Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2023 kl. 23:00:15Kommer inte på någon fiktiv valross i Sverige som spelats av Tommy Nilsson... (verkar inte finnas med på mitt kollage iallafall)

Jag finkammade mitt kollage och hittade bara de fem hundar som jag nämnde...

Å andra sidan är många av mina kollage rätt så förlegade och skulle behöva uppdateras...
Ledtrådar:

Hos hunden så har jag faktiskt nämnt denna insatsen...

Valrossen stör sig på en viss fågel.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2023 kl. 16:48:03Ledtrådar:

Hos hunden så har jag faktiskt nämnt denna insatsen...

Valrossen stör sig på en viss fågel.

Viktiga frågor;

- vilket land och vilket företag har producerat filmen där valrossen medverkar?

- vilken slags fågel är det? är det vattenfågel eller inte? kan fågeln flyga?

Angående hunden, kan det vara denna?;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14303.msg125624#msg125624

(dubbelkollade, hade glömt att det fanns en hund i denna som spelades av Tommy, men minns att Gunnar Ernblad spelar Droopy)

Förresten en slump att du och jag körde en Tommy var på rad...

Disneyfantasten

Förresten liksom med Pernilla Wahlgren så skickade jag även ett brev till Tommy Nilsson maj månad förra året (2022) med bland annat efterfrågan om intervju men har ännu inte fått svar, jag förmodar att han liksom Pernilla också har fullt upp nuförtiden eftersom han är på turné...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2023 kl. 21:28:00Viktiga frågor;

- vilket land och vilket företag har producerat filmen där valrossen medverkar?

- vilken slags fågel är det? är det vattenfågel eller inte? kan fågeln flyga?

Angående hunden, kan det vara denna?;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14303.msg125624#msg125624

(dubbelkollade, hade glömt att det fanns en hund i denna som spelades av Tommy, men minns att Gunnar Ernblad spelar Droopy)

Förresten en slump att du och jag körde en Tommy var på rad...
Rätt på hunden. ;)

Det är Amerikanskt och fågeln har en spetsig näbb och kan flyga.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2023 kl. 21:35:00Rätt på hunden. ;)

Det är Amerikanskt och fågeln har en spetsig näbb och kan flyga.

Fråga: vem spelar fågeln? (om fågeln har spetsig näbb och kan flyga så måste det vara en fiskmås eller någonting sånt?)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2023 kl. 21:41:50Fråga: vem spelar fågeln? (om fågeln har spetsig näbb och kan flyga så måste det vara en fiskmås eller någonting sånt?)
Niclas Wahlgren, och jag säger bara att det är ingen havsfågel. Det är en skogsfågel.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2023 kl. 21:47:33Niclas Wahlgren, och jag säger bara att det är ingen havsfågel. Det är en skogsfågel.

En skogsfågel med vass näbb, låter som en hackspett, kommer inte direkt på någon hackspett som spelas av Niclas Wahlgren...

Förlåt, men ska du kanske säga vem valrossen är och namnet på filmen där han och hackspetten medverkar?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2023 kl. 22:47:06En skogsfågel med vass näbb, låter som en hackspett, kommer inte direkt på någon hackspett som spelas av Niclas Wahlgren...

Förlåt, men ska du kanske säga vem valrossen är och namnet på filmen där han och hackspetten medverkar?
Okej, men rätt fågel...

Det är Valle Valross.

Hackspetten som valrossen stör sig på är Hacke Hackspett.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2023 kl. 22:49:39Okej, men rätt fågel...

Det är Valle Valross.

Hackspetten som valrossen stör sig på är Hacke Hackspett.

Men spelas inte Hacke Hackspett av Irene Lindh...?

Jag har bara sett Hacke Hackspett på engelska vad jag kan minnas och det var många år sedan...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2023 kl. 22:54:47Men spelas inte Hacke Hackspett av Irene Lindh...?

Jag har bara sett Hacke Hackspett på engelska vad jag kan minnas och det var många år sedan...
Jo, men det var väl ett annat dubb. Eller annars en annan... Variant?

Niclas Wahlgren gör Hacke i de första kortfilmerna medan Irene Lindh var väl honom i en spin-off, har jag för mig.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2023 kl. 22:56:03Jo, men det var väl ett annat dubb. Eller annars en annan... Variant?

Niclas Wahlgren gör Hacke i de första kortfilmerna medan Irene Lindh var väl honom i en spin-off, har jag för mig.

Okej, hade glömt att en valross var med i Hacke Hackspett...

Skokaka

Detta är en serie!

En ekorre och en mullvad som jobbar som hemliga agenter.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 januari 2023 kl. 19:16:03Detta är en serie!

En ekorre och en mullvad som jobbar som hemliga agenter.
Bara för att jag snacka om de! För Lätt!
Agent Kurre & mullvaden heter Marocko Mole
En av mina älskade ekorrar

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  8 januari 2023 kl. 22:45:30Bara för att jag snacka om de! För Lätt!
Agent Kurre & mullvaden heter Marocko Mole
En av mina älskade ekorrar
Helt riktigt! ;)

Och jo, jag visste att du kunde denna.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 januari 2023 kl. 22:51:09Helt riktigt! ;)

Och jo, jag visste att du kunde denna.
E jag seriöst den enda som minns de där programmet?