Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

landet för längesedan

Startat av TonyTonka, 25 juni 2011 kl. 23:05:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2022 kl. 21:37:53Hur är det med den 13:e filmen då? Den är väldigt sen för att Staffan Hallerstam skulle medverka...
Staffan gör rollen även där:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/landetforlangesedan-13/
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Marcusen

Citat från: Lillefot skrivet 18 oktober 2022 kl. 21:39:55Staffan gör rollen även där:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/landetforlangesedan-13/
Jag tror faktiskt Steffan menar den 14:e filmen på grund av det han skriver i sitt inlägg

Lillefot

Citat från: Marcusen skrivet 18 oktober 2022 kl. 21:41:19Jag tror faktiskt Steffan menar den 14:e filmen på grund av det han skriver i sitt inlägg
Jaså det? Det är Staffan även där, jag fixar några ljudklipp åt er så kan ni få höra.

Lillefot

Här kommer ett ljudklipp som lovat. För mig är det utan tvekan Staffan som hörs.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 18 oktober 2022 kl. 22:02:53Här kommer ett ljudklipp som lovat. För mig är det utan tvekan Staffan som hörs.
Staffan Hallerstam, det vill säga om Leo Hallerstam inte härmar sin pappa. 

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 oktober 2022 kl. 22:11:43Staffan Hallerstam, det vill säga om Leo Hallerstam inte härmar sin pappa.
Sent svar, det kan absolut vara Leo också. Men personligen tycker jag att det låter för likt Staffan för att det inte skulle vara honom.

Här kommer ett nytt ljudklipp också, med Sture Ström som Ceras pappa från film nummer 5. Ämnat för Disneyfantasten först och främst, men ni andra får såklart också lyssna om ni vill:

Disneyfantasten

Nu har jag lyssnat och håller med om att Sture Ström låter lite gammal och konstlad för rollen, helt åt skogen är insatsen inte, men inte heller perfekt.

Lillefot

Här kommer även ett röstprov på Hans Wahlgrens insats, tagen från film nummer 8. Filen blev för stor i WAV-format, så det får gå med en MP3.

Röstprov på Mattias får, som tidigare sagt i "Viktigast i en dubbning" vänta, tills jag letat vidare om någon av 2 eller 3 finns rippad på laptopen.

Disneyfantasten

Jag tycker att Hans Wahlgren är den bästa av Ceras Pappas röster, tillsammans med Stephan Karlsén i första filmen.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2022 kl. 10:14:39Jag tycker att Hans Wahlgren är den bästa av Ceras Pappas röster, tillsammans med Stephan Karlsén i första filmen.
Det håller jag fullt med dig om, han får fram hans tuffa (och stundtals envisa) röstkaraktär mycket bra.

Har även goda nyheter, på laptopens hårddisk fanns film nummer 3 rippad. Därmed har kunnat fixa fram det sista ljudklippet med Mattias Knave i rollen:

Steffan Rudvall

Jag föredrar också Hans Wahlgren på grund av samma orsaker som tidigare nämnts av er. 

Insatsen jag är mest van vid är dock Stephan Karlsén då den bättre av filmerna är den första och den jag sett flest gånger. Min son såg dock tv-serien ganska flitigt så om det är Hans Wahlgren som gör rösten där så är jag väl väldigt van vid honom med.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2022 kl. 22:50:02Jag föredrar också Hans Wahlgren på grund av samma orsaker som tidigare nämnts av er.

Insatsen jag är mest van vid är dock Stephan Karlsén då den bättre av filmerna är den första och den jag sett flest gånger. Min son såg dock tv-serien ganska flitigt så om det är Hans Wahlgren som gör rösten där så är jag väl väldigt van vid honom med.
Jag minns också att Hans gjorde rösten i tv-serien, det är bara i film 13 som han av okänd anledning inte kom tillbaka (och istället fick sonen Niclas hoppa in).

Det var dock länge sedan jag såg serien, så jag minns inte exakt hur det stod till.

Disneyfantasten

Då har jag lyssnat på Mattias Knaves insats och tycker den är ganska bra, bättre än Sture Ströms insats även om jag anser att Stephan Karlsén och Hans Wahlgren är bättre än honom.

Elios

Är detta då en av Staffan Hallerstams senaste dubbningar!? ^^

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 25 oktober 2022 kl. 05:48:02Är detta då en av Staffan Hallerstams senaste dubbningar!? ^^
Det kan man absolut säga.