Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

För första gången någonsin så har den allra mest välkända av alla älvor fått en egen film!

Och inte nog med det, hon har flera vänner också; en älva är skicklig på att gå på vatten och kan t.o.m. skapa daggdroppar, en mörkhyad älva är riktigt duktig på det där med ljus trots att hon är mörkrädd, en älva har riktigt god hand och vänskap med djur och en älva är riktigt duktig på det där med blommor och trädgårdar!

Men en älva är riktigt självisk och oförskämd och gör allt för att paradälvan inte ska överskugga henne!

Älvornas drottning vill att allting ska vara väl!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en vit hund som är filmstjärna!

Hans ägare ser upp till honom men en dag blir hon kidnappad!

Så han slår sig ihop med en katt och en hamster för att rädda henne!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 22:22:40
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en vit hund som är filmstjärna!

Hans ägare ser upp till honom men en dag blir hon kidnappad!

Så han slår sig ihop med en katt och en hamster för att rädda henne!

Bolt!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Här fortsätter berättelsen om den välkända älvan!

Den här gången är hon redo för Älvdalens utställning!

Men efter en tvist med hennes pojkvän ger hon sig ut för att hitta en förlorad skatt!

I slutet ordnar allting upp sig!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 22:30:42
Detta är en långfilm!

Här fortsätter berättelsen om den välkända älvan!

Den här gången är hon redo för Älvdalens utställning!

Men efter en tvist med hennes pojkvän ger hon sig ut för att hitta en förlorad skatt!

I slutet ordnar allting upp sig!

Tingeling och den förlorade skatten?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 juli 2021 kl. 22:34:41
Tingeling och den förlorade skatten?

Fantastiskt! Svaret stämmer hundraprocentigt!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en gammal änkeman som blivit eremit!

En dag händer något oväntat; en pojke kommer med snålskjuts på hans hus när det lyfter med hjälp av ballonger!

Tillslut når de destinationen; Venezuela!

Väl där framme stöter de på en riktigt sällsynt färgglad fågel med killnamn trots att denne är en hona!

De slår sig också ihop med en hund som tack vare sitt speciella hansband kan prata!

Senare möter de eremit-gubbens gamla barndoms-idol sedan en journalfilm; en man som nu är mycket gammal! Men senare visat det sig att han är en ondskefull man som är ute efter fågeln! Och vad värre är; han har en armé av hundar!

I slutet lyckas pojken på sitt efterlängtade märke!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 22:43:45
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en gammal änkeman som blivit eremit!

En dag händer något oväntat; en pojke kommer med snålskjuts på hans hus när det lyfter med hjälp av ballonger!

Tillslut når de destinationen; Venezuela!

Väl där framme stöter de på en riktigt sällsynt färgglad fågel med killnamn trots att denne är en hona!

De slår sig också ihop med en hund som tack vare sitt speciella hansband kan prata!

Senare möter de eremit-gubbens gamla barndoms-idol sedan en journalfilm; en man som nu är mycket gammal! Men senare visat det sig att han är en ondskefull man som är ute efter fågeln! Och vad värre är; han har en armé av hundar!

I slutet lyckas pojken på sitt efterlängtade märke!

Ledtråd: 2009!

Simon Axelsson

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en mörkhyad tjej som inte vill något hellre än att öppna en restaurang!

Hennes bästa vän klär upp sig till en prinsessa!

Efter att hon kysst en groda för att förvandla honom till människa igen (i det fallet prins) så blir det inte riktigt som någon av dessa två tänkt sig!

De ger sig ut på resa för att söka upp en gammal blind dam som kan hjälpa dem upphäva förhäxningen!

På vägen dit träffar de en musikalisk alligator som inte vill något hellre än att bli stor jazzmusikant samt en eldfluga!

I sluter förvandlas de två till människor igen och gifter sig med varandra och öppnar restaurangen! Alligatorn får spela på hennes restaurang och mörkhyade tjejens bästa vän som i filmens gång ville ha prinsen fick tillslut hennes 6 1/2 åriga lillebror!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 23:14:57
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en mörkhyad tjej som inte vill något hellre än att öppna en restaurang!

Hennes bästa vän klär upp sig till en prinsessa!

Efter att hon kysst en groda för att förvandla honom till människa igen (i det fallet prins) så blir det inte riktigt som någon av dessa två tänkt sig!

De ger sig ut på resa för att söka upp en gammal blind dam som kan hjälpa dem upphäva förhäxningen!

På vägen dit träffar de en musikalisk alligator som inte vill något hellre än att bli stor jazzmusikant samt en eldfluga!

I sluter förvandlas de två till människor igen och gifter sig med varandra och öppnar restaurangen! Alligatorn får spela på hennes restaurang och mörkhyade tjejens bästa vän som i filmens gång ville ha prinsen fick tillslut hennes 6 1/2 åriga lillebror!

Prinsessan och Grodan.

Disneyfantasten