Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Vem är rösten?

. En stor tjej.

. Lila och har många vänner.

. En skicklig tjuv.

. Fiende med sköldpaddor.

. Kär i Linn Ehrner.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 22 februari 2023 kl. 16:22:07Vem är rösten?

. En stor tjej.

. Lila och har många vänner.

. En skicklig tjuv.

. Fiende med sköldpaddor.

. Kär i Linn Ehrner.

Okej, det här var riktigt klurigt...

När jag tänker på stor tjej så låter det som en jättinna, jag kommer inte på någon direkt sådan just nu...

Jag kommer att tänka på Oh i Home när jag hör om någon lila, men han var bara två direkta vänner och så är han av hankön och spelas av Göran Gillinger...

Det finns många skickliga tjuvar så det är svårt att komma på en sådär på rak arm...

Låter som någon i Teenage Mutant Ninja Turtles men de har många fiender så det är svårt att komma på någon sådär på rak arm...

Kär i Linn Ehrner, då kommer jag att tänka på Kattra som är kär i She-Ra...

Om det är det sistnämnda så är det kanske Lina Hedlund?

Jag "fuskade" genom att utgå ifrån dessa;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11978.msg142567#msg142567

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=6120.msg36888#msg36888

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 17:18:16Okej, det här var riktigt klurigt...

När jag tänker på stor tjej så låter det som en jättinna, jag kommer inte på någon direkt sådan just nu...

Jag kommer att tänka på Oh i Home när jag hör om någon lila, men han var bara två direkta vänner och så är han av hankön och spelas av Göran Gillinger...

Det finns många skickliga tjuvar så det är svårt att komma på en sådär på rak arm...

Låter som någon i Teenage Mutant Ninja Turtles men de har många fiender så det är svårt att komma på någon sådär på rak arm...

Kär i Linn Ehrner, då kommer jag att tänka på Kattra som är kär i She-Ra...

Om det är det sistnämnda så är det kanske Lina Hedlund?

Jag "fuskade" genom att utgå ifrån dessa;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11978.msg142567#msg142567

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=6120.msg36888#msg36888
Ja det är hon!  :)

Dom du inte kunde var:

Susan i "Monsters VS Aliens"

Twilight Sparkle i "MLP".

Kitty Mjuktass i "Mästerkatten"

Karai i Nickelodeons TMNT ( 2012 )

- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 22 februari 2023 kl. 17:59:39Ja det är hon!  :)

Dom du inte kunde var:

Susan i "Monsters VS Aliens"

Twilight Sparkle i "MLP".

Kitty Mjuktass i "Mästerkatten"

Karai i Nickelodeons TMNT ( 2012 )

Jag känner mig litebesviken att jag inte kom på det...

Susan Murphy skiftar i storlek i filmen.

Jag har fortfarande knappt sett My Little Pony (om du syftar på 2010-talsserien, men har sett bilder och klipp på den och kommer någon gång i framtiden att spana in den, jag kan inte alla hästarnas namn i huvudet men tycker de är fint animerade.

Tänkte inte direkt på Kitty som tjuv, men det stämmer med tanke på vad hon gör i 2an.

Jag har fortfarande inte sett 2012-års version av Turtles så där kan jag inte uttala mig.

Skokaka

En röst vi hör varje julafton

Fyra möss

En klumpig hund som gör vad som helst för sin son

En tjurig fågel med en opassande röst

En man på gott humör

Han kommer med barnet

En hertig

Två långöron

Han jobbar för en skurk, men är inte så elak själv

En skogsarbetare

En fläckig pappa

En man från Medeltiden

En slingrande reptil

En korkad fågel

En gnagare som misstas för ett annat djur

En liten fågel

En trubadur

En gammal hund

En kapten med en handdocka

Vem är det jag söker? 

