Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2021 kl. 21:45:36
Liksom TV-serier, till exempel Luftens Hjältar som dök upp där ganska nyligen med sin befintliga dubbning...
Eller Star Wars som någon gång dök upp med alla sina dubbningar från att bara tillhandahålla spanska.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 november 2021 kl. 21:43:46
Det behöver dock inte betyda något just nu för det verkar vara så att dubbningar kan dyka upp lite när som helst på Disney +.
Det är väl ändå ytterst sällsynt att någonting på Disney+ fått nordiska dubbningar i efterhand, efter att filmen eller serien redan funnits ute på Disney+; om det ens någonsin har hänt...? Så med 95% säkerhet kan vi nog tyvärr konstatera att Förtrollad aldrig kommer att dubbas till svenska, tyvärr. :(

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2021 kl. 21:45:36
Liksom TV-serier, till exempel Luftens Hjältar som dök upp där ganska nyligen med sin befintliga dubbning...
Nej, Luftens hjältar släpptes med svenskt tal direkt samtidigt som serien släpptes på Disney+ i Norden. Att den sen hade funnits i åratal på Disney+ i USA, och under lång tid där med nordisk textning, är en helt annan femma...

Citat från: Alexander skrivet 22 november 2021 kl. 06:22:23
Ja, den är gjord i efterhand för Disney Plus.  :)
Då var det som jag misstänkte - jag tyckte väl att rösterna i Så flippat! kändes relativt nutida...

Av någon märklig anledning ser jag dock att avsnitt 22 av Så flippat! saknar svenskt tal på Disney+ - där finns bara svensk text. Det avsnittet har norskt och danskt tal (och text), men inget svenskt ljudspår. :(

Till skillnad från andra liknande fall där enstaka avsnitt saknar svenskt tal finns dock heller inga svenska dubbcredits till det avsnittet, utan dubbcreditsen avslutas med portugisiska credits, så därför verkar det som att det inte är ett misstag utan att just det avsnittet faktiskt inte har dubbats till svenska. Men jag förstår inte för mitt liv varför man i så fall valt att hoppa över svensk dubbning av just det avsnittet...?!

gstone

I januari kommer det en Ice Age spin off på Disney Plus !

Den är inte gjord avv Blue Sku utan av Bardel Entertainment

Undrar hur många av rösterna som kommer tillbaka ?

https://whatsondisneyplus.com/the-ice-age-adventures-of-buck-wild-poster-released/
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 december 2021 kl. 18:17:19
I januari kommer det en Ice Age spin off på Disney Plus !

Den är inte gjord avv Blue Sku utan av Bardel Entertainment
Ganska självklart att den inte är gjord av Blue Sky.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2021 kl. 18:45:05
Ganska självklart att den inte är gjord av Blue Sky.

Tänker du på att Blue Sky lagts ner eller att animationen ser bra sämre ut än i de tidigare filmerna?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 december 2021 kl. 18:49:15
Tänker du på att Blue Sky lagts ner eller att animationen ser bra sämre ut än i de tidigare filmerna?
Det är ganska självklart eftersom att Blue Sky inte finns numera men det är också synligt på animationen.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2021 kl. 18:51:08
Det är ganska självklart eftersom att Blue Sky inte finns numera men det är också synligt på animationen.

Blue Sky lades vad jag förstått dock ner efter att filmen blev klar.

Goliat

Undrar lite om någon här märkt om det dykt upp flera svenska avsnitt av Darkwing Duck?

KurageDHH

Citat från: Tecknad Film skrivet  1 januari 2022 kl. 08:56:52
Undrar lite om någon här märkt om det dykt upp flera svenska avsnitt av Darkwing Duck?

Nej, bara 4 styckna än så länge:
Double Darkwings
Cleanliness Is Next to Badliness
Darkly Dawns the Duck - Part 1
Revenge of the Return of the Brainteasers

Varför har dom inte lyckas hitta svensk ljudspår till alla avsnitt på kort tid? Varför måste det dra på tiden?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam

Citat från: gstone skrivet  5 januari 2022 kl. 21:44:42
Tråkigt nog kommer nya Ica Age spin off filmen senare till Sverige  :(

https://www.moviezine.se/nyheter/nya-ice-age-filmen-kommer-till-sverige-senare-an-vantat

Hela två månader  :'( :'( :'(

Två månader är ändå inte mycket. Den kunde ha skjutits upp ännu längre fram här. (till ett år, exempelvis 🤷)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

VARFÖR KUNDE DEN BARA INTE HA KOMMIT PÅ BIO!? 😡

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2022 kl. 22:26:27
VARFÖR KUNDE DEN BARA INTE HA KOMMIT PÅ BIO!? 😡

Nya Ice Age? Det var aldrig tanken att den skulle släppas på bio vad jag förstått.

Oskar

Det första ice age filmen utan björn granat.

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet  6 januari 2022 kl. 00:17:10
Det första ice age filmen utan björn granat.

Ja, det blir det. Ska bli intressant att se vem som har ersatt honom...