Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Erika skrivet 29 april 2021 kl. 17:32:01
Red Riding Hood (2006) är riktigt, riktigt, riktigt gräslig. Till och med David Listers två Skönheten och odjuret-filmer är bättre...
Hoodwinked var bättre som släpptes året innan

MOA

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 19:37:32
Samtliga av live-action / CGI-animerade filmerna som Disney pumpat ut de senaste åren som en förnyelse på de gamla klassikerna. Tycker det är onödigt att göra om filmerna, med exakt samma handling och allt (om man räknar bort Maleficent, istället för att göra nya. Taran och den magiska kitteln skulle dock kunna fungera som ett förnyat format. Synd bara att Disney inte vill veta av den.
Ja hoppas nån sätter stopp för de där

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2021 kl. 20:08:33
Faktiskt så har Disney planer på att göra en spelfilmeversion av Taran och Den Magiska Kitteln, och den kommer att heta Chronicles of Prydain!

Men jag håller med dig i princip, tycker det är onödigt att göra nya spelfilmsversioner, de enda riktigt bra enligt mig är 101 Dalmatiner (1996) och 102 Dalmatiner (2000), de flesta som gjorts efter dessa är faktiskt okej enligt mig...

Den enda som jag verkligen har svårt för är Djungelboken (2016), usel story, usla skådespelare, usel inlevelse, uselt skrivna karaktärer, usel animation, forcerade konflikter, noll humor, ect. plus att den också är väldigt överskattad! (ändå är "Mowgli (2018)", "Second Jungle Book (1997)" och anime-versionerna ännu värre än denna)

Har inte sett Lady och Lufsen (2019) ännu, men har sett trailers och klipp på den och tycker inte att den ser något vidare ut alls, även om ingenting slår "Djungelboken (2016)" med titeln "Disneys värsta live-action remake någonsin" så tycker jag ändå att Lady och Lufsen (2019) förtjänar en plats på den listan, likaså Lejonkungen (2019) då det inte förekommer en enda människa där, de är inte provocerande dåliga som Djungelboken (2016), men de ser inte vidare bra ut alls, eftersom den kommande spelfilmen Bambi i princip bara har djur i sig så är jag benägen att tro att den inte heller kommer att vara särskilt bra...

Har du ens sett Mowgli (2018)" och "Second Jungle Book (1997) `?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2021 kl. 20:08:33
Faktiskt så har Disney planer på att göra en spelfilmeversion av Taran och Den Magiska Kitteln, och den kommer att heta Chronicles of Prydain!

Men jag håller med dig i princip, tycker det är onödigt att göra nya spelfilmsversioner, de enda riktigt bra enligt mig är 101 Dalmatiner (1996) och 102 Dalmatiner (2000), de flesta som gjorts efter dessa är faktiskt okej enligt mig...

Den enda som jag verkligen har svårt för är Djungelboken (2016), usel story, usla skådespelare, usel inlevelse, uselt skrivna karaktärer, usel animation, forcerade konflikter, noll humor, ect. plus att den också är väldigt överskattad! (ändå är "Mowgli (2018)", "Second Jungle Book (1997)" och anime-versionerna ännu värre än denna)

Har inte sett Lady och Lufsen (2019) ännu, men har sett trailers och klipp på den och tycker inte att den ser något vidare ut alls, även om ingenting slår "Djungelboken (2016)" med titeln "Disneys värsta live-action remake någonsin" så tycker jag ändå att Lady och Lufsen (2019) förtjänar en plats på den listan, likaså Lejonkungen (2019) då det inte förekommer en enda människa där, de är inte provocerande dåliga som Djungelboken (2016), men de ser inte vidare bra ut alls, eftersom den kommande spelfilmen Bambi i princip bara har djur i sig så är jag benägen att tro att den inte heller kommer att vara särskilt bra...

Har du  sett Lejonkungen (2019) ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 april 2021 kl. 21:49:35
Har du ens sett Mowgli (2018)" och "Second Jungle Book (1997) `?

Nej, men de ser inte vidare bra ut alls, jag brukar inte gilla filmer med sådär mörk tom...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 april 2021 kl. 21:51:36
Har du  sett Lejonkungen (2019) ?

Nej, men fotorealistiska filmer ser inte så bra ut enligt mig, att få fotorealistiska djur att röra sig som människor är helt frånvarande i den, den tecknade Lejonkungen från 1994 är och förblir en helt svårslagen tolkning!

