Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2022 kl. 17:17:05Han brukar vara med i riktigt mycket

Den kända musen

Ett litet djur som är bästa vän med ett större djur som har gasproblem

En hyena

En papegoja

En hjältefågel och hans onda tvilling

En pojke som är för alltid ung

Två tvillingar

En fläckig hund med en massa valpar

En fågel som inte kan flyga

En talande och ätbar liten figur

En mushund

Ett djur i havet

En groda och många andra

En mus med en passande röst, även om själva dubbningen han är med i var inte så särskilt lyckad

Kungen av undervärlden

En knubbig och ung katt

Ett kattdjur som är en mekaniker

"Kramp i tjocktarmen."

En Mexikan som stjäl låtar

En gul och elak man

Vem är det jag söker?
Ingen som kan resten?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2022 kl. 21:03:34Ingen som kan resten?

Jag har funderat och tror att den knubbiga katten kan vara PJ.

Däremot kommer jag inte på någon ätbar, någon mushund (hur nu en sådan ser ut), någon kung av underjorden, någon med repliken "kramp i tjocktarmen" eller gul elak man som han kan tänkas ha spelat... (iallafall inga betydande sådana roller, och jag har kollat med hjälp av mitt kollage på Anders Öjebo)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2022 kl. 22:46:52Jag har funderat och tror att den knubbiga katten kan vara PJ.

Däremot kommer jag inte på någon ätbar, någon mushund (hur nu en sådan ser ut), någon kung av underjorden, någon med repliken "kramp i tjocktarmen" eller gul elak man som han kan tänkas ha spelat... (iallafall inga betydande sådana roller, och jag har kollat med hjälp av mitt kollage på Anders Öjebo)
Bra där.

Hoppas då dock att någon kommer på resten.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2022 kl. 22:46:52Jag har funderat och tror att den knubbiga katten kan vara PJ.

Tycker förresten det är lite synd att inga referenser till Artie, Bubba, Vårtan, Dijon, Tito, Hermes, Cecil eller Jacques fanns med där...

Just det, nu kom jag på vem den ätbara kan vara, Peppris i Shrek, han är en pepparkaka...

Men vid de övriga ringer det fortfarande inga klockor, tyvärr...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 10:30:36Tycker förresten det är lite synd att inga referenser till Artie, Bubba, Vårtan, Dijon, Tito, Hermes, Cecil eller Jacques fanns med där...

Just det, nu kom jag på vem den ätbara kan vara, Peppris i Shrek, han är en pepparkaka...

Men vid de övriga ringer det fortfarande inga klockor, tyvärr...
Jo, han har ju gjort många karaktärer, så det kan vara svårt att ta med alla, också för att inte ha för många ledtrådar.

Alldeles riktigt, det är Peppris. Men en av de figurerna du nämnde är med i mitt quiz, dock...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 december 2022 kl. 11:46:00Jo, han har ju gjort många karaktärer, så det kan vara svårt att ta med alla, också för att inte ha för många ledtrådar.

Alldeles riktigt, det är Peppris. Men en av de figurerna du nämnde är med i mitt quiz, dock...
Okej, nu har jag skrivit om i mina gissningar, då återstår fyra stycken, ska fundera på vilken av karaktärerna du syftar på som jag nämnt...

MOA

Vad kallar jag Mario för?

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 december 2022 kl. 15:04:32Näst bäst?
Efter Lugi?
Nej de int ett positivt ord,de nåt man int vill bli kallad för

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 december 2022 kl. 15:20:00Efter Lugi?
Nej de int ett positivt ord,de nåt man int vill bli kallad för
Förmodligen Jumpman...

Skokaka

Men min andra gissning får bli "Fuskgubben" då...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 december 2022 kl. 15:34:24Men min andra gissning får bli "Fuskgubben" då...
My God!Skokaka gissar rätt igen :D
 Egentligen var de Farsan som började med Fuskgubben när han spelade Mario's Game Gallery.Ordet stämde in så bra att jag också började kalla Mario för Fuskgubben när jag spelade.De bästa av allt var när Farsan blev sur

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 december 2022 kl. 15:55:01My God!Skokaka gissar rätt igen :D
 Egentligen var de Farsan som började med Fuskgubben när han spelade Mario's Game Gallery.Ordet stämde in så bra att jag också började kalla Mario för Fuskgubben när jag spelade.De bästa av allt var när Farsan blev sur
Åh. Och det var för att jag såg din senaste video där du kallade honom för det. Kanske lite fusk... :-[ Som han, då. Annars så tycker jag att Wario eller Waluigi passar den titeln mer.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 11:49:07Okej, nu har jag skrivit om i mina gissningar, då återstår fyra stycken, ska fundera på vilken av karaktärerna du syftar på som jag nämnt...

Ledsen, jag kommer inte på...