Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Experten

Citat från: clash skrivet  4 april 2006 kl. 11:03:59
James Bond Jr är i stort beov av en omdubb
Kan ínte rollerna så säger bara att det ska va med Jacl Wagner, Alexandra Dalström, Johanna Ljungberg, Andreas Nilsson m.fl.
Eh...
Andreas Nilsson gör faktiskt titelrollen

juku

Andreas är bra, men kanske inte resten av skådisarna

Experten

Citat från: juku skrivet  2 augusti 2012 kl. 10:16:59
Andreas är bra, men kanske inte resten av skådisarna
Jag vet, jag vet... ::)
Här är iallafall credits på James Bond Junior:

Annelie Berg - Tiara Hotstones/Goldie Finger/Barbella/Shelley Kaysing/Terri Firma/Hayley Comet/Victoria Province
    Steve Kratz - Gordon Leiter/Buddy Mitchell/Dr. Derange/Maximillion Cortex/Dr. No/Goldfinger/Baron von Skarin/Masken
    Andreas Nilsson - James Bond Junior
    Jan Nygren - Erik Äckelbäck/Snuffer/Mr. Milbanks/Scumlord/Spoiler/Vänsterhalv
    Peter Sjöquist - IQ/Ding-Ding/Skullcap/Kameleonten/Kapten Pank/Oddjob/Högerhalv
    Lasse Svensson - Dong
    Maria Weisby - Phoebe Farragut/Tracy Milbanks/Miss Fortuna/Lotta Dinaro/Marcie Beaucoup/Wendy Day

juku

Den fortrollande sagan:
Cyndi: jessica Andersson
Märtha: Mia Kihl
Bärtha: Vendela Palmgren
Styvmodern: Katarina Ewerof
Filip: Jesper Adefeldt
Cyndis mormor: Birgitta Fernstrom

Experten

Citat från: juku skrivet  5 augusti 2012 kl. 22:50:56
Den fortrollande sagan:
Cyndi: jessica Andersson
Märtha: Mia Kihl
Bärtha: Vendela Palmgren
Styvmodern: Katarina Ewerof
Filip: Jesper Adefeldt
Cyndis mormor: Birgitta Fernstrom
Vad är den Förtrollade Sagan för något?

juku

Lilla My

Experten

Citat från: Erika skrivet 21 januari 2006 kl. 20:05:05
Jayce and the wheeled warriors

Jayce: Linus Wahlgren
Herc: Hasse Jonsson
Oon: Johan Hedenberg
Gillian:
Flora:
Sawboss: Steve Kratz
Berättare: Claes Ljungmark

Jag får återkomma lite senare (imorgon eller något sådant), jag ska se om ett par avsnitt av den här tv-serien för att kolla vilka som skulle kunna passa som Gillian, Flora och ett gäng andra karaktärer som jag har glömt namnen på.
Här kommer ett förslag:
Flora: Josefine Bornebusch/Isabelle Moreu/Sara Sommerfeld (Experten har svårt att bestämma sig)

juku

Det e ganska meningslost att berätta handlingen om varenda film, serie man vill ha nya roster till. Men intreseant med roster till
Jayce serien....

Daniel Hofverberg

Citat från: Experten skrivet  6 augusti 2012 kl. 10:00:01
Vad är den Förtrollade Sagan för något?
Jag tror att han syftar på Yoram Gross australiensiska tecknade långfilm The Magic Riddle från 1992, men den filmen hette egentligen Den förtrollade sagan i Sverige (inte förtrollande). Den filmen släpptes på VHS i Sverige 1992 av dåvarande CIC, och var dubbad till svenska.

När det gäller filmer som inte är jättekända tycker jag inte det är orimligt att skriva ut lite mer information, t.ex. originaltitlar eller årtal, för att undvika missförstånd och att folk faktiskt fattar vilken film det gäller. Utifrån enbart en svensk titel är det inte så lätt att söka sig till information om filmerna.

juku

Du har väl rätt Daniel. Den fortrollade sagan handlar om Cindy, en tjej som lever ihop med en änka som har två flickor.
Det är en Askungeverition med olika sagor i. Lite har de väl hittar på, Cyndi har t ex jeans och inga trasor...
Styvsystrnas roster gillar jag:)

Experten

ok...
Men den ursprungliga creditslistan då

juku

Cyndi.Louise Raeder
Änkan:Annelie Bergh
Farmor:Louise Reader

sen e jag osäker

Experten

Det förklarade varför du ville byta ut de...