Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vilka har dubbat Djävulen?

Startat av Skokaka, 14 mars 2022 kl. 20:11:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Nej, jag försöker inte att skämta. Vad jag menar är att Djävulen har väl varit med i en del grejer som har dubbats till Svenska. Jag har till exempel hört att Anders Öjebo gör rösten till versionen av honom i The Cuphead Show! men hur är det med andra versioner som man ser i film och serier?

Jag kan förresten tänka mig att Johan Hedenberg skulle passa, då han har gjort mörka röster för skurkar rätt ofta. Har han förresten dubbat Djävulen i något, om någon vet? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 mars 2022 kl. 20:11:01
Nej, jag försöker inte att skämta. Vad jag menar är att Djävulen har väl varit med i en del grejer som har dubbats till Svenska. Jag har till exempel hört att Anders Öjebo gör rösten till versionen av honom i The Cuphead Show! men hur är det med andra versioner som man ser i film och serier?

Jag kan förresten tänka mig att Johan Hedenberg skulle passa, då han har gjort mörka röster för skurkar rätt ofta. Har han förresten dubbat Djävulen i något, om någon vet? ???
Som Red Guy & Him

Skokaka

Erika

Vill minnas Peter Sjöquist dubbar honom i ett avsnitt av The Real Ghostbusters

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 mars 2022 kl. 21:31:02
Som Red Guy & Him
Jag har för mig att Red Guy spelas av Thomas Engelbrektsson och att Him spelas av Olli Markenros.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 mars 2022 kl. 21:44:43
Jag har för mig att Red Guy spelas av Thomas Engelbrektsson och att Him spelas av Olli Markenros.

Båda är djävulen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Okej, jag vet inte om det räknas, men i en Andy Panda kortfilm spelar Johan Hedenberg som Andys djävul (dåliga samvete, typ) så i så fall har Johan då dubbat Djävulen tror jag.

Goliat

Powerpuff Girls har väl en djävul med?

Skokaka

Citat från: Goliat skrivet 14 mars 2022 kl. 23:40:03
Powerpuff Girls har väl en djävul med?

Vi nämnde honom just. "Han" som han bara kallas.

Elios

Olli Markenros och Thomas Engelbrektsson!  ::)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 mars 2022 kl. 22:03:17
Okej, jag vet inte om det räknas, men i en Andy Panda kortfilm spelar Johan Hedenberg som Andys djävul (dåliga samvete, typ) så i så fall har Johan då dubbat Djävulen tror jag.
Fanns de int nå liknande i en Kalle Anka kortfilm?

Goliat

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2022 kl. 11:10:54
Fanns de int nå liknande i en Kalle Anka kortfilm?

Pluto träffar djävulen i ett avsnitt.

Steffan Rudvall

MOA

MOA

Citat från: Goliat skrivet 15 mars 2022 kl. 16:49:04
Pluto träffar djävulen i ett avsnitt.
Men vad har det med Kalle Anka & göra?