Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 00:05:15
Finns det inte en skål i Mary Poppins kommer tillbaka? Jag tror det är den hon refererar till.

Den har jag dock sett, tänkte inte på det, men du har rätt i det, det är en tecknad skål där man får en åktur av en antropomorfisk hund som kör med häst och vagn...

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juli 2021 kl. 00:04:03
så du har inte sett den andra där befolkningen är antropomorfa djur.

Det har jag visst! Och detta gäller endast i den där tecknade sekvensen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 00:00:59
Som var med i första filmen med!

Förresten så tycker jag att första filmen är betydligt bättre än "Kommer Tillbaka"... (och likaså tycker jag också att alla andra Nalle Puh filmer är betydligt bättre än Filmen om Nalle Puh, Nalle Puhs Film Nya Äventyr i Sjumilaskogen och Christoffer Robin & Nalle Puh)
Originalfilmen är bättre men dubbningen av Mary Poppins kommer tillbaka är bättre.

clara liljeberg

vilken drake var med i två disneypedi med fakta om kina och som han tillägger vara stilig och har en kusin som heter dangelang?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 00:12:22
Originalfilmen är bättre men dubbningen av Mary Poppins kommer tillbaka är bättre.

Det kan jag dock hålla med om även om den fortfarande behåller namnen från förra filmen...

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Det är en fortsättning på rovdjurs-kungen och kretsar till hans dotter!

Hon förälskar sig i en kille från ett annat område...

Denna killens mamma är ute efter att hämnas på kungen...

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 08:49:50
Detta är en långfilm!

Det är en fortsättning på rovdjurs-kungen och kretsar till hans dotter!

Hon förälskar sig i en kille från ett annat område...

Denna killens mamma är ute efter att hämnas på kungen...

Simbas skatt.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Det är en fortsättning på den unga indian-kvinnan när hon reser till en huvudstad!

Väl där träffar hon kungen och drottningen och återser sin förra vän men förälskar sig istället i någon annan!

Detta är både en av företagets värsta animerade Familjefilmer och en av företagets värsta animerade uppföljare!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2021 kl. 08:56:52
Detta är en långfilm!

Det är en fortsättning på den unga indian-kvinnan när hon reser till en huvudstad!

Väl där träffar hon kungen och drottningen och återser sin förra vän men förälskar sig istället i någon annan!

Detta är både en av företagets värsta animerade Familjefilmer och en av företagets värsta animerade uppföljare!

clara liljeberg

resan till en annan värld.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 08:58:44

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juli 2021 kl. 08:59:42
resan till en annan värld.

Precis den är det jag söker!

Sångerna är inte särskilt bra och Pocahontas kärleks-historia får sig ett olyckligt slut!

En sak är bra med den iallafall, att de svenska rösterna från förra filmen återkommer samt att de fyra nya karaktärerna till trots också har bra svenska röster!

clara liljeberg

vilka blir förvandlade till grisar,ankor,lemurer,paddor och insekter?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2021 kl. 08:58:44

Man märker mycket tydligt att det är en tidig dvd-utgåvan.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juli 2021 kl. 09:05:43
vilka blir förvandlade till grisar,ankor,lemurer,paddor och insekter?

Är allt detta i samma film eller i olika filmer?

Om du menar flera olika filmer så är svaret;

- några av vakterna i Askungen 3 Det Magiska Trollspöet blir förvandlade till grisar

- Törnrosa förvandlar en bonde till en anka av misstag i Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar

- jag vill minnas att du nämnde att Herkules förvandlas till en Lemur i ett avsnitt av TV-serien

- Lady Tremaine och Gabriella förvandlas till paddor i Askungen 3 Det Magiska Trollspöet (Lady försökte förvandla Askungen till en padda men Prins Charmings svärd hann emellan och studsade magin mot Lady istället)

Vad gäller insekter så minns jag inte riktigt men om det är något djur jag helst INTE vill förvandlas till eller ha med i mina förvandlingar så är det just insekter, spindlar, sniglar och maskar! (och absolut inga råttor, tarantellor eller skorpioner)