Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2023 kl. 22:05:20Den är lite elak ;)
Nog kan trådens titel tolkas som "elakartad", men jag anser inte att det är så påtagligt att det är en anledning till att tråden ska tas bort/låsas.

Och så länge man som postare ändå försöker motivera varför man tycker en röstskådespelare inte passade i en viss roll, och inte bara slänger ut sig personangrepp eller rena förolämpningar (exempelvis "X är en riktig sopa"), så tycker inte jag att det finns något problem.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  6 januari 2023 kl. 22:11:33Nog kan trådens titel tolkas som "elakartad", men jag anser inte att det är så påtagligt att det är en anledning till att tråden ska tas bort/låsas.

Och så länge man som postare ändå försöker motivera varför man tycker en röstskådespelare inte passade i en viss roll, och inte bara slänger ut sig personangrepp eller rena förolämpningar (exempelvis "X är en riktig sopa"), så tycker inte jag att det finns något problem.

Jag håller med om vad du säger, det är viktigt att förklara varför man tycker som man gör och vara så konstruktiv som möjligt utifall att vederbörande skulle besöka forumet!

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2023 kl. 22:19:10Fler väldigt dåliga animerad filmer. Bling (DVD) (DVD 2015) (1 butiker) • Se PriceRunner »
  Jakten till månen - SF Anytime Köp Djuragenterna DVD - DVD till bra pris - Filmhyllan
Öh, är detta inte i fel tråd?...

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Inr de värsta men:
Staffan Hallerstam som Tails.
Hans pitchade röst e den sämsta i hela dubbningen, inlevelsen e de bästa men han e uppenbart för gammal & int särskilt lik originalrösten. 
Jag hade föredragit hans son Leo men var han aktiv när dubbningen gjordes?

Marcusen

Citat från: MOA skrivet 11 februari 2023 kl. 18:33:33Inr de värsta men:
Staffan Hallerstam som Tails.
Hans pitchade röst e den sämsta i hela dubbningen, inlevelsen e de bästa men han e uppenbart för gammal & int särskilt lik originalrösten.
Jag hade föredragit hans son Leo men var han aktiv när dubbningen gjordes?
Några år för tidigt

Oskar

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 18:39:31Några år för tidigt
Annars kunde dubbningbolaget castar Leo Hallerstam till tails i nya sonic filmen och tv serie.

Marcusen

Citat från: Oskar skrivet 11 februari 2023 kl. 19:00:07Annars kunde dubbningbolaget castar Leo Hallerstam till tails i nya sonic filmen och tv serie.
Det går ju inte nu är han ju en vuxen man!

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 19:03:00Det går ju inte nu är han ju en vuxen man!
Jag tycker att det bästa valet för unga karaktärer är att en kvinna gör rösten, så att man inte behöver ersätta när ett barn har växt upp. Kanske Elina Raeder som Tails?

Men om Leo kan dubba Knattarna så ser jag inget problem om han var Tails, han kan väl pitcha rösten eller något. ::)

Marcusen

Citat från: Skokaka skrivet 11 februari 2023 kl. 19:20:08Jag tycker att det bästa valet för unga karaktärer är att en kvinna gör rösten, så att man inte behöver ersätta när ett barn har växt upp. Kanske Elina Raeder som Tails?

Men om Leo kan dubba Knattarna så ser jag inget problem om han var Tails, han kan väl pitcha rösten eller något. ::)
Men MOA sa ju att hon inte gillar Staffan Hallerstams insats och det blir ju exakt samma sak om man har Leo som vuxen!

Nöj er med Emelie Clausen! Tänk hur coolt är det inte att Tails delar röst med Disneys kändaste popstjärna!

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 19:25:01Nöj er med Emelie Clausen! Tänk hur coolt är det inte att Tails delar röst med Disneys kändaste popstjärna!

Det är ju ändå Annika Herlitz som gör rösten till henne, och hennes syster är ju Mimmi Sandén, du kanske tänker på rösterna i Disney Infinity, där är det ju Jessica Folcker som gör henne medans Emelie Clausen gör hennes syster.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 19:55:46Det är ju ändå Annika Herlitz som gör rösten till henne, och hennes syster är ju Mimmi Sandén, du kanske tänker på rösterna i Disney Infinity, där är det ju Jessica Folcker som gör henne medans Emelie Clausen gör hennes syster.
Vem blandade in Frost? Jag menar Miley Cyrus.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 20:05:58Vem blandade in Frost? Jag menar Miley Cyrus.

Du nämnde ju "Disneys största popstjärna" och då kom jag att tänka på Frost eftersom den filmen blev en enorm hit och slog rekord och har vunnit enorm popularitet världen över så till en grad att det även sålts leksaker och allt möjligt, plus att låten "Slå Dig Fri" blev extra populär bland barnen, den sjungs på engelska av Idina Menzel.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 20:10:02Du nämnde ju "Disneys största popstjärna" och då kom jag att tänka på Frost eftersom den filmen blev en enorm hit och slog rekord och har vunnit enorm popularitet världen över så till en grad att det även sålts leksaker och allt möjligt, plus att låten "Slå Dig Fri" blev extra populär bland barnen, den sjungs på engelska av Idina Menzel.
Elsa är ingen popstjärna ju o det är ju underförstått att jag menar Miley Cyrus

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 19:25:01Men MOA sa ju att hon inte gillar Staffan Hallerstams insats och det blir ju exakt samma sak om man har Leo som vuxen!

Nöj er med Emelie Clausen! Tänk hur coolt är det inte att Tails delar röst med Disneys kändaste popstjärna!
Dock i spelen så kanske Tails kunde få en barnröst först, men sen när han blir för gammal så är det Elina som tar över rollen.

Men Emelie som nu är Tails är jag nöjd med, om vi syftar på Tails nu för tiden...