Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Kristallen

Startat av Zebastian, 1 september 2022 kl. 23:21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Skulle se Kristallengalan i efterhand då jag inte han se den live men det enda som jag kan hitta på TV4 Play och C More är en version på en och en halv timme. Vet någon vad man kan se hela programmet?

Daniel Hofverberg

Det som finns på C More tycker jag ser ut som hela galan, men med reklamen bortklippt. 1 timme 29 minuter borde ungefär motsvara 2 timmar med reklam, så det känns rimligt att det rör sig om hela galan i mina ögon.

I år sändes ju trots allt Kristallen-galan på TV4, vilket ju lär innebära reklamavbrott.
(Jag har dock inte själv sett galan live, så 100% säker kan jag inte vara - men det vore ju högst anmärkningsvärt om TV4 inte hade haft reklamavbrott under en så lång sändning)

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 september 2022 kl. 01:36:32Det som finns på C More tycker jag ser ut som hela galan, men med reklamen bortklippt. 1 timme 29 minuter borde ungefär motsvara 2 timmar med reklam, så det känns rimligt att det rör sig om hela galan i mina ögon.

I år sändes ju trots allt Kristallen-galan på TV4, vilket ju lär innebära reklamavbrott.
(Jag har dock inte själv sett galan live, så 100% säker kan jag inte vara - men det vore ju högst anmärkningsvärt om TV4 inte hade haft reklamavbrott under en så lång sändning)
Det kan inte vara hela galen för alla 22 priser delas inte ut i versionen som finns på C More och TV4 Play. Eller jo men flera av dem bara i tillbakablickar

Daniel Hofverberg

Jag har nu kollat lite på livesändningen i efterhand via Sappa Play (där det går att backa tillbaka och se TV4s hela livesändning), och början och slutet är i alla fall identiska som på C More. Vid 21:20 (på C Mores/TV4 Plays sändning) säger programledaren att vi ska ta en reklampaus, och i livesändningen var det då nästan 7 minuters reklamavbrott (*). 45 minuter in i livesändningen kommer nästa reklamavbrott, och då är det nästan 8 minuters reklam.

Den tredje reklampausen inträffar direkt efter "In memoriam", och då är det just över 5 minuters reklam. Sen är det en fjärde reklampaus på 5 ½ minut, och till sist är det en femte reklampaus innan det sista priset på ca 6 minuter. Totalt är det alltså ungefär 31 minuters reklam under de två timmarna, så rimligen kan det inte vara något som saknas på TV4 Play och C More (1 timme 29 minuter + 31 minuter = 2 timmar).

När det är ungefär en kvart kvar i livesändningen ser jag också att det visas "TIDIGARE IKVÄLL" uppe i hörnet, så det ser ut som att vissa priser delades ut innan direktsändningen började 20:00 (d.v.s. ungefär som Oscarsgalan gjorde i år). :(

(*): Med "reklam" räknar jag i det här sammanhanget med både reklam och trailers för kommande program på TV4, så det är inte riktigt lika mycket reklamtid sett till ren reklam.