Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 5 gäster tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 18 oktober 2021 kl. 09:41:46
Vad sägs om Martin Ljung som Shere Khan?

Det har aldrig slagit mig förut, men hans röst är ganska lik George Sanders så det skulle mycket möjligt kunna fungera...

gstone

Jag tror att Jasmine Wigartz skulle passat som Bo Peep.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Elios

gstone

Citat från: Elios skrivet 27 oktober 2021 kl. 20:25:47
Ja. Så kan man byta ut det mot Jan Jönsson eftersom delar efternamn.  8) ::)
Jag hoppas Jan  Jönsso försätter göra rollen tills han dör.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 20:19:35
Vad tror ni om Sten Carlberg som Långben?

Jag är osäker på det, han har väl aldrig dubbat varesig Pinto Colvig eller Bill Farmer förut och så är han heller inte nämnvärt lik varesig Hans Lindgren eller Johan Lindqvist...

Däremot tror jag att Sten Carlberg hade passat som Butter ur "Snövit och De Sju Dvärgarna", piraten med röda polisonger ur "Peter Pan", Kung Stefan ur "Törnrosa", Collien ur "Pongo och De 101 Dalmatinerna", Sir Hector ur "Svärdet i Stenen", Akela ur "Djungelboken", Hit-Hat ur "AristoCats", Kung Richard ur "Robin Hood", en av Råttigans gangstrar ur "Mösterdetektiven Basil Mus" och Kocken Louis ur "Den Lilla Sjöjungfrun"!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2021 kl. 20:58:52
Jag är osäker på det, han har väl aldrig dubbat varesig Pinto Colvig eller Bill Farmer förut och så är han heller inte nämnvärt lik varesig Hans Lindgren eller Johan Lindqvist...

Däremot tror jag att Sten Carlberg hade passat som Butter ur "Snövit och De Sju Dvärgarna", piraten med röda polisonger ur "Peter Pan", Kung Stefan ur "Törnrosa", Collien ur "Pongo och De 101 Dalmatinerna", Sir Hector ur "Svärdet i Stenen", Akela ur "Djungelboken", Hit-Hat ur "AristoCats", Kung Richard ur "Robin Hood", en av Råttigans gangstrar ur "Mösterdetektiven Basil Mus" och Kocken Louis ur "Den Lilla Sjöjungfrun"!
Han var ju bra på att göra... Hur kan man säga... "korkade röster" så jag tänkte att han möjligtvis skulle kunna ha gjort en godkänd Långben.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:08:59
Han var ju bra på att göra... Hur kan man säga... "korkade röster" så jag tänkte att han möjligtvis skulle kunna ha gjort en godkänd Långben.

Du menar Averell Dalton? (han är korkad)

Disneyfantasten

Sedan hade jag hellre haft Sten Carlberg som inhoppare i DuckTales Långfilmen istället för Roger Storm! (då Carlberg har ett röstläge likvärdigt Gunnar Ernblad)

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2021 kl. 21:14:20
Ja, i brist på bättre ord så är han korkad.

Fast kanske inte lika korkad som hunden Ratata...