Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton (2021)

Startat av Gustav Jonsson, 7 januari 2021 kl. 17:56:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Jag ser nu att filmen även kommer att släppas som digital "köpfilm" på SF Anytime och iTunes samma dag som den ges ut på DVD. SF Anytime anger att det blir både text och tal på svenska, norska, danska och finska medan iTunes endast utlovar svenskt tal och ingen text. Båda lär väl tillhandahålla filmen i full HD 1080p.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2022 kl. 21:06:03Förvisso sant, men tråkigt att den tyska utgåvan saknar svensk textning - det föredrar jag alltid att ha på svenska filmer, då det inte brukar vara helt problemfritt att uppfatta allt som sägs i svenska filmer... :(
Du får väl göra som jag brukar göra - köpa filmen på både utländsk Blu-ray och svensk DVD och själv lyfta över texterna! :)

Erika

SVT1 sänder filmen 25 december kl. 20.00 med repris dagen därpå. Kommer även ligga ute på SVT Play (där dyker den upp 23 december kl. 02.00) i en månad.

Tar även och flyttar på tråden, 2021 års Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton finns dubbad till danska, finska och norska.

Anders M Olsson

Jag kan ju bara tillägga att det finns ytterligare en version av Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton som redan nu finns att se på SVT Play, nämligen Scalateaterns scenmusikal av och med Henrik Dorsin:

https://www.svtplay.se/video/82mrxr6/sagan-om-karl-bertil-jonssons-julafton

Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 december 2022 kl. 17:26:21Jag kan ju bara tillägga att det finns ytterligare en version av Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton som redan nu finns att se på SVT Play, nämligen Scalateaterns scenmusikal av och med Henrik Dorsin:

https://www.svtplay.se/video/82mrxr6/sagan-om-karl-bertil-jonssons-julafton
Ååh den är så bra!  :-*