Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2022 kl. 20:40:15
Just nu, ja - men om du klickar på MPEG-2 i den högra spalten finns alla 13 avsnitt att ladda hem.
Hur kommer det sig att avsnitt 1 inte har några credits och att de byts logga mellan avsnitten?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 maj 2022 kl. 09:45:01
Hur kommer det sig att avsnitt 1 inte har några credits och att de byts logga mellan avsnitten?
Det var ett par avsnitt som sändes på TV3 utan dubbcredits, av någon märklig anledning. Mest troligt av misstag; utsättandet av dubbcredits på TV3 brukade inte vara någon exakt vetenskap.

Jag har dock inte reagerat över att loggan byts ut. Kan du ge exempel på avsnitt som inte har samma?

Will Siv

Svara på den här frågan, tack.

Var Hans Lindgren med i en dubbning av Media Dubb?
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 27 maj 2022 kl. 10:59:10
Svara på den här frågan, tack.

Var Hans Lindgren med i en dubbning av Media Dubb?
Det har han absolut varit!

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2022 kl. 10:48:41
Det var ett par avsnitt som sändes på TV3 utan dubbcredits, av någon märklig anledning. Mest troligt av misstag; utsättandet av dubbcredits på TV3 brukade inte vara någon exakt vetenskap.

Jag har dock inte reagerat över att loggan byts ut. Kan du ge exempel på avsnitt som inte har samma?
Jag minns inte exakt men några avsnitt har en logga i guld medans andra har en transparent.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 maj 2022 kl. 11:04:14
Jag minns inte exakt men några avsnitt har en logga i guld medans andra har en transparent.
Det är möjligt att The New Scooby and Scrappy-Doo Show sändes precis när TV3 gick över till en ny logga. De brukade ju bytta logga med några års mellanrum, och kanske hände det precis samtidigt som serien sändes.

Intressant att notera är för övrigt att det här är en av fyra olika TV-serier som i tablåerna på TV3 bara kallades för Scooby och Scrappy-Doo. Därutöver var det också tre serier som i tablåerna bara hette Scooby-Doo. Väldigt förvirrande...

Henrik Karlsson

Nån som kan lägga upp Scooby Doo och De 13 gastarna med svenskt tal?

När jag tänker efter så tror jag inte att alla avsnitt har dubbats så det kanske inte är möjligt.

Will Siv

- what.

Goliat

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 27 maj 2022 kl. 11:13:38
Nån som kan lägga upp Scooby Doo och De 13 gastarna med svenskt tal?

När jag tänker efter så tror jag inte att alla avsnitt har dubbats så det kanske inte är möjligt.

Jo alla har dubbats. De gavs ut på DVD i Polen, det har diskuterats tidigare i andra trådar här på forumet. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 27 maj 2022 kl. 16:08:32

Jo alla har dubbats. De gavs ut på DVD i Polen, det har diskuterats tidigare i andra trådar här på forumet. :)
Han menar nog att ett avsnitt verkar ha dubbats senare än resterande avsnitt...

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 maj 2022 kl. 14:48:18
Daniel har lagt upp alla avsnitt av The New Scooby and Scrappy-Doo Show.  :)

https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal
Nu verkar allt vara klart. Tack till Daniel som orkade ladda upp avsnitten även fast han visste att det skulle ta väldigt lång tid! :)

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2022 kl. 18:02:35
Är inte den serien 26 avsnitt och 2 säsonger?
Läser du inte trådarna innan du skriver? Daniel sa ju att han inte har alla avsnitt av The New Scooby Doo Mysteries som säsong 2 kallas.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 maj 2022 kl. 22:09:22
Ljudkvalitén på serien var väldigt bra med tanken på att den är inspelad på VHS, kvalitén är bra vilket är en överraskning.
Det är ingen överraskning, Du verkar tänka på VHS som att det är något slags gammalt skräp medans de egentligen inte alls är fallet.

MOA

Denna dubbning e nog int ovanlig men jag har lagt upp Kapten N