Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:54:42
Du borde försöka leta igen. Jag undrar om Disneyfantasten har utgåvan med originaldubbningen han är ju ändå en Disneyfantast...

Jag har utgåvan, dock tyvärr inte med originaldubbningen...

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 13 augusti 2021 kl. 23:54:42
Du borde försöka leta igen. Jag undrar om Disneyfantasten har utgåvan med originaldubbningen han är ju ändå en Disneyfantast...
Jag har hittat den...

Steffan Rudvall

En hund med två barn

En fågel som levererar

Piratens högra hand

Djungelns hypnotisör

Skogens byggarbetare

Tyskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:01:20
En hund med två barn

En fågel som levererar

Piratens högra hand

Djungelns hypnotisör

Skogens byggarbetare

Tyskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

En hund med två barn = vet ej, Pongo har 15 barn + 84 adoptivbarn och Långben har bara en son och vad jag vet är detta de enda hundar han spelat

En fågel som levererar = Herr Stork

Piratens högra hand = Herr Smee

Djungelns hypnotisör = Kaa

Skogens byggarbetare = Bäver i Lady och Lufsen (som dock bor i New Englands Zoo)

Tyskar = Blom och Sjörövare Oskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag = Bernard

Svaret är alltså Hans Lindgren!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej med blå kläder och jordgubbsblont hår som är i musens storlek!

Hon förälskar sig i en älv-prins!

Hon blir kidnappad av en padda som försöker få henne att gifta sig med hennes äldste son!

Hon får hjälp av en fågel att söka upp sin älskade!

På vägen hindras hon dock av en giftaslysten skalbagge och en mus som försöker få henne gift med en mullvad!

I slutet får mus-stora tjejen veta var hon hör hemma!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:05:02
Hm, nu ska vi se...

En hund med två barn = vet ej, Pongo har 15 barn + 84 adoptivbarn och Långben har bara en son och vad jag vet är detta de enda hundar han spelat

En fågel som levererar = Herr Stork

Piratens högra hand = Herr Smee

Djungelns hypnotisör = Kaa

Skogens byggarbetare = Bäver i Lady och Lufsen (som dock bor i New Englands Zoo)

Tyskar = Blom och Sjörövare Oskar

En vaktmästare som ger sig ut på uppdrag = Bernard

Svaret är alltså Hans Lindgren!
Det stämmer fast jag tänkte nog på Sorken & den första är Långben.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:10:26
Det stämmer fast jag tänkte nog på Sorken & den första är Långben.

Fast Långben har ju som sagt bara en son...

Ah, nu fattar jag, Sorken gräver tunnlar, det är också ett sätt att bygga på, jag tänkte Bävern eftersom han liksom andra bävrar gnager ner träd för att bygga en damm!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:08:20
Detta är en långfilm!

Den handlar om en tjej med blå kläder och jordgubbsblont hår som är i musens storlek!

Hon förälskar sig i en älv-prins!

Hon blir kidnappad av en padda som försöker få henne att gifta sig med hennes äldste son!

Hon får hjälp av en fågel att söka upp sin älskade!

På vägen hindras hon dock av en giftaslysten skalbagge och en mus som försöker få henne gift med en mullvad!

I slutet får mus-stora tjejen veta var hon hör hemma!

Vilken film är det jag söker?
Det måste vara Don Bluths Tummelisa.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:14:39
Fast Långben har ju som sagt bara en son...

Ah, nu fattar jag, Sorken gräver tunnlar, det är också ett sätt att bygga på, jag tänkte Bävern eftersom han liksom andra bävrar gnager ner träd för att bygga en damm!
Det har han väl, i alla fall tycker jag inte att Max är särskilt lik Goofy Junior.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:20:36
Det har han väl, i alla fall tycker jag inte att Max är särskilt lik Goofy Junior.
Han kanske e en omgjord version av samma karaktär

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:33:17
Han kanske e en omgjord version av samma karaktär
Nej det är snarare det ett annat universum.

