Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rumble

Startat av gstone, 27 november 2021 kl. 10:43:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2021 kl. 01:26:09
Mycket märkligt varför den lagts upp på Paramount+ redan den 15 december, men faktiskt inte går att spela upp, om den nu varit tänkt att lanseras den 21 december. Har Paramount+ gjort någon tabbe och publicerat filmen för tidigt...?

Eller så var tanken kanske att filmen skulle lanseras den 15, men p.g.a. oväntade problem har de skjutit upp premiären några dagar för att ge sig själva tid att åtgärda problemen.

gstone

Tror ni vin kan få fram credits när filmen väl kommer ut ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 december 2021 kl. 17:47:59
Tror ni vin kan få fram credits när filmen väl kommer ut ?
Antagligen, men man vet ju aldrig.

gstone

Kommer det gå att ta reda på vilka rösterna är !

gstone

Det är särkilt Karaktär i filmen som jag undrar över rösten till.

När filmen kommer ut skulle någon kunna ta reda på vem som spelar honom ?

gstone

Daniel, kan du ordna credits till denna film  till  nästa uppdatering ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 december 2021 kl. 18:22:39
Daniel, kan du ordna credits till denna film  till  nästa uppdatering ?
Efter att jag sett att filmen verkligen dykt upp (förhoppningsvis imorgon) ska jag kontakta både Eurotroll, UIP och Paramount+, och försöka få fram creditlista. Men om jag sen kommer lyckas och hur lång tid det i så fall tar har jag ingen aning om.

Det börjar ju närma sig jul, och på ganska många företag brukar en del eller alla anställda vilja vara ledig minst en dag före julafton. Sen har väl de flesta företag stängt åtminstone mellan jul och nyår, så det skulle (tyvärr) inte alls förvåna mig om vi får vänta tills efter nyår eller t.o.m. efter Trettondagen innan vi får svar på e-postmeddelandena. :(

Daniel Hofverberg

Nu vid tolvslaget så dök Rumble äntligen upp på Paramount+. :)

Men tyvärr finns ingen svensk (eller ens nordisk) dubbning - filmen har bara engelskt ljudspår samt svensk, norsk, dansk, finsk och engelsk text. :(

Således alltså inga dubbcredits att ta reda på...

Mycket märkligt, då väl filmen bör ha varit planerad att vara dubbad till svenska när det var tänkt att filmen skulle gå upp på bio...?

gstone

Så det existerar ingen svensk dubbning av Filmen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 december 2021 kl. 09:46:43
Så det existerar ingen svensk dubbning av Filmen ?
Ingen aning om det inte finns någon, eller om det finns en som saknas på Paramount+ - men logiskt sett känns det ju som att filmen borde ha varit planerad att dubbas för biovisningarna, och i så fall är väl sannolikheten hyfsad att dubbningen hade hunnit börja spelas in (eller rentav var färdigdubbad) innan biopremiären ställdes in...?

Om den eventuella dubbningen beställdes av UIP och inte av Paramount centralt, så finns det kanske en risk att Paramount+ inte har rättigheter till den. I så fall kanske den dubbningen först kommer användas på någon kommande DVD- och/eller Blu-Ray-utgåva. Paramount+ bör ju ha rättigheter till allt som beställts av Paramount eller Nickelodeon centralt, men inte nödvändigtvis sådant som det lokala företaget United International Pictures har beställt.

Med tanke på strulen med filmen, då den ju funnits på Paramount+ i en vecka men inte gått att spela upp, är det väl heller inte omöjligt att de gjort något misstag och inte fått med svenskt ljudspår som skulle ha funnits... Jag har mailat till Paramount+ och frågat, men det är tyvärr sällan man får något annat än "goddag yxskaft"-svar därifrån... :(

Edit: Nu har jag fått svar från Paramount+, och som väntat blev det ett typiskt "goddag yxskaft"-svar; helt värdelöst...
Citat från: Paramount+Dear Daniel,

Thank you for contacting Paramount+. We're sorry for the inconvenience you have experienced. Where audio is available in alternative languages for content, you should be able to change the audio language by clicking on the Subtitles + Audio button in the top right corner of the video playback window.

This will bring up a sub-menu that allows you to choose between the available languages for both subtitles and audio.

Please feel free to respond to this email with any questions. Our support team will be happy to assist you.

Regards,
Paramount+ Customer Service

Anders M Olsson

Gstone påstår ju i ett annat inlägg att han har fått veta av en "konkat" att det är Eurotroll som dubbar (eller har dubbat) Rumble.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.msg119482#msg119482

Vad en "konkat" är har jag ingen aning om. Men du, Daniel, skulle ju kunna skicka en förfrågan till Eurotroll. Även om de inte får lov att lämna ut någon röstlista kan de kanske bekräfta eller förneka att de har dubbat Rumble.

Simon Axelsson

Jag kan komma åt dubbningen på Paramount+ via Telia Play...
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 december 2021 kl. 10:14:20
Jag kan komma åt dubbningen på Paramount+ via Telia Play...

Det var intressant! Finns det några svenska dubbningscredits på slutet?

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 december 2021 kl. 10:17:20
Det var intressant! Finns det några svenska dubbningscredits på slutet?

Det vet jag inte just nu. Jag tänker kolla på filmen först, så jag återkommer väl om lite mer än en timme.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

Anders M Olsson

Otroligt märkligt att det bara går att komma åt dubbningen om man abonnerar via ett ombud, men inte direkt av Paramount+.