Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

då måste du se den som är från new york city.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en 12-årig flicka som inte gillar bildlösa böcker och som har ett rött och vitt djur som sällskap att tala till!

Så småningom får hon syn på ett vitt djur med långa öron som hoppar ner i ett hål och när hon följer efter så trillar hon ner och väl där nere möter hon flera mystiska varelser; en fet sjömans-fågel, rödklädda tvillingar, ett sexbent och sexarmat djur som röker vattenpipa, en randig katt som ler hela tiden och kan göra sig själv osynlig, en kort gubbe med hög hatt, ett långörat djur som är gubbens kompis...

Innan hon slutligen möter denna världs elaka härskare!

Så småningom får hon till sin lättnad reda på att allt det här bara var en dröm!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2021 kl. 00:02:48
Detta är en långfilm!

Den handlar om en 12-årig flicka som inte gillar bildlösa böcker och som har ett rött och vitt djur som sällskap att tala till!

Så småningom får hon syn på ett vitt djur med långa öron som hoppar ner i ett hål och när hon följer efter så trillar hon ner och väl där nere möter hon flera mystiska varelser; en fet sjömans-fågel, rödklädda tvillingar, ett sexbent och sexarmat djur som röker vattenpipa, en randig katt som ler hela tiden och kan göra sig själv osynlig, en kort gubbe med hög hatt, ett långörat djur som är gubbens kompis...

Innan hon slutligen möter denna världs elaka härskare!

Så småningom får hon till sin lättnad reda på att allt det här bara var en dröm!

Alice i Underlandet 13.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är den första rena långfilmen i detta fallet!

Karaktärerna har samma röster som i förra filmen vilket innebär att den dumma björnen också har kvar sin mindre bra röst...

Den kloka fågelns röst har försämrats i denna film efter att förra rösten försvann!

I denna film letar björnen och hans vänner efter den ovanliga annorlunda pojken som är björnens bästa vän!

Vilken film är det jah söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juli 2021 kl. 00:10:21
Detta är den första rena långfilmen i detta fallet!

Karaktärerna har samma röster som i förra filmen vilket innebär att den dumma björnen också har kvar sin mindre bra röst...

Den kloka fågelns röst har försämrats i denna film efter att förra rösten försvann!

I denna film letar björnen och hans vänner efter den ovanliga annorlunda pojken som är björnens bästa vän!

Vilken film är det jah söker?
Jakten på Christoffer Robin.

clara liljeberg

varför vill du inte kolla på avsnitten av den amerikanska draken för att friska upp ditt minne?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en 25-årig man som växt upp i vildmarken och är vän med en stor apa, en fågel, en liten apa och en elefant med hund-beteende!

Han förälskar sig i en ung kvinna som är på expedition i djungeln där han bor!

clara liljeberg

djungel-george men i serien så försöker han blir ett vårtsvin.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 17 juli 2021 kl. 21:46:30
djungel-george men i serien så försöker han blir ett vårtsvin.

Vilken serie är det du syftar på? (för jag har knappt sett 1960-talets TV-serie utöver introt och vissa delar på YouTube dock på engelska och frågan är om den någonsin dubbats till svenska och sänts i Sverige överhuvudtaget)

I Nickelodeons TV-serie vet jag iallafall att i ett avsnitt så gömmer sig George i en soptunna och så kommer en man dom inte vet att han är där och slänger en flaska med cerum i soptunnan och utan att se det eller veta om det så trycker han ner flaskan i Georges hals så att den åker ner i hans mage och han förvandlas till bläckfisk!

clara liljeberg

ja i nickelodeon.så kemiskt avfall kan förvandla människor till monster.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en 12-årig kille som inte vill något hellre än att bli en berömd tapper krigare!

Han slår sig ihop med en prinsessa i hans ålder!

En ondskefull kung är ute efter den svarta saken med magi för att bli övermäktig!

Filmen anses vara den mörkaste och läskigaste av alla animerade filmer som företaget skapat!

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en stark kille som vill bli en sann hjälte!

I sitt sällskap har han ett fyrbent djur med vingar på ryggen!

Till sin hjälp har han en tränare!

Han förälskar sig i en kvinna!

Men där finns en ondskefull man som har onda planer och vill sätta käpparna i hans planer!