Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 januari 2023 kl. 20:59:18E de ett Nintendo spel?
Nintendo gjorde inte spelet, men det kan spelas på ett spelkonsol gjord av Nintendo.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2023 kl. 19:32:22Jag blev inspirerad av Disneyfantasten av att göra ett quiz om en karaktär. Jag vet att förmodligen ingen vet vem det är jag snackar om, den chansen är så liten... Men om ni kan svaret så är ni väldigt kulturella.

Detta är en karaktär!

Det är en spelfigur som måste samla sina grejer för att komma tillbaka hem igen.

Figuren har några likheter med en annan spelfigur:
Båda har hattar, brunt hår, blåa ögon, runda näsor, är huvudfigurerna i deras spel och kan prata ibland men gör mest ljud.

Skillnaderna mellan de två är dock:
Den här figuren är ett barn, tjej, är inte känd av många och har bara ett spel medan den andra är en vuxen, man, populär i hela världen och har många spel.

En annan spelfigur som har något gemensamt med denna är att båda är otroligt söta och är utomjordingar.

Efter en olycka så har hon förlorat alla sina grejer som hjälper henne att komma till sitt hem, så hon går på ett äventyr för att samla alla av grejerna igen.

På vägen träffar hon en ny vän, som visar sig egentligen vara en fiende. På grund av detta så är hon tvungen att besegra sin falska vän, rädda alla andra som hon har träffat på vägen och få tillbaka det som tillhör henne.

Vilken karaktär söker jag?
Ingen som vet?

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 januari 2023 kl. 21:31:06E spelet nytt eller gammalt?
Spelet kom någonstans efter 2010 talet...

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 januari 2023 kl. 23:33:56Kommer int längre
Okej, hoppas att någon annan som också vet saker och ting om spel kan gissa, dock...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2023 kl. 00:13:56Okej, hoppas att någon annan som också vet saker och ting om spel kan gissa, dock...
Nu gav jag upp!

Skokaka

Okej, under tiden kan ni väl gissa på ett quiz som jag brukar göra. ;) Försöker att göra det lite lättare:...

Hon är tyvärr med i ett visst företag bara en gång och är inte med i mycket nu för tiden...

Hennes enda roll i det stora företaget

Ett djur som har gått lite vilse

En tonårsval

En båtskola lärare

En vattentät dator

Två hundar som förälskar sig i Tommy

En blå fågel

En annan fågel som gifter sig med en fågel av en annan sort

En pingvin som är kär

En tjej med svarta och röda kläder

En tjej med orange hår

En blandning mellan en katt och en häst

En drottning som bryr sig om kaniner

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 19:50:30Okej, under tiden kan ni väl gissa på ett quiz som jag brukar göra. ;) Försöker att göra det lite lättare:...

Hon är tyvärr med i ett visst företag bara en gång och är inte med i mycket nu för tiden...

Hennes enda roll i det stora företaget

Ett djur som har gått lite vilse

En tonårsval

En båtskola lärare

En vattentät dator

Två hundar som förälskar sig i Tommy

En blå fågel

En annan fågel som gifter sig med en fågel av en annan sort

En pingvin som är kär

En tjej med svarta och röda kläder

En tjej med orange hår

En blandning mellan en katt och en häst

En drottning som bryr sig om kaniner

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

1.   Marianne i Bonkers

2.   kommer inte på, tyvärr...

3.   kommer inte på, tyvärr...

4.   kommer inte på, tyvärr...

5.   kommer inte på, tyvärr...

6.   Jenna i Balto, samt Sasha i Änglahund 2

7.   Jewel i Rio

8.   Goldie i Rock-A-Doodle

9.   Marina i Pingvinen och Lyckostenen

10. Harley Quinn

11. kommer inte på, tyvärr...

12. UniKitty

13. Lady Tottington

Svaret är alltså Pernilla Wahlgren!

Kan man få ledtrådar till de kvarvarande? (jag tog hjälp av mitt kollage när jah svarade på frågorna)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 20:50:56Hm, nu ska vi se...

1.  Marianne i Bonkers

2.  kommer inte på, tyvärr...

3.  kommer inte på, tyvärr...

4.  kommer inte på, tyvärr...

5.  kommer inte på, tyvärr...

6.  Jenna i Balto, samt Sasha i Änglahund 2

7.  Jewel i Rio

8.  Goldie i Rock-A-Doodle

9.  Marina i Pingvinen och Lyckostenen

10. Harley Quinn

11. kommer inte på, tyvärr...

12. UniKitty

13. Lady Tottington

Svaret är alltså Pernilla Wahlgren!

Kan man få ledtrådar till de kvarvarande? (jag tog hjälp av mitt kollage när jah svarade på frågorna)
De fyra första är med i samma serie, och nummer 11 slåss med hjälp av djur.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 21:09:36De fyra första är med i samma serie, och nummer 11 slåss med hjälp av djur.

Fyra karaktärer ur Svampbob Fyrkant? (ekorren Sandy, valen som är Herr Krabbas adoptivdotter, Fröken Puff och Planktons dator)

Jag kommer dock inte på någon tjej med orange hår som slåss med hjälp av djur... (vilket företag och vilket har producerat serien?)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 21:23:08Fyra karaktärer ur Svampbob Fyrkant? (ekorren Sandy, valen som är Herr Krabbas adoptivdotter, Fröken Puff och Planktons dator)

Jag kommer dock inte på någon tjej med orange hår som slåss med hjälp av djur... (vilket företag och vilket har producerat serien?)
Rätt på de fyra karaktärerna. :D

Det är från ett Japanskt företag.

Fred

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 21:27:49Rätt på de fyra karaktärerna. :D

Det är från ett Japanskt företag.
Misty i Pokemon.