Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 09:59:58
Isåfall måste jag ha en dubbelgångare för jag har aldrig spelat in de där klippen.

Adam Larsson ser verkligen upp till dig så därför misstänkte jag allt det i slutändan, men jag tror dig, du säger alltid som det är så jag litar på dig Steffan!  :)

Adam Larsson

Vad är era slutgiltiga svar?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 10:07:59
Jag har ingen aning men den låter bekant.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 23 juni 2021 kl. 10:07:59

Ingen aning, kan du säga det?

Mathilda Gustafsson

Det låter som att han säger kurage i slutet på scooby-doo klippet, Kan det vara så att det här är ny person som spelar Scooby?

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 juni 2021 kl. 10:34:31
Det låter som att han säger kurage i slutet på scooby-doo klippet, Kan det vara så att det här är ny person som spelar Scooby?
Icke korrekt.

Adam Larsson

Steffan Rudvall

En italienare

En mus

En pingvin i ett gäng med 4

En hund

En smart Anka

En skurk i en kriminell familj

En Gam

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 11:52:09
En italienare

En mus

En hund

En smart Anka

En Gam

Vem är det jag söker?

Ledtrådar? När är personen född? Vilket dubbningsbolag har han dubbat för?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 11:57:24
Ledtrådar? När är personen född? Vilket dubbningsbolag har han dubbat för?
Personen har dubbat för de flesta bolagen och om jag inte ska säga för mycket så kan jag nämna att han är född mellan 50 och 60-talet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:01:27
Personen har dubbat för de flesta bolagen och om jag inte ska säga för mycket så kan jag nämna att han är född mellan 50 och 60-talet.

Johan Hedenberg?

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 11:52:09
En italienare

En mus

En hund

En smart Anka

En Gam

Vem är det jag söker?

En italienare = Linguini

En mus = Oscar

En pingvin i ett gäng med 4 = Rico

En hund = Trofast, Ashcan eller Lucky

En smart anka = Ludwig Von Anka (men han har väl aldrig spelats av Johan Hedenberg?)

En skurk i en kriminell familj = skulle kunna vara Joe Dalton men är ej helt säker

En gam = Arthur

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:08:15
Johan Hedenberg?

En italienare = Linguini

En mus = Oscar

En pingvin i ett gäng med 4 = Rico

En hund = Trofast, Ashcan eller Lucky

En smart anka = Ludwig Von Anka (men han har väl aldrig spelats av Johan Hedenberg?)

En skurk i en kriminell familj = skulle kunna vara Joe Dalton men är ej helt säker

En gam = Arthur
När det gäller hunden så tänkte jag faktiskt på Roscoe. Skurken är Big Bäng. Ankan är Oppfinnar-Jocke. Italienaren är Luigi från Super Mario.

Men det finns också en annan lösning på detta quizet, för beskrivningarna kan stämma in på andra karaktärer och även en annan skådespelare.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juni 2021 kl. 12:16:00
När det gäller hunden så tänkte jag faktiskt på Roscoe. Skurken är Big Bäng. Ankan är Oppfinnar-Jocke. Italienaren är Luigi från Super Mario.

Men det finns också en annan lösning på detta quizet, för beskrivningarna kan stämma in på andra karaktärer och även en annan skådespelare.

Ah, jag känner mig dum för jag vet att han också spelar Roscoe och Big Bäng också, likaså Oppfinnar-Jocke...

Jag skrev ju Linguini, men vi vet båda vilken karaktär jag menade, han som har gröna kläder alltså!

Den andra kanske är Anders Öjebo?

Vet inte om Anders spelat någon italienare men han har spelat en mus (Musse Pigg), en pingvin i ett gäng med 4 (Basse), en hund (Pongo, men även andra hundar t.ex. Tito), en smart anka (Oppfinnar-Jocke, om än bara med en replik), en skurk i en kriminell familj (Fläng, men också Kräng vid vissa tillfällen) samt en gam (Cecil, men även Buzzie i ett PC-spel)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 12:21:23
Ah, jag känner mig dum för jag vet att han också spelar Roscoe och Big Bäng också, likaså Oppfinnar-Jocke...

Jag skrev ju Linguini, men vi vet båda vilken karaktär jag menade, han som har gröna kläder alltså!

Den andra kanske är Anders Öjebo?

Vet inte om Anders spelat någon italienare men han har spelat en mus (Musse Pigg), en pingvin i ett gäng med 4 (Basse), en hund (Pongo, men även andra hundar t.ex. Tito), en smart anka (Oppfinnar-Jocke, om än bara med en replik), en skurk i en kriminell familj (Fläng, men också Kräng vid vissa tillfällen) samt en gam (Cecil, men även Buzzie i ett PC-spel)
Det är rätt!  :) Det är samma italienare.