Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Och därför ogillar jag Mark Levengood & Jonas Gardell (två  >:(

Vilka slags människor ogillar tecknad.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2022 kl. 22:51:39
Och därför ogillar jag Mark Levengood & Jonas Gardell (två

De menade säkert ingenting illa med det!  :)

Adam

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 01:51:57
Listorna för Snövit är det som är de luddigaste att förstå sig på.

Spegelns Ande: Gösta Prüzelius. (Olof Thunberg.)

(Vet att jag är sent ute med svar, men whatever)

Gösta Prüzelius tror jag hade varit magnifik som Den magiska spegeln! Även om Georg Rydeberg inte riktigt var dålig, precis, så tycker jag att hans röst var lite väl ljus, högljudd och skör för figuren (jag vet att han nästan var 80 år vid det här laget och att det må vara en förklaring till det hela). Gösta med sin djupa, pampiga stämma hade nog passat ännu bättre i rollen, och med det skulle han dessutom sätta originalröstens charm och karaktär.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  6 februari 2022 kl. 22:56:28
(Vet att jag är sent ute med svar, men whatever)

Gösta Prüzelius tror jag hade varit magnifik som Den magiska spegeln! Även om Georg Rydeberg inte riktigt var dålig, precis, så tycker jag att hans röst var lite väl ljus, högljudd och skör för figuren (jag vet att han nästan var 80 år vid det här laget och att det må vara en förklaring till det hela). Gösta med sin djupa, pampiga stämma hade nog passat ännu bättre i rollen, och med det skulle han dessutom sätta originalröstens charm och karaktär.

Jag får hålla med om att Gösta Prüzelius hade varit bättre än Georg Rydeberg (som dock också är bra i rollen)

Sen tror jag även att Björn Gedda hade gjort en jättebra tolkning om man utgår ifrån hans insats som Svartepetter i originaldubbningen av Musse Piggs Julsaga.

Oskar

hoppas inte jonas gardell läsa det han skulle bli arg på dig och Daniel. Jonas gardell skulle gnälla på forum. Jag vet hur jonas gardell bli. Jonas gardell skulle bli arg på Daniel också eftersom Daniel har ansvar över forum.

Daniel Hofverberg

Vad har vi sagt om personangrepp, Gstone...? :(

Du får gärna tycka till om vad de har gjort och komma med saklig kritik kring roller eller t.o.m. åsikter, men att säga att man ogillar personerna i sig är något helt annat...

Citat från: Oskar skrivet  7 februari 2022 kl. 08:25:51
hoppas inte jonas gardell läsa det han skulle bli arg på dig och Daniel. Jonas gardell skulle gnälla på forum. Jag vet hur jonas gardell bli. Jonas gardell skulle bli arg på Daniel också eftersom Daniel har ansvar över forum.
Jag håller med. Det här är visserligen ett gränsfall om det klassas som personangrepp eller inte, men jag tycker att man åtminstone kan formulera sig på ett annat sätt. D.v.s. Att man ogillar nånting p.g.a. nånting hellre än att ogilla personerna i sig.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2022 kl. 22:26:38
Sen kom han på Mark Levengood & Jonas Gardell (två snubbar som jag aldrig hört talas om förut), men de tackade nej för dubbning och tecknad film var inte deras grej.
2 bögar

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 mars 2021 kl. 18:17:03
Genom åren har jag samlat på mig en hög med såna här dokument över vilka som har varit inne för röstprov t.e.x

John Martin Bengtsson gjorde röstprov för Simba i Lejonkungen

Anna Brewitz gjorde röstprov för Esmeralda i Ringaren i Notre Dame

Lena Philipsson gjorde röstprov i Sinbad: Legenden om de sju haven

Sen finns det mycket sånt här att läsa i Doreen Denning's arkiv över hur förberedelsearbetet gått till och vilka som varit tilltänkta från början.

Vem är Anna Brewitz ?

Disneyfantasten

gstone

Disneyfantasten

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2022 kl. 13:00:04
Det var mer än jag visste...

Hur kan man inte veta vem Jonas Gardell och Mark Levengood är?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  8 februari 2022 kl. 14:38:29
Hur kan man inte veta vem Jonas Gardell och Mark Levengood är?
Precis det jag också undrar. T.o.m. min 5-åriga brorson är väl insatt i dessa båda, så då får man nog förmoda att nästan alla i landet känner till dem...

Lilla My

Sveriges kändaste bögpar skulle jag säga haha

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2022 kl. 12:55:11
Vem är Anna Brewitz ?

Jag gjorde nyss en snabb uppsökning för att dubbelkolla och hon var tydligen en av körsångarna i Pingvinen och Lyckostenen.