Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet  3 januari 2023 kl. 21:33:19Misty i Pokemon.

Räknas Pikachu som ett djur? (som också är en karaktär i Pokemon)

Skokaka

Citat från: Fred skrivet  3 januari 2023 kl. 21:33:19Misty i Pokemon.
Bravo! :D Alla svaren kom fram. Tur att det blev lätt.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 21:37:56Räknas Pikachu som ett djur? (som också är en karaktär i Pokemon)
Åh väl, på grund av utseendet... Kan man väl säga.

MOA

Kommer tyvärr int på den första

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 januari 2023 kl. 22:08:34Kommer tyvärr int på den första
Menar du "Hon är tyvärr med i ett visst företag bara en gång och är inte med i mycket nu för tiden..." eller?

Det var egentligen en ledtråd till Pernilla Wahlgren själv, resten handlade om hennes karaktärer som hon har dubbat... 

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 22:16:37Menar du "Hon är tyvärr med i ett visst företag bara en gång och är inte med i mycket nu för tiden..." eller?

Det var egentligen en ledtråd till Pernilla Wahlgren själv, resten handlade om hennes karaktärer som hon har dubbat...

Hon har antagligen fullt upp med Wahlgrens Värld vid det här laget, snart också Allsång På Skansen...

I maj månad förra året (2022) så skickade jag ett brev till henne med en efterfrågan om en intervju, men har ännu ej fått svar från henne, jag antar att hon vid det här laget har så många järn i elden så att hon antagligen skulle ha svårt att hitta passande tid för någon intervju...

Bonkers år förresten den enda Disney-dubbning hon någonsin medverkat i...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 22:20:16Hon har antagligen fullt upp med Wahlgrens Värld vid det här laget, snart också Allsång På Skansen...

I maj månad förra året (2022) så skickade jag ett brev till henne med en efterfrågan om en intervju, men har ännu ej fått svar från henne, jag antar att hon vid det här laget har så många järn i elden så att hon antagligen skulle ha svårt att hitta passande tid för någon intervju...

Bonkers år förresten den enda Disney-dubbning hon någonsin medverkat i...
Precis, vilket är en synd sak, tycker jag... :-\ :(

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 22:36:09Precis, vilket är en synd sak, tycker jag... :-\ :(

Om du syftar på den sista raden så håller jag med dig till fullo, en sådan stjärna som Pernilla Wahlgren kunde gått och väl ha medverkat i fler Disney-dubbningar på 1990-talet, synd att ingen som regisserade någon Disney-långfilms dubbning på 1990-talet hade med på henne... (fast de kanske gjorde det, hon kanske testade och underkändes, vad vet jag?)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 22:39:28Om du syftar på den sista raden så håller jag med dig till fullo, en sådan stjärna som Pernilla Wahlgren kunde gått och väl ha medverkat i fler Disney-dubbningar på 1990-talet, synd att ingen som regisserade någon Disney-långfilms dubbning på 1990-talet hade med på henne... (fast de kanske gjorde det, hon kanske testade och underkändes, vad vet jag?)
Detta, också att hon är upptagen och verkar knappt dubba längre, också...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 22:41:38Detta, också att hon är upptagen och verkar knappt dubba längre, också...

Hon var även en del av min barndom i och med att jag som barn såg programmet Nicke & Nilla...

Vi borde dock hålla oss till ämnet nu så att vi inte spårar ut alltför mycket...

Disneyfantasten

En hund med keps

En teddybjörn som ogillar en viss grönsak

En kille som brukar reta sin brorsa

En man som bygger

Vem är det jag söker?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 22:47:08En hund med keps

En teddybjörn som ogillar en viss grönsak

En kille som brukar reta sin brorsa

En man som bygger

Vem är det jag söker?
Magnus Ehrner

En hund med keps - Itchy

En teddybjörn som ogillar en viss grönsak - Teddy

En kille som brukar reta sin brorsa - Ernie

En man som bygger - Byggare Bob

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 22:53:17Magnus Ehrner

En hund med keps - Itchy

En teddybjörn som ogillar en viss grönsak - Teddy

En kille som brukar reta sin brorsa - Ernie

En man som bygger - Byggare Bob

Helt rätt på alla fronter!

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 22:16:37Menar du "Hon är tyvärr med i ett visst företag bara en gång och är inte med i mycket nu för tiden..." eller?

Nej den innan den!

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2023 kl. 19:32:22Jag blev inspirerad av Disneyfantasten av att göra ett quiz om en karaktär. Jag vet att förmodligen ingen vet vem det är jag snackar om, den chansen är så liten... Men om ni kan svaret så är ni väldigt kulturella.

Detta är en karaktär!

Det är en spelfigur som måste samla sina grejer för att komma tillbaka hem igen.

Figuren har några likheter med en annan spelfigur:
Båda har hattar, brunt hår, blåa ögon, runda näsor, är huvudfigurerna i deras spel och kan prata ibland men gör mest ljud.

Skillnaderna mellan de två är dock:
Den här figuren är ett barn, tjej, är inte känd av många och har bara ett spel medan den andra är en vuxen, man, populär i hela världen och har många spel.

En annan spelfigur som har något gemensamt med denna är att båda är otroligt söta och är utomjordingar.

Efter en olycka så har hon förlorat alla sina grejer som hjälper henne att komma till sitt hem, så hon går på ett äventyr för att samla alla av grejerna igen.

På vägen träffar hon en ny vän, som visar sig egentligen vara en fiende. På grund av detta så är hon tvungen att besegra sin falska vän, rädda alla andra som hon har träffat på vägen och få tillbaka det som tillhör henne.

Vilken karaktär söker jag?
Okej, är det verkligen säkert att det är ingen som vet?