Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Adam skrivet 24 juli 2022 kl. 20:10:36
Nog för att jag undviker att skriva här, då jag vanligen ser det här ämnet som lika, om inte mer meningslöst än Gnälltråden,

Skulle tvärtom säga att den här tråden absolut behövs, medan gnälltråden inte är nödvändig. Människor behöver generellt med positivitet och lära sig tänka på det som är bra än tvärtom  :P

gstone

Det var snällt av Daniel att ta fram credits till DC LEAGUE OF SUPER-PETS.

Tack :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 juli 2022 kl. 20:39:22
Det var snällt av Daniel att ta fram credits till DC LEAGUE OF SUPER-PETS.

Tack :D
Det var så lite, så. :)

gstone

gstone

BPS

Jag tog en promenad igenom stan idag och lyckades se reklam med Hasse Jonsson på 16 olika platser. Detta är positivt då han tidigare varit väldigt gömd.

MOA

Citat från: BPS skrivet 27 juli 2022 kl. 21:16:05
Jag tog en promenad igenom stan idag och lyckades se reklam med Hasse Jonsson på 16 olika platser. Detta är positivt då han tidigare varit väldigt gömd.
Men har Hasse blivit offentlig på senare år

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 27 juli 2022 kl. 22:17:08
Men har Hasse blivit offentlig på senare år
Det är väl snarare så att de vill ha någon som inte är känd så att den personen inte förknippas med något annat.

Lillefot

Sent att hoppa på, men nu kan det äntligen digitaliseras lite gamla VHSer här hemma.

Men det är helt okej.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 29 juli 2022 kl. 23:17:57
Sent att hoppa på, men nu kan det äntligen digitaliseras lite gamla VHSer här hemma.

Uppdatera gärna om hur processen går med digitaliseringen och hur resultatet blir. Själv har jag bara digitaliserat VHS genom en LG RCT689H (en VHS/DVD combo)

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 29 juli 2022 kl. 23:17:57

Men så underbart!E de ett stort jobb eller kommer bara en VHS digitaliseras i taget?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 juli 2022 kl. 23:40:52
Men så underbart!E de ett stort jobb eller kommer bara en VHS digitaliseras i taget?
VHS måste digitaliseras i realtid så har man bara en spelare är det omöjligt att inte digitalisera en i taget.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juli 2022 kl. 23:32:58
Uppdatera gärna om hur processen går med digitaliseringen och hur resultatet blir. Själv har jag bara digitaliserat VHS genom en LG RCT689H (en VHS/DVD combo)
Gärna det. Digitaliserade faktiskt en film idag redan som prov, Happy: Den lilla kaninen och resultatet blev så här:

* Bildkvalitén blev godkänd för att vara ett gammalt band och 480p, som Elgatos mjukvara är begränsad till.
* Ljudet är det stora frågetecknet, det blev hyfsat men är osäker på om spelaren verkligen stöder HiFi (då det inte nämns någonstans på den). Jag ska prova med fler filmer för att ta reda på det.

I värsta fall blir det att införskaffa en extra spelare, men det hoppas jag inte ska behövas.

Citat från: MOA skrivet 29 juli 2022 kl. 23:40:52
Det beror lite på. Själva digitaliseringen är inte svår (speciellt inte med Elgatos lätt-utformade mjukvara), utan det är mer att det tar tid. Och som Steffan sa går det bara att köra en kassett i taget.

Förhoppningsvis kommer det göras med alla jag har i min ägo, främst de filmer som inte släppts på DVD (eller där den svenska dubbningen lyst med sin frånvaro).

EDIT: Här kommer ett litet klipp på hur resultatet blev:
Men det är helt okej.

Zebastian

Varför bara 480p? Borde det inte vara 576 vi är ju trots allt i Europa.