Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag villl gnälla på visa dubbningar.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag tycker det är dåligt att visa dubbningar inte har Kändisar bland rösterna ! >:(

Jag tycker det är ettt tecken på att bolaget som dubbade inte bryde sig >:(

Jag ser kändisar i rollistan och jag vet att dom satsade på filmen Alla dubbningar borde ha en eller två eller fler kändisar bara för att visa " credibility " :D

Jag ser inte dubbningar utan kändisar.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2022 kl. 17:32:22Jag tycker det är dåligt att visa dubbningar inte har Kändisar bland rösterna ! >:(

Jag tycker det är ettt tecken på att bolaget som dubbade inte bryde sig >:(

Jag ser kändisar i rollistan och jag vet att dom satsade på filmen Alla dubbningar borde ha en eller två eller fler kändisar bara för att visa " credibility " :D

Jag ser inte dubbningar utan kändisar.
Jag tror inte kändisar ställer upp på tv serier dubbning eftersom ersättning är lågt och dom är också upptagen med annat.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 augusti 2022 kl. 15:59:24Jag villl gnälla på visa dubbningar.
Jag håller med. T.ex vhs-dubbningar av turtles 1987.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 20 augusti 2022 kl. 18:13:19Jag håller med. T.ex vhs-dubbningar av turtles 1987.
Nina Gunke är inte direkt okänd dock.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 20 augusti 2022 kl. 18:10:11Jag tror inte kändisar ställer upp på tv serier dubbning eftersom ersättning är lågt och dom är också upptagen med annat.
Då ser jag tv serier på engelska.

Lillefot

Nåväl, sann till ordet har jag nu haft möjlighet att fixa lite ljudklipp från DVD-dubben av The All-New Dennis the Menace. Kanske skulle ha startat en ny tråd för det, men det får bli som det blir.

Jag pallade inte att fixa fler än 3 idag, tack vare den horribla kvalitén. Men om ni verkligen vill ha fler så är jag villig att utstå tortyren.

Lyssnande sker på egen risk, om eran tinninglob sprängs frånsäger jag mig allt ansvar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:35:49Nåväl, sann till ordet har jag nu haft möjlighet att fixa lite ljudklipp från DVD-dubben av The All-New Dennis the Menace. Kanske skulle ha startat en ny tråd för det, men det får bli som det blir.

Jag pallade inte att fixa fler än 3 idag, tack vare den horribla kvalitén. Men om ni verkligen vill ha fler så är jag villig att utstå tortyren.

Lyssnande sker på egen risk, om eran tinninglob sprängs frånsäger jag mig allt ansvar.
Inget röstprov på Dennis, Märta, Alice, Henry, Jojje eller Maggan?

Och Farbror Nilssons röst var inte lyckad, men heller inte riktigt så dålig som jag minns den.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:39:33Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.
Det har du faktiskt rätt i, men jag tvivlar på att det är han. ^^

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:39:33Farbror Nilsson låter lite som Anders Öjebo men jag är väldigt osäker på om det är faktiskt är han.
Det är mathias henning som gör farbror nilsson. Det låter som gamlingar i gumball.

TonyTonka

Citat från: Oskar skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:42:55Det är mathias henning som gör farbror nilsson.
Jasså, hur vet du det?  ???

Oskar

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:41:09Inget röstprov på Dennis, Märta, Alice, Henry, Jojje eller Maggan?

Och Farbror Nilssons röst var inte lyckad, men heller inte riktigt så dålig som jag minns den.
Som sagt, jag orkade inte fixa fler röstprov just nu. De kommer senare.

Det jag kan säga dock är att Dennis röst är den enda i dubbningen som kan anses vara godkänd. Inte så mycket sämre jämfört med Nick Atkinsons insats, om än inte i lika full klass. Resten dock lämnar mycket att önska.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 22 augusti 2022 kl. 17:50:24Som sagt, jag orkade inte fixa fler röstprov just nu. De kommer senare.

Det jag kan säga dock är att Dennis röst är den enda i dubbningen som kan anses vara godkänd. Inte så mycket sämre jämfört med Nick Atkinsons insats, om än inte i lika full klass. Resten dock lämnar mycket att önska.
Vem av Dennis röster menar du? Han har ju minst två i den dubbningen, varav en av dem är kvinnlig. ^^