Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Beställa från Ukraina?

Startat av Goliat, 10 januari 2023 kl. 22:29:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

https://disco80s.com/

Har en del kul grejer men hur är det med tull? Kan de tas emot i Sverige? Läste på Tullverket att de inte tar emot från alla städer i Ukraina? (Stora notisen under räkna ut pris)

Lillefot

Att döma från kontaktinformationen så är företaget baserat i Ungern, inte Ukraina. Om inte lagret nu skulle ligga i Ukraina så borde det därmed inte vara några problem att beställa från de.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Elios

Jag beställde från Tyskland här om dagen! ^^

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 10 januari 2023 kl. 22:46:44Att döma från kontaktinformationen så är företaget baserat i Ungern, inte Ukraina. Om inte lagret nu skulle ligga i Ukraina så borde det därmed inte vara några problem att beställa från de.
Åh, Hungery står det ju, kör "translate" på telefonen och ser nu att den faktiskt översatt fel. Blev så förvånad. Det blev lite mer logiskt då eftersom ungern pressat en hel del vinyler ett tag nu.

Citat från: Elios skrivet 11 januari 2023 kl. 06:12:29Jag beställde från Tyskland här om dagen! ^^
Tyskland är väl inga problem ifrån, de är ju inte under krig. Det var så att det översattes fel av nån anledning, däremot översätter google translate den korrekt men då funkar inte sidan som den ska (iaf för mig). Ungern ska dock inte vara några problem. :) Vad hittade du i Tyskland för spännande? Tyskland är ju med i EU så ingen tull därifrån.

Elios

Citat från: Goliat skrivet 11 januari 2023 kl. 08:50:29Åh, Hungery står det ju, kör "translate" på telefonen och ser nu att den faktiskt översatt fel. Blev så förvånad. Det blev lite mer logiskt då eftersom ungern pressat en hel del vinyler ett tag nu.
Tyskland är väl inga problem ifrån, de är ju inte under krig. Det var så att det översattes fel av nån anledning, däremot översätter google translate den korrekt men då funkar inte sidan som den ska (iaf för mig). Ungern ska dock inte vara några problem. :) Vad hittade du i Tyskland för spännande? Tyskland är ju med i EU så ingen tull därifrån.
Nej jag kände bara för att berätta det. Var heller inte direkt någon dag sedan. Snarare någon dag efter jul. Har nämligen aldrig beställt från utlandet förr. Fick hem varan igår ^^

Goliat

Citat från: Elios skrivet 11 januari 2023 kl. 09:32:48Nej jag kände bara för att berätta det. Var heller inte direkt någon dag sedan. Snarare någon dag efter jul. Har nämligen aldrig beställt från utlandet förr. Fick hem varan igår ^^
Vad var det om man får fråga? ☺️

Elios

Citat från: Goliat skrivet 11 januari 2023 kl. 15:52:54Vad var det om man får fråga? ☺️
En tysk film som heter Phantomschmerz Der Fall Finn Fischer

Goliat

Citat från: Elios skrivet 12 januari 2023 kl. 04:34:19En tysk film som heter Phantomschmerz Der Fall Finn Fischer
Tyckte du den var bra? ☺️

Elios

Citat från: Goliat skrivet 12 januari 2023 kl. 08:15:20Tyckte du den var bra? ☺️
Har inte kollat på den ännu. Ska ha den till ett projekt. Har andra filmer som jag ska se med som jag beställt och väntar på ska komma.