "y" får ordet i princip motsatt betydelse. :)

rimlig adjektiv -t -a • sannolik, trolig; skälig, befogad
rymlig adjektiv -t -a • som rymmer mycket; rymligt samvete som tillåter mycket

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 februari 2021 kl. 18:36:12
Jag gissar att både du och Scoobydoofan1 menar rimligt och inte rymligt. Genom att byta i:et i ordet till ett "y" får ordet i princip motsatt betydelse. :)

rimlig adjektiv -t -a • sannolik, trolig; skälig, befogad
rymlig adjektiv -t -a • som rymmer mycket; rymligt samvete som tillåter mycket

Det är inte rimligt pris heller  >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 februari 2021 kl. 17:38:22
Du menar dvd utgåvan från 2002? Finns inte den på tradera för ett rymligt pris?
Ja, men tyvärr inte bara DVD-utgåvan från 2002 - utan dessutom den första upplagan av DVD-utgåvan från 2002. Den upplagan drogs in efter bara några veckor och ersattes av en "korrigerad" upplaga med omdubben, varför det bara var ett mycket begränsat antal exemplar som hann säljas med originaldubben.

Därav att somliga tyvärr vill utnyttja situationen, genom att försöka sälja dessa på bl.a. Tradera till kraftiga överpriser; alternativt auktioner som trissas upp till absurda priser. Därför är det tyvärr inte ovanligt att få punga ut tusentals kronor för dessa DVD-utgåvor, eller åtminstone minst 500 - 600 kr; vilket är alldeles för mycket i mina ögon. :(

Sen kan det förstås råka vara rätt upplaga även bland sådana som inte har specificerat det på bl.a. Tradera, och då kan man ju få tag i den billigt -  men det är ju att köpa grisen i säcken, och risken är väldigt stor att det blir den korrigerade upplagan med den nya dubbningen (som trots allt sålts i väldigt mycket större volymer än den "felaktiga" upplagan)...

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 februari 2021 kl. 05:25:28
Den som jag hittade var kanske bara runt 100 till 200kr, inklusive postnord. Det priset var ganska rymligt för mig.

Sluta skriva rymligt när du menar rimligt.

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 februari 2021 kl. 06:40:52
Hoppas du är inte arg över det.

Inte alls. Om du har lärt dig något är jag bara glad! :)

gstone

Vad jobbar Douglas Westlund med ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 14:07:56
Vad jobbar Douglas Westlund med ?
Douglas Westlund har huvudsakligen varit musiker och trummis; mest aktiv och välkänd under 1960-, 1970- och 1980-talen.
https://rogerlindqvist.blogg.se/2015/july/douglas-westlund.html

Fast i skrivande stund är han 76 år gammal, så jag gissar att han har gått i pension numera...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2021 kl. 14:51:12
Douglas Westlund har huvudsakligen varit musiker och trummis; mest aktiv och välkänd under 1960-, 1970- och 1980-talen.
https://rogerlindqvist.blogg.se/2015/july/douglas-westlund.html

Fast i skrivande stund är han 76 år gammal, så jag gissar att han har gått i pension numera...
Har han dubbat nåt annat?

gstone

Adam Larsson

Adam Larsson

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 april 2021 kl. 19:45:17
Han som bråkade om pengar så att filmen blev omdubbad!  >:( >:( >:(

Ta det lungt! Vi vet ju inte vem det var!

Som Daniel sa förut så var det INTE Douglas Westlund!

Bara Daniel vet om det, men han väljer att INTE avslöja vem det var som låg bakom för att inte riskera att personen råkar illa ut!

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 april 2021 kl. 19:55:04
Vem bråkade? Vad har hänt?

Att filmen dubbades om beror ju som sagt på att en skådespelare från originaldubbningen krävde extra betalt när filmen skulle släppas på VHS vilket ledde till bråk, men vem personen är lär vi aldrig få veta utan magisk spegel eller kristallkula och sådana är väldigt sällsynta och svåra att hitta så enkelt så lycka till!  ;)