Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gaby Stenberg (1923-2011)

Startat av ddubbning, 22 september 2011 kl. 16:03:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Skådespelerskan, revyartisten och sångerskan Gaby Stenberg har avlidit, hon blev 88 år.

Vad gäller dubbning var hon den Sjungande Harpan i originaldubbningen av Pank och fågelfri och gjorde Cruella de Vils röst i originaldubbningen av Pongo och de 101 dalmatinerna. (Faktakoll gjord med hjälp av denna sajt)

Daniel Hofverberg

Mycket sorgligt; Gaby var minsann en utmärkt skådis och dubbare. Och det börjar kännas en smula deprimerande att nästan alla dubbare från de äldre originaldubbningarna av Disneys filmer nu är bortgångna...

Vila i frid.

ddubbning

Ja, det är onekligen mycket sorgligt och jag håller helt om om att hon var en fantastisk skådespelare och dubbare. Vila i frid.

TonyTonka

R.I.P  :'(  Hon spelade även Tant Gunnarsson i Sunes Jul (1991)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

Håller med Daniel att det är tråkigt att dem från de äldre originaldubbningarna håller på att gå bort. Vila i frid.  :-\

Lilla My

Elios

Det här var ju även en av dem skådespelarna från originaldubbningarna som levde längst.

MOA