Författare Ämne: Lånarna  (läst 790 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 618
  • Kön: Man
    • Visa profil
Lånarna
« skrivet: 19 augusti 2009 kl. 19:24:42 »
Varför står inte Johan Wahlström på hemsidan där han är med i Lånarna där han spelar Police Officer Steady? ???

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 381
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Lånarna
« Svar #1 skrivet: 20 augusti 2009 kl. 09:38:16 »
Det verkar som att creditlistan för Lånarna är gammal som gatan, och är hämtad från gammalt pressmaterial från Disney utan att ha uppdaterats.

Förr i tiden var det ganska vanligt att jag hämtade uppgifter från filmbolagens pressmaterial (som oftast bara tar upp de största rollerna), och sen uppdaterar dessa när VHS/DVD-utgåvor släppts så att man kunnat skriva av kompletta credits. I just det här fallet verkar jag dock ha missat att uppdatera listan efter biopremiären. I fallet med Lånarna minns jag att creditlistan på bio var väldigt bristfällig, medan den till VHS-utgåvan försågs med mer kompletta dubbcredits. Så förmodligen var det på bio bara de nu utsatta rösterna som namngavs. Såvitt jag vet har väl filmen inte släppts på DVD i Sverige.

Jag ska se till att uppdatera den här listan så fort som möjligt. Det gäller bara att hitta åt mitt VHS-ex av filmen, så jag kan skriva av allt som stod utsatt där... Tack för att du uppmärksammade den bristfälliga listan.
« Senast ändrad: 20 augusti 2009 kl. 09:46:10 av Daniel Hofverberg »