Erika

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 19:37:32
Samtliga av live-action / CGI-animerade filmerna som Disney pumpat ut de senaste åren som en förnyelse på de gamla klassikerna. Tycker det är onödigt att göra om filmerna, med exakt samma handling och allt (om man räknar bort Maleficent, istället för att göra nya. Taran och den magiska kitteln skulle dock kunna fungera som ett förnyat format. Synd bara att Disney inte vill veta av den.

Håller fullständigt med. Visserligen var jag ursprungligen någorlunda neutralt inställt till dessa filmer, och gav även flera av dem en chans. Någon enstaka har varit okej, vissa helt klart överflödiga, andra stentrista medan vissa som t. ex. Maleficent orkade jag inte ens se färdigt på. Har fortfarande inte orkat se t. ex. Lejonkungen, och kommande Den lilla sjöjungfrun lockar inte alls (bortsett från Javier Bardem då, men honom hade jag mycket hellre sett i en europeisk sagofantasyfilm).

Som Disneyfantasten nämnde i sitt inlägg, verkar det som Disney kommer göra något nytt med Taran och den magiska kitteln.

Citat från: MOA skrivet 29 april 2021 kl. 21:33:11
Hoodwinked var bättre som släpptes året innan

Trodde den kom 2006, men det var visst 2005... Har nog inte sett den sedan jag såg den på bio, men minns den som sevärd.

Anders

Ja, Disney borde lägga pengar på att skapa något nytt, gärna någon handtecknad film igen, istället för att göra förnyelser. Jag gillar inte heller hur de köper upp filmbolag till höger och vänster. Jag kan fortfarande inte komma över att Simpsons ägs av Disney numera, trots att några år har gott. Det känns bara så bissart.  ???

Jaså? Att de ska göra något mer av Taran och den magiska kitteln visste jag inte. Det kan (till skillnad från nya Aladdin och Lejonkungen) faktiskt bli intressant! Jag undra i r om de kommer att göra något vågat med den, som att till exempel inkludera scener som var för mörka för att vara med i den tecknade filmen - såsom soldaten som smälter och blir till ett skelett.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet  2 maj 2021 kl. 19:49:28
Ja, Disney borde lägga pengar på att skapa något nytt, gärna någon handtecknad film igen, istället för att göra förnyelser. Jag gillar inte heller hur de köper upp filmbolag till höger och vänster. Jag kan fortfarande inte komma över att Simpsons ägs av Disney numera, trots att några år har gott. Det känns bara så bissart.  ???

Kan bara hålla med, jag gillar inte heller att Disney köpt Lucas och Fox, även om jag gillar flera animerade filmer från Fox...

Jag tycker Simpsons är helt okej på sitt sätt, men räkna det som Disney är inget som jag någonsin kommer att göra, liksom ingenting från Fox eller Lucas!

Citat från: Anders skrivet  2 maj 2021 kl. 19:49:28
Jaså? Att de ska göra något mer av Taran och den magiska kitteln visste jag inte. Det kan (till skillnad från nya Aladdin och Lejonkungen) faktiskt bli intressant! Jag undra i r om de kommer att göra något vågat med den, som att till exempel inkludera scener som var för mörka för att vara med i den tecknade filmen - såsom soldaten som smälter och blir till ett skelett.

Ja, nyfilmatisering av Taran och Den Magiska Kitteln är i mitt tycke en klart bättre idé jämfört med andra Disney-filmer...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2021 kl. 19:58:41
Kan bara hålla med, jag gillar inte heller att Disney köpt Lucas och Fox, även om jag gillar flera animerade filmer från Fox...

Jag tycker Simpsons är helt okej på sitt sätt, men räkna det som Disney är inget som jag någonsin kommer att göra, liksom ingenting från Fox eller Lucas!

Ja, nyfilmatisering av Taran och Den Magiska Kitteln är i mitt tycke en klart bättre idé jämfört med andra Disney-filmer...

Kan vi bytta änmn ?

Erika

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 14:54:47
Vad menar du? Namn eller ämne?

Kan vi sluta parta om Disney Remakes ?

Erika

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2021 kl. 15:47:54
Kan vi sluta parta om Disney Remakes ?

Med tanke på ämnet (och om man håller sig till det), så är det helt okej att prata om varför man inte gillar dem - så länge man bara (försöker) motivera varför man inte gör det. Är det mera allmänt, så har vi en bättre tråd för det.   

gstone

Citat från: Erika skrivet  3 maj 2021 kl. 15:56:02
Med tanke på ämnet (och om man håller sig till det), så är det helt okej att prata om varför man inte gillar dem - så länge man bara (försöker) motivera varför man inte gör det. Är det mera allmänt, så har vi en bättre tråd för det.

Snälla kan dom SLUTA parata om Disney live-action Remakes  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(