Disneyfantasten

Helt riktigt! En av de mest underskattade stora amerikanska animerade familjefilmerna i mina ögon! (tillsammans med en rad andra)

Än sen, det beror ju på ålder och enligt Disney Wiki är det samma karaktär!

Jag tycker inte att barn-varianterna av Bambi, Stampe, Blomma, Faline, Askungen, Lena, Lady, Törnrosa, Mowgli, Baloo, Bagheera, Kung Louie, Överste Hathi, Winifred, Kaa, Shere Khan, Micke, Molle, Ariel, Melody, Attina, Alana, Adella, Akvata, Arista, Andrina, Simba, Nala, Kiara, Kovu, Vitani, Kion, Andy, Molly, Quasimodo, Herkules, Pegasus, Tarzan, Tantor, Aladar, Kuzco, Kronk, Kida, Jim Hawkins, Nemo, Kenai, Nita, Bolt, Carl Fredriksen, Tiana, Charlotte La Bouff, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa, Kristoffer, Sven, Jenny Andersen, Judy Hopps, Nick Wilde, Doris, Vaiana, Ian, Balder, Raya, Namaari, Moses, Miriam, Aaron, Anastasia, Dimitri, Kayley, Garrett, Odette, Derek, m.fl. är särskilt lika karaktärernas respektive vuxen-varianter (vet förresten att vissa av "barn-varianterna" egentligen är bebis-varianter och att vissa av "vuxen-varianterna" egentligen är barn-varianter, men ni fattar poängen iallafall) men icke desto mindre kvarstår faktum att det ändå är samma karaktär, hur förklarar du det?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:36:34
Helt riktigt! En av de mest underskattade stora amerikanska animerade familjefilmerna i mina ögon! (tillsammans med en rad andra)

Än sen, det beror ju på ålder och enligt Disney Wiki är det samma karaktär!

Jag tycker inte att barn-varianterna av Bambi, Stampe, Blomma, Faline, Askungen, Lena, Lady, Törnrosa, Mowgli, Baloo, Bagheera, Kung Louie, Överste Hathi, Winifred, Kaa, Shere Khan, Micke, Molle, Ariel, Melody, Attina, Alana, Adella, Akvata, Arista, Andrina, Simba, Nala, Kiara, Kovu, Vitani, Kion, Andy, Molly, Quasimodo, Herkules, Pegasus, Tarzan, Tantor, Aladar, Kuzco, Kronk, Kida, Jim Hawkins, Nemo, Kenai, Nita, Bolt, Carl Fredriksen, Tiana, Charlotte La Bouff, Rapunzel, Merida, Anna, Elsa, Kristoffer, Sven, Jenny Andersen, Judy Hopps, Nick Wilde, Doris, Vaiana, Ian, Balder, Raya, Namaari, Moses, Miriam, Aaron, Anastasia, Dimitri, Kayley, Garrett, Odette, Derek, m.fl. är särskilt lika karaktärernas respektive vuxen-varianter (vet förresten att vissa av "barn-varianterna" egentligen är bebis-varianter och att vissa av "vuxen-varianterna" egentligen är barn-varianter, men ni fattar poängen iallafall) men icke desto mindre kvarstår faktum att det ändå är samma karaktär, hur förklarar du det?
Fast vi har ju sett Max ungefär i samma ålder som Goofy Junior och de är ju inte heller lika!

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:56:56
Fast vi har ju sett Max ungefär i samma ålder som Goofy Junior och de är ju inte heller lika!

Det beror helt enkelt på att han är äldre än i kortfilmerna men yngre än i Janne Långben The Movie!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 00:00:06
Det beror helt enkelt på att han är äldre än i kortfilmerna men yngre än i Janne Långben The Movie!  ;)
Fast Max's hela namn är Maximilian Goof medans Goofy Juniors riktiga namn verkar vara George.

Jag håller nog snarare med om att han är inspirationen för Max men inte samma karaktär.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2021 kl. 00:00:23
Jag har hittat den...
Satte in den i spelaren idag och kontrollerade till min fröjd var det första jag hörde Tommy Nilssons sångröst.