Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snobben (Eurotrolls dubbningar)

Startat av TonyTonka, 31 augusti 2008 kl. 21:23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 juni 2021 kl. 15:16:22
Svt använder eurotroll dubbning medan Apple använder den nya. Varför köpte då Apple inte loss eurotroll dubbningen från SVT?
Det är nog inte SVT som äger dubbningen längre då samma dubbning används av olika företag. Apple gjorde antagligen nya dubbningar så att det skulle vara samma röster som i deras nya Snobben serier.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 juni 2021 kl. 18:42:20
Hur stor är chansen att apple kan få tag på eurotroll dubbningen från SVT osv?
Ganska stor för att andra har kunnat få tag på den. Men jag tror att Appel helt enkelt inte bryr sig om att försöka.

TonyTonka

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 september 2021 kl. 23:00:08
Hittade nyss snobben utgåvan kärlek. Den är från box set 2 av snobben samlingen scanbox gav ut får flera år sen. Hur många år sen var det scanbox gav ut dvd utgåvorna?

Det bör vara närmre 15 år sedan,  köpte Halloween volymen för typ 13-14 år sedan.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 september 2021 kl. 08:25:14
Är halloween den enda dvd utgåvan du har?

Hade, för den blev repig och går inte att spela längre.

Men jag har en annan volym just nu, Kärlek: https://www.discshop.se/img/front_large/61522/snobben_5_ka_rlek.jpg

Kollade förresten utgåvan på Discshop, och den släpptes tydligen i början av juni 2007, så alltså för 14 år sedan.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 september 2021 kl. 17:14:29
Kollade på dvd utgåvan julfirande, insåg att ett avsnitt innehåller ljudspår där en vuxens persons röst hörs och inte trumpeten som hörs i dom andra avsnitten... är det så på anda utgåvor av det avsnittet eller är det bara på dvd utgåvan från scanbox?
Det här specialerna som i Sverige kallas avsnitt är gjorda mellan väldigt många år så det kan vara något skifte i produktionen.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 september 2021 kl. 20:23:10
Skifte? Vad menas exakt med det? Dom hade ju samma röster, dom bara la till lärarinnas röst i avsnittet. Undrar om VHS utgåvan har samma dubbning med en vuxen röst eller med trumpeten.
Jag menar alltså själva produktionen av specialerna för Lärarinnan pratar normalt även i den Engelska versionen.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 september 2021 kl. 20:25:35
Jag menar alltså själva produktionen av specialerna för Lärarinnan pratar normalt även i den Engelska versionen.
Ovanligt

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 16 september 2021 kl. 09:45:13
Den har jag ingen minnen av med vuxna röster.
Nä.När nån vuxen snacka var de bara samma gamla trumpetljud.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2021 kl. 16:19:46
Daniel har inte du båda scanbox dvd utgåvor och VHS utgåvorna? Finns det en skillnad mellan eurotroll dubbningen på VHS utgåvorna jämfört med scanbox utgåvorna när det gäller röster för vuxna?
Läraren pratar normalt även i den engelska originalversionen av den scenen du får bara acceptera det för det finns liksom inte någon annan version.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2021 kl. 17:01:06
Kanske på dvdn, men finns det nån chans att VHS utgåvan med det avsnittet har trumpeten?
Nej det jag säger är att den läraren pratar normalt även på engelska och har alltid gjort i just den specialen. Så det finns liksom ingen trumpet där överhuvudtaget att ta bort eller lägga till.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 september 2021 kl. 13:32:12
Ja, men på vissa avsnitt på scanbox utgåvorna så finns det vuxna röster för lärarna.
Aldrig hört

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 september 2021 kl. 17:22:16
Hur stor är chansen att hitta snobben scanbox utgåvorna från en dvd affär? Separata naturligtvis.
Scanbox DVD-utgåvor har varit utgångna i många år, så i "vanliga" affärer med nya filmer är chansen i stort sett lika med noll. Möjligen att någon enstaka affär kan ha åtskilliga år gamla överblivna exemplar, men den chansen är närmast mikroskopisk. :(

I second hand-affärer borde det däremot finnas en hyfsad chans att hitta åt begagnade exemplar av Snobben-DVD:erna, bara man letar regelbundet. Jag har själv sett flera sådana filmer på second hand-affärer i Skellefteå förr om åren, men på den tiden trodde jag att jag redan hade alla DVD:er och köpte därför inte (efter det har jag upptäckt att jag bara har en av boxarna som Scanbox släppte...). :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 september 2021 kl. 22:55:42
Vilken box är det om man får fråga? Har box set 1 och dvd 7 från box set 2 på bokhyllan. Letar efter dom andra 3 dvd utgåvor på tradera eller andrahands dvd affärer.
Det minns jag tyvärr inte på rak arm. Jag får leta i bokhyllorna och återkomma. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 24 september 2021 kl. 17:43:03
Var det 3 eller 4 dvd utgåvor?
Nu har jag kollat i bokhyllan, och det står inget nummer men boxen består av 4 DVD-filmer med titlarna Påsk, Kärlek, Skolstart och Du är bäst, Snobben. Boxen ser ut så här:

Vilken box är det?