Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önskan (Wish, 2023)

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 22:12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2023 kl. 21:13:42Mina brorsöner ska komma hit (med sina föräldrar) nu under julen, så jag ska göra ett försök så får vi se om det går att få dem att vilja se någon av de tecknade klassikerna. :)
Ja dom måste titta på nåt annat än 3D animerat lågbudget jox

Lilla My

Såg precis filmen. Fy fan. Kass.

Såg den på engelska och var nyfiken på vilka som kunde vara med i den svenska dubben. Men hittar ingenting? Hittar ingen komplett lista någonstans. Filmen kom ut i november, är den så ointressant att ingen bryr sig om att skriva ned den svenska dubbningen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 26 december 2023 kl. 02:03:16Såg precis filmen. Fy fan. Kass.

Såg den på engelska och var nyfiken på vilka som kunde vara med i den svenska dubben. Men hittar ingenting? Hittar ingen komplett lista någonstans. Filmen kom ut i november, är den så ointressant att ingen bryr sig om att skriva ned den svenska dubbningen?
Då kan du inte ha letat alltför noga, med tanke på att jag publicerade creditlista redan dagen innan premiären...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/onskan/

Men den ordinarie premiären i Sverige var faktiskt den 8 december, inte i november. Nog för att den visserligen hade smygpremiär veckan innan (1 december), men det är ju ändå inte november.

Jag tycker i alla fall att Önskan var riktigt bra. Den är kanske inte i klass med de bästa gamla klassikerna, men absolut över förväntan och fullt sevärd.

Hur den är på engelska vet jag dock inte, för här i Skellefteå är det bara den svenskdubbade versionen som visas.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 december 2023 kl. 02:14:43Då kan du inte ha letat alltför noga, med tanke på att jag publicerade creditlista redan dagen innan premiären...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/onskan/
MEN VA- jag sökte ändå på hemsidan på flera olika sätt och fick upp absolut nada. UGH!

Tack iaf!  ;)

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 december 2023 kl. 02:03:16Såg precis filmen. Fy fan. Kass.

Såg den på engelska och var nyfiken på vilka som kunde vara med i den svenska dubben. Men hittar ingenting? Hittar ingen komplett lista någonstans. Filmen kom ut i november, är den så ointressant att ingen bryr sig om att skriva ned den svenska dubbningen?
Trist att du inte gilla den😞😔😭
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 00:02:37Nu när vi vet den svenska rollbesättningen så kan den läggas in på Wikipedia.  :)
Okej, jag åtgärdade det för ett tag sedan, så nu står svenska rollistan med på Wikipedia ifall någon är intresserad.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2024 kl. 10:28:12Okej, jag åtgärdade det för ett tag sedan, så nu står svenska rollistan med på Wikipedia ifall någon är intresserad.
Tack så mycket 🙏 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

I vanliga fall brukar jag inte vilja köpa en film när den är "splitterny" i affärerna, främst för prisets skull, men i just detta fall kan jag göra ett undantag och köpa den på Bluray när den väl finns ute i affärerna, jag förutsätter att den släpps under mars-april-maj eller någonting sånt...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 18:22:55I vanliga fall brukar jag inte vilja köpa en film när den är "splitterny" i affärerna, främst för prisets skull, men i just detta fall kan jag göra ett undantag och köpa den på Bluray när den väl finns ute i affärerna, jag förutsätter att den släpps under mars-april-maj eller någonting sånt...
Tippar på 11 mars.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats


Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 januari 2024 kl. 19:25:01Varför så specifik?
Det har gått 14 veckor och 3 till 5 dagar (beroende på vilken dag under veckan som filmen haft biopremiären) innan Disneys senaste filmer släppts på fysisk media, med undantag för Indiana Jones and the Dial of Destiny, Haunted Mansion och Mord i Venedig som släppts fysiskt drygt 22 respektive 12 och 11 veckor efter biopremiären. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i och jag kan inte hålla mig från att fråga längre så jag känner att det bara måste släppas ut?;

Disney-filmen Önskan fick ingen vidare bra kritik från folk ock kritiker, men jag tycker att filmen är riktigt bra och förstår överhuvudtaget inte varför många hatar den så mycket...

För mig är det en film som har allt, jag gillar handlingen, karaktärerna, animationen, flera av sångerna, budskapet, musiken, osv. och filmen har även en riktigt bra svensk dubbning, inte lika bra som Zootropolis kanske, men den är snäppet bättre än en del av Disney-huvudstudions andra filmer... (och framförallt många gånger bättre än Lilla Kycklingen)

Så då lyder min fråga: någon mer här som gillar filmen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2024 kl. 23:40:31Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i och jag kan inte hålla mig från att fråga längre så jag känner att det bara måste släppas ut?;

Disney-filmen Önskan fick ingen vidare bra kritik från folk ock kritiker, men jag tycker att filmen är riktigt bra och förstår överhuvudtaget inte varför många hatar den så mycket...Jag s
Jag skulle personligen svara " för att väldigt många människor här i världen tyvärr är dumma"😒☹️👎
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2024 kl. 01:15:43Jag skulle personligen svara " för att väldigt många människor här i världen tyvärr är dumma"😒☹️👎
Är man dum om man inte gillar Önskan? 

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.