Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Encanto (2021)

Startat av gstone, 18 juni 2020 kl. 15:42:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kim Cesarion kanske kan göra en röst i filmen :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här är fler personer som jag hoppas är med
Linda Pira
Jasmine Kara
Petra Nielsen
Andrés Esteche och John Lundvik

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  3 november 2021 kl. 17:26:47
Här är fler personer som jag hoppas är med
Linda Pira
Jasmine Kara
Petra Nielsen
Andrés Esteche och John Lundvik

Tja, Lundvik har ju varit med i en del på senaste, så det kanske inte inte är helt långsökt att han medverkar även i denna. Vi får väl bara se.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Per Filmstaden har nu de svenska rösterna avslöjats, fast utan tillhörande karaktärer:

Sandra Kassman
Astrid Assefa
Rennie Mirro
Camilo Ge Bresky
Daniela Sörensen
Hanna Hedlund
Anna Sahlene
Stran Cetin
Pablo Cepeda
Tousin "Tusse" Chiza
Hugo Bergström
Hilda Henze
Danilo Bejarano
Kajsa Ernst
Tuva Skarby

Gissningsvis gör Sandra den svenska rösten till Mirabel, Astrid Abuela och Rennie Bruno.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 november 2021 kl. 14:16:36
Per Filmstaden har nu de svenska rösterna avslöjats, fast utan tillhörande karaktärer:

Sandra Kassman
Astrid Assefa
Rennie Mirro
Camilo Ge Bresky
Daniela Sörensen
Hanna Hedlund
Anna Sahlene
Stran Cetin
Pablo Cepeda
Tousin "Tusse" Chiza
Hugo Bergström
Hilda Henze
Danilo Bejarano
Kajsa Ernst
Tuva Skarby

Gissningsvis gör Sandra den svenska rösten till Mirabel, Astrid Abuela och Rennie Bruno.

Okej, jag tyckte väl att jag kände igen Astrids röst hos Abuela... (hon har tidigare spelat bl.a. Farmor Regina i Familjen Valentin, Yelana i Frost 2 och damen (vars namn jag glömmer hela tiden) i Vovven Våfflan, m.fl.)

Jag trodde inte att Sandra Kassman var aktiv längre, trodde hon slutade dubba får många år sedan... (har för mig att hennes sista dubbning var Lilo och Stitch TV-serien där hon var med i samtliga avsnitt fram till 2006 innan hon strax därefter ersattes av Amanda Jennefors, visserligen beror detta på att Sandra kom i målbrottet men iallafall)

Ja, jag gissar också att Sandra gör Mirabel med tanke på att hon stod överst i listan...

Rennie Mirro har bl.a. spelat titelrollen i Bolt och var även med sist i Luca...

Hanna Hedlund (alias Rosetta i Tingeling-filmerna), Pablo Celeda (alias Prins Naveen i Prinsessan och Grodan), Hilda Henze (alias Judy Hopps i Zootropolis) och Kajsa Ernst (alias Häxan ur "Snövit och De Sju Dvärgarna", dock i det här fallet i TV-serien "Musse Piggs Underbara Värld") känns tryggt att se i ännu en dubbning...

Hugo Bergström och Tuva Skarby har jag sett i flera creditlistor men minns inte vilka roller de spelar, iallafall inte utantill...

Camilo De Bresky, Daniela Sörensen, Anna Sahlene, Stran Cetin, Tousin "Tusse" Chiza och Danilo Bejarano har jag aldrig ens hört talas om...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 november 2021 kl. 18:15:52
Jag trodde inte att Sandra Kassman var aktiv längre, trodde hon slutade dubba får många år sedan... (har för mig att hennes sista dubbning var Lilo och Stitch TV-serien där hon var med i samtliga avsnitt fram till 2006 innan hon strax därefter ersattes av Amanda Jennefors, visserligen beror detta på att Sandra kom i målbrottet men iallafall)
Det sämmer inte alls att Sandra skulle ha slutat dubba efter Lilo and Stitch hon är fortfarande aktiv och har aldrig slutat vad jag vet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2021 kl. 18:29:09
Det sämmer inte alls att Sandra skulle ha slutat dubba efter Lilo and Stitch hon är fortfarande aktiv och har aldrig slutat vad jag vet.