Disneyfantasten

1.   Berättaren i Tjuren Ferdinand

2.   Roquefort, Sixten, Bernard, Musse Pigg

3.   Långben

4.   Kalle Anka

5.   Glader

6.   Herr Stork

7.   Hertigen i Askungen

8.   Vita Kaninen i Alice i Underlandet & Kanin i Nalle Puh

9.   Herr Smee

10. Bävern i Lady och Lufsen

11. Pongo

12. Sir Pelinor

13. Kaa

14. Dumdum

15. Sorken i Nalle Puh

16. Dinky

17. Fflewddur Fflam

18. Sprakis

19. Kapten Kurre

Svaret är alltså Hans Lindgren.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 20:53:021.  Berättaren i Tjuren Ferdinand

2.  Roquefort, Sixten, Bernard, Musse Pigg

3.  Långben

4.  Kalle Anka

5.  Glader

6.  Herr Stork

7.  Hertigen i Askungen

8.  Vita Kaninen i Alice i Underlandet & Kanin i Nalle Puh

9.  Herr Smee

10. Bävern i Lady och Lufsen

11. Pongo

12. Sir Pelinor

13. Kaa

14. Dumdum

15. Sorken i Nalle Puh

16. Dinky

17. Fflewddur Fflam

18. Sprakis

19. Kapten Kurre

Svaret är alltså Hans Lindgren.
Rätt på alla! :D

Disneyfantasten

Ett synligt ansikte från sommaren som jagar misstänkta

En läkare med päls

En kapten på ett flygande föremål

Vem är det jag söker?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 21:39:46Ett synligt ansikte från sommaren som jagar misstänkta

En läkare med päls

En kapten på ett flygande föremål

Vem är det jag söker?
Angelika Prick. Och karaktärerna är Dr. Madge Grävling och Kapten Pulk.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 22 februari 2023 kl. 21:45:23Angelika Prick. Och karaktärerna är Dr. Madge Grävling och Kapten Pulk.

Korrekt.

Hon borde dock egentligen ha crediterats som Dr Madge Honungsgrävling eftersom det är det hon är, på engelska heter hon t.o.m. Dr Madge Honey Badger.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 21:50:56Korrekt.

Hon borde dock egentligen ha crediterats som Dr Madge Honungsgrävling eftersom det är det hon är, på engelska heter hon t.o.m. Dr Madge Honey Badger.
Undrar om de inte visste vad en honungsgrävling var när de krediterade henne?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 22 februari 2023 kl. 21:54:59Undrar om de inte visste vad en honungsgrävling var när de krediterade henne?

Lite underligt isåfall då Lejonvakten (där karaktären Bunga medverkar som är en Honungsgrävling) sändes i svensk TV våren 2016, och Zootropolis hade Sverigepremiär februari samma år samt mars i USA samma år...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 22:05:32Lite underligt isåfall då Lejonvakten (där karaktären Bunga medverkar som är en Honungsgrävling) sändes i svensk TV våren 2016, och Zootropolis hade Sverigepremiär februari samma år samt mars i USA samma år...
Då så är jag osäker på vad anledningen är... ??? :-\

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2023 kl. 22:05:32Lite underligt isåfall då Lejonvakten (där karaktären Bunga medverkar som är en Honungsgrävling) sändes i svensk TV våren 2016, och Zootropolis hade Sverigepremiär februari samma år samt mars i USA samma år...
Är det nödvändigt så att de som översatt Zootropolis och de som översatt Lejonvakten är samma personer eller att det är olika personer som kommunicerar med varandra? Kanske var det en individ som visste vad en honunggrävling var och en annan som inte visste.

Adam Larsson

Citat från: Skokaka skrivet 26 januari 2023 kl. 13:38:14Antingen Steffan Rudvall eller du som sjunger DuckTales introt.
Hur kan du tro att det där är Steffan? Han har ju en mycket mörkare röst det är det som gör karaktärsrösterna så imponerande att de inte låter lika mörkt jag tror han talar i falsett i de flesta.