Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hotell Transylvanien 4

Startat av Adam Larsson, 10 april 2021 kl. 00:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Det har nu släppts andra trailer till denna film, men än så länge hittar jag bara den engelskspråkiga trailer 2. Jag kommer uppdatera så fort den svenskdubbade andra trailern finns tillgänglig.

https://youtu.be/r2uUlSZ4Bk0

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

clara liljeberg

i den andra hade dennis fått sin fladdermusförvandling.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 augusti 2021 kl. 22:57:12
Undrar vad som kommer hända med den i Sverige...

Gissar på att den även här i Sverige går direkt till Amazon Prime Video, men får DVD och Blu-Ray premiär nån gång i typ januari då det tydligen i avtalet mellan de två parterna står att Sony fortfarande kommer tillhandahålla rättigheterna vad gäller fysisk release, TV-visningar samt release i Kina.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Skulle jag också gissa. Nackdelen med Amazon Prime Video är dock att de aldrig verkar ha utsatta dubbcredits, även vid svenskdubbade filmer (vilket de dock inte har särskilt mycket av)... :(

gstone

Disneyfantasten

Fråga; vilka är de svenska rösterna i denna film? Han Gunnar Ernblad spela in sina repliker innan han gick bort?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2021 kl. 22:00:26
Fråga; vilka är de svenska rösterna i denna film? Han Gunnar Ernblad spela in sina repliker innan han gick bort?
Det borde han ju då jag har för mig att denna filmen har uppskjutits några gånger.

Elios

Det är för jävligt att denna ska gå direkt till streaming!!! >:( >:(

Zebastian

Citat från: Zebastian skrivet 15 januari 2022 kl. 03:37:20
Länk borttagen.

När ni har satt på själva filmen gå in på inställningarna och tryck på engelska för att få den svenska dubbningen.
Jag vet att man inte borde posta såna här länkar men det är inte värt för mig i alla fall med Prime. Så jag har sett en bit och av det lilla jag såg verkade som att Wayne spelas av Anders Öjebo i vissa repliker och självklart den som är hans riktiga röst Ole Ornered.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 15 januari 2022 kl. 04:33:44
Jag vet att man inte borde posta såna här länkar men det är inte värt för mig i alla fall med Prime.
Med tanke på att Amazon Prime Video är den billigaste streamingtjänsten - 59 kr per månad för Amazon Prime där både streamingtjänsten plus gratis frakt på allt man handlar från Amazon.se ingår - så måste det åtminstone vara värt att abonnera någon månad för att se filmen ifråga. Dessutom har Amazon Prime Video väldigt mycket, även om i och för sig långt ifrån allt har svensk text eller tal.

Om en film inte går att tillgå på laglig väg ser jag inget fel med att använda mindre lagliga metoder, men när det finns på en streamingtjänst som inte kräver någon slags bindningstid utan går att säga upp efter en enda månad så ser jag ingen som helst användning att vare sig själv använda olagliga sajter eller uppmuntra andra till sådant.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2021 kl. 22:00:26
Ja, Gunnar Ernblad medverkar som vanligt, så han hann tydligen spela in sin roll innan han gick bort. :)

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 januari 2022 kl. 09:14:55
Med tanke på att Amazon Prime Video är den billigaste streamingtjänsten - 59 kr per månad för Amazon Prime där både streamingtjänsten plus gratis frakt på allt man handlar från Amazon.se ingår - så måste det åtminstone vara värt att abonnera någon månad för att se filmen ifråga. Dessutom har Amazon Prime Video väldigt mycket, även om i och för sig långt ifrån allt har svensk text eller tal.

Om en film inte går att tillgå på laglig väg ser jag inget fel med att använda mindre lagliga metoder, men när det finns på en streamingtjänst som inte kräver någon slags bindningstid utan går att säga upp efter en enda månad så ser jag ingen som helst användning att vare sig själv använda olagliga sajter eller uppmuntra andra till sådant.
Ja, Gunnar Ernblad medverkar som vanligt, så han hann tydligen spela in sin roll innan han gick bort. :)
Den sidan är dock inte olaglig men ska tydligen vara en gråzon.

Disneyfantasten

Okej, jag såg 2an förra året och såg 3an igår, båda var bra tycker jag, men det var ett fåtal kringe-scener i 3an, till exempel vampyrernas symptomer efter att ha ätit vitlök, p.g.a. spoilerskäl väljer jag att inte säga vad symptomen är, men när ni väl ser 3an så märker ni det.

Har fortfarande inte sett 4an så jag kan därför inte uttala mig, men den verkar inte lika bra som de tre första filmerna, mer konkret uppfattning lär jag få när jag väl ser den.