Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågeleken

Startat av Goliat, 21 september 2022 kl. 14:56:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 oktober 2022 kl. 20:49:24Jag minns att när Öresundsbron byggdes så kunde man se råttor springa runt i Malmö, men jag vet inte om det hade något med brobygget att göra eller om det var någon annan anledning.

Vad är det värsta ett djur gjort mot dig?
Bitit hål i huden så man fick spruta o stygn.

Vad är det snällaste du gjort mot någon?

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 13 oktober 2022 kl. 22:22:05Bitit hål i huden så man fick spruta o stygn.

Vad är det snällaste du gjort mot någon?
Jag bjöd en vän på weekend.

Vad har varit det värsta med dagen idag eller vad var det värsta som hände idag?

MOA

Citat från: Zebastian skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:17:52Jag bjöd en vän på weekend.

Vad har varit det värsta med dagen idag eller vad var det värsta som hände idag?
Att scannern gick sönder

Zebastian

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:34:53Att scannern gick sönder
Du måste ställa frågor!

Berätta något om din dag positivt eller negativt.

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:36:32Du måste ställa frågor!

Berätta något om din dag positivt eller negativt.
Det hände en incident på en av mina lektioner idag, en elev blev på skämt "utputtad" genom fönstret av sina klasskamrater. Det är så att musiksalen ligger på första våningen, och har fönstrena ut mot innergården så dessa fönster kan upplevas mer som dörrar.

När jag återvänt till själva musiksalen märkte jag att eleven var borta, jag frågade då klasskamraterna var eleven tagit vägen. De sa att man hade skämtat vid fönstret och att de stängt fönstret för att skämta med eleven som var där ute och sedan hade man tydligen "glömt" att åter öppna det.

Så eleven var då utelåst någonstans på innergården, jag gick ut och leta men kunde inte hitta någon jag började bli väldigt orolig.

Vi har dock en träslöjdsal på vår skola och i den kan det ju vara skönt att ha öppet fönster. Som tur är var fönstret faktiskt öppet och som ännu mer tur är ligger träslöjdsalen vägg i vägg med musiksalen. Några minuter senare står träslöjdsläraren där utanför musiksalens dörr med eleven som tur är helt bibehållen.

Vad ser du fram emot imorgon?

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:44:31Det hände en incident på en av mina lektioner idag, en elev blev på skämt "utputtad" genom fönstret av sina klasskamrater. Det är så att musiksalen ligger på första våningen, och har fönstrena ut mot innergården så dessa fönster kan upplevas mer som dörrar.

När jag då återvänt till själva musiksalen märkte jag att eleven var borta, jag frågade då klasskamraterna var eleven tagit vägen och det sa att man hade skämtat vid fönstret och att de stängt fönstret för att skämta med eleven när som var där ute och sedan hade man "glömt" att åter öppna det.

Så eleven var då utelåst någonstans på innergården jag gick ut och leta men kunde inte hitta någon så jag började bli väldigt orolig. Vi har dock en träslöjdsal på vår skola och i den kan det ju vara skönt att ha öppet fönster. Som tur är var fönstret faktiskt öppet och som ännu mer tur är ligger träslöjdsalen vägg i vägg med musiksalen.

Några minuter senare står träslöjdsläraren där med eleven som tur är helt bibehållen.

Vad ser du fram emot imorgon?
Att få gå runt i Kista galleria med min familj och umgås.

Något som du ser fram emot de kommande månaderna?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Zebastian

Citat från: Lillefot skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:48:51Att få gå runt i Kista galleria med min familj och umgås.

Något som du ser fram emot de kommande månaderna?
Jag ser fram emot att Ulf Kristersson regeringen fallerar även fast det antagligen inte händer.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2022 kl. 23:44:31Det hände en incident på en av mina lektioner idag, en elev blev på skämt "utputtad" genom fönstret av sina klasskamrater. Det är så att musiksalen ligger på första våningen, och har fönstrena ut mot innergården så dessa fönster kan upplevas mer som dörrar.

När jag återvänt till själva musiksalen märkte jag att eleven var borta, jag frågade då klasskamraterna var eleven tagit vägen. De sa att man hade skämtat vid fönstret och att de stängt fönstret för att skämta med eleven som var där ute och sedan hade man tydligen "glömt" att åter öppna det.

Så eleven var då utelåst någonstans på innergården, jag gick ut och leta men kunde inte hitta någon jag började bli väldigt orolig.

Vi har dock en träslöjdsal på vår skola och i den kan det ju vara skönt att ha öppet fönster. Som tur är var fönstret faktiskt öppet och som ännu mer tur är ligger träslöjdsalen vägg i vägg med musiksalen. Några minuter senare står träslöjdsläraren där utanför musiksalens dörr med eleven som tur är helt bibehållen.
Du borde skriva det i mitt nya tråd.

Goliat

Citat från: Zebastian skrivet 15 oktober 2022 kl. 00:03:02Jag ser fram emot att Ulf Kristersson regeringen fallerar även fast det antagligen inte händer.
Du borde skriva det i mitt nya tråd.
Du glömde skriva en fråga.

Finns det något du skäms över som du tycker är pinsamt. Men som andra inte bryr sig om?

MOA

Citat från: Goliat skrivet 15 oktober 2022 kl. 08:51:21Du glömde skriva en fråga.

Finns det något du skäms över som du tycker är pinsamt. Men som andra inte bryr sig om?
Mina strem videor
Äter ni choklad?

Goliat

Citat från: MOA skrivet 15 oktober 2022 kl. 10:21:01Mina strem videor
Äter ni choklad?
Ibland, men föredrar nougat.

Heter det lakris eller lakrits?

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 15 oktober 2022 kl. 14:46:36Ibland, men föredrar nougat.

Heter det lakris eller lakrits?
Lakrits med t ska det vara.

Har du varit i USA någon gång?
Men det är helt okej.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 15 oktober 2022 kl. 16:56:30Lakrits med t ska det vara.

Har du varit i USA någon gång?
Aldrig
Har ni varit i London nån gång?

Goliat

Citat från: MOA skrivet 15 oktober 2022 kl. 17:34:41Aldrig
Har ni varit i London nån gång?
Jajamensan.

Har du en favoritbutik? Vilken isf?

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 18 oktober 2022 kl. 12:37:18Jajamensan.

Har du en favoritbutik? Vilken isf?
Lazer cat i Norrköping. En fin (om kanske lite trång) retrospelbutik med nostalgisk inredning och en trevlig ägare.

Vilken ost tycker du bäst om?
Men det är helt okej.

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 18 oktober 2022 kl. 14:15:40Lazer cat i Norrköping. En fin (om kanske lite trång) retrospelbutik med nostalgisk inredning och en trevlig ägare.

Vilken ost tycker du bäst om?
Låter som en mysig. Oj, jag har faktiskt inte ätit så mycket ost men herrgård är väldigt god ovh parmesan. Sistnämnda är nog favorit.

Bästa spelet du spelat?