Är du säker? För Lilla Prinsessan bör väl ha dubbats strax efter? I övrigt vet jag inte vad hon mer har dubbat...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 november 2021 kl. 18:37:49
Är du säker? För Lilla Prinsessan bör väl ha dubbats strax efter? I övrigt vet jag inte vad hon mer har dubbat...
Hon är fortfarande aktiv och har dubbat ganska mycket efter Lilo & Stitch TV serien Hos https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Sandra+Kassman&typ=fritext&avdelning=alla

Sen har hon ju också spelat huvudkaraktären i iCarly.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 november 2021 kl. 18:55:04
Hon är fortfarande aktiv och har dubbat ganska mycket efter Lilo & Stitch TV serien Hos https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Sandra+Kassman&typ=fritext&avdelning=alla

Sen har hon ju också spelat huvudkaraktären i iCarly.

Det förefaller som att hennes tidigaste dubbning var Stanley 1999...

MOA

Anna Sahlene, Tousin "Tusse" Chiza har jag aldrig ens hört talas om...
Anna Sahlene e Anna Sahlene Wahlsteen & Tusse vann Mello i år

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 13 november 2021 kl. 23:35:07
Anna Sahlene e Anna Sahlene Wahlsteen & Tusse vann Mello i år

Så det var alltså en helt annan stavning, Anna Sahlin Wahlsten har jag sett crediterad i rollistan av Deckar-Jack...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 november 2021 kl. 18:58:41
Det förefaller som att hennes tidigaste dubbning var Stanley 1999...

Visst, nu kommat på att hon också spelade en av de två berättarrösterna i TV-serien Allt om Djur som började sändas i Sverige 2007... (den andra berättarrösten var Per Sandborgh)

gstone

Okej, jag tyckte väl att jag kände igen Astrids röst hos Abuela... (hon har tidigare spelat bl.a. Farmor Regina i Familjen Valentin, Yelana i Frost 2 och damen (vars namn jag glömmer hela tiden) i Vovven Våfflan, m.fl.)

Ja, jag gissar också att Sandra gör Mirabel med tanke på att hon stod överst i listan...

Rennie Mirro har bl.a. spelat titelrollen i Bolt och var även med sist i Luca...

Hanna Hedlund (alias Rosetta i Tingeling-filmerna), Pablo Celeda (alias Prins Naveen i Prinsessan och Grodan), Hilda Henze (alias Judy Hopps i Zootropolis) och Kajsa Ernst (alias Häxan ur "Snövit och De Sju Dvärgarna", dock i det här fallet i TV-serien "Musse Piggs Underbara Värld") känns tryggt att se i ännu en dubbning...

Hugo Bergström och Tuva Skarby har jag sett i flera creditlistor men minns inte vilka roller de spelar, iallafall inte utantill...

Camilo De Bresky, Daniela Sörensen, Anna Sahlene, Stran Cetin, Tousin "Tusse" Chiza och Danilo Bejarano har jag aldrig ens hört talas om...

Tousin "Tusse" Chiza van Melodifestivalen i år.

Camilo Ge Bresky är en musikal artist. Han har dubbat en del.

Daniela Sörensen är egentligen sångerskan Daniela Rathana

Stran Cetin är en körsångarka https://kuhlers.se/stran-cetin/

och
Danilo Bejarano har dubbat Cheech Marin

gstone

https://www.moviezine.se/movies/encanto#reviews

Nu vet vi att Sandra Kassman spelar  Mirabel och att Rennie Miro spelar Bruno

gstone

Jag tänkte att Linda Pira, Jasmine Kara, Petra Nielsen, Andrés Estech och Kim Cesarion kunde vara med för dom har ju alla dubbat latin amerikanska roller